اخبار ورزشی

تیم کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان آسیا شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سی و دومین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا روزهای 20 و 21 فروردین ماه در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد. تیم ایران در پایان این پیکارها محمدرضا مختاری با مدال طلای 72 کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن 82 کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم و مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم را شکست داد. کیلوگرم، مهدی محسن نژاد در وزن 60 کیلوگرم مدال نقره، ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم با 2 مدال برنز و عارف حبیب اللهی در وزن 77 کیلوگرم با کسب 151 امتیاز نایب قهرمان شدند.

تیم قزاقستان 2 طلا، 6 نقره، 1 برنز و 180 امتیاز کسب کرد و قرقیزستان با 3 طلا، 2 برنز و 133 امتیاز سوم شد.

نتایج رزمندگان در کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 پوند علی نوربخش در دور نخست مقابل آرژان هالاکورکی از مدال برنز هند در آسیا با نتیجه 10 بر 5 شکست خورد و در دور بعد با شکست این مبارز نوربخش از دور رقابت ها کنار رفت. رقابت.

در وزن 60 پوند مهدی محسن نژاد در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر جیانیدر هندی را شکست داد. وی در دور بعد و نیمه نهایی، آیاتا سوزوکی ژاپنی را با نتیجه 5 بر 4 شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت. در این دیدار محسن نژاد به دلیل مصدومیت از ناحیه دنده به مبارزه ادامه نداد و با نظر پزشکان به مبارزه ادامه نداد و مدال نقره را به گردن آویخت.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه 12 بر 4 مغولستان بالجینیام دامجین را شکست داد. در دور بعد کونسکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید و راهی فینال مسابقات شد. محمد در این مرحله در قزاقستان با نتیجه 14 بر 3 مغلوب میرامبه عیناگولوف مقابل مدال نقره و برنز جهان شد و به مرحله مقدماتی راه یافت. و به دلیل غیبت احمد النکدالی سوری مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.

در وزن 67 کیلوگرم شاهین بداغ به دلیل غیبت محمد فواز سوری در دور اول پیروز شد. وی در دور بعد مقابل هان سو ریو قهرمان جهان کره جنوبی با نتیجه 8 بر صفر شکست خورد و از آنجایی که این مبارز در دیدار پایانی حضور داشت، بداغی راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل کاتسوکی اندو دارنده مدال طلای جهان زیر 23 سال ژاپن با نتیجه 7 بر یک شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 72 کیلوگرم محمدرضا مختاریک در دور اول عادلخان نورلانبکوف از قرقیزستان با نتیجه 9 بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. میرزابه در این مرحله رحمتوف از ازبکستان را 9 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. مختار با نتیجه 4 بر 1 ابیلخان امزیف از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 پوند عارف حبیب اللهی در دور نخست مقابل آکژول محموداف از مدال نقره المپیک قرقیزستان با نتیجه 9 بر یک شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در فینال به مرحله مقدماتی صعود کرد. حبیب الله در این دیدار به دلیل غیبت در مقابل کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی به مدال برنز دست یافت.

در وزن 82 کیلوگرم، رسول گرمسیری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر خان جعفرخان قطری را شکست داد و آسیا هند را شکست داد و به فینال راه یافت. گرمسیری در دیدار پایانی با نتیجه 4 بر 3 از سد دیاز کولن از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در دسته 87 پوند ناصر علیژاد در دور نخست ملیس آیتکوف از قرقیزستان را با نتیجه 7 بر یک شکست داد و راهی فینال شد. در این مرحله نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا با نتیجه 3 بر صفر قزاقستان را شکست داد و راهی فینال شد. جالگاسبی بردیمراتوف در ازبکستان با نتیجه 3 بر یک به مدال برنز دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 97 کیلوگرم مهدی بالی در دور نخست با نتیجه 4 بر 4 و ضربه فنی مقابل پارک جی وو از کره جنوبی به برتری رسید. وی در دور دوم و نیمه نهایی اوزور ژوژوپبکوف قهرمان قرقیزستان آسیا را با نتیجه 4 بر 1 شکست داد و راهی فینال شد. بالی در این دیدار با نتیجه 5 بر 1 رستم آساکولوف را در مدال نقره و برنز ازبکستان شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر مقابل پریم پریم هند پیروز شد. وی در دور دوم در بازی های آسیایی مومینجان عبدالله اف مقابل مدال طلای ازبکستان با نتیجه 9 بر 8 شکست خورد و به دلیل شکست مقابل حریف کره ای در دور بعد توسط این مبارز حذف شد.

رده بندی گروهی و انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم1- یو شیوتانی (ژاپن) 2- آمنگالی بکبولاتوف (قزاقستان) 3- آروژان هالاکوراکی (هند) و جاسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) … 7- علی نوربخش (ایران)

60 کیلوگرم1- ژولمان شارشن بیکوف (قرقیزستان) 2- مهدی محسن نژاد (ایران) 3- یرنور فیدخمتوف (قزاقستان) و آیاتا سوزوکی (ژاپن)

63 کیلوگرم1-تینار شارشنبکف (قرقیزستان) 2-میرامبک آیناگولف (قزاقستان) 3- ایمان محمدی (ایران) و نیراج نیراج (هند)

67 کیلوگرم1- میرجان شرماخانبات (قزاقستان) 2- هان سو ریو (کره جنوبی) 3- کاتسواکی اندو (ژاپن) و ساچین صحروات (هند) … 5- شاهین بداغی (ایران)

72 کیلوگرم1- محمدرضا مختاری (ایران) 2- ابیلیخان امزیف (قزاقستان) 3-عادل خان نورلانبکوف (قرقیزستان) و شوگو تاکاهاشی (ژاپن)

77 کیلوگرم1- آکژول محمودوف (قرقیزستان) 2- ماخات یرجیپوف (قزاقستان) 3- کودا ساکورابا (ژاپن) و عارف حبیب اللهی (ایران)

82 کیلوگرم1- رسول تروپیکال (ایران) 2- دیاز کولن (قزاقستان) 3- محمدکودیر رسول اف (ازبکستان) و سینگ هارپریت (هند)

87 کیلوگرم1- ناصر علیزاده (ایران) 2- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) 3- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) و کومار سونیل (هند)

97 کیلوگرم1- مهدی بالی (ایران) 2- رستم آساکولوف (ازبکستان) 3- تاکاهیرو تسورودا (ژاپن) و اوزور ژوژبیکوف (قرقیزستان)

130 کیلوگرم: 1- علیخان سیزداکوف (قزاقستان) 2- کیم مین سوک (کره جنوبی) 3- مومینجان عبدالله اف (ازبکستان) و رومن کیم (قرقیزستان) … 7- امیر قاسمی منجزی (ایران)