اخبار جامعه

پیشنهادات عملی برای کاهش بحران کرونا فردا به رئیس مجلس ارائه می‌شود

سخنگوی کمیته بهداشت مجلس گفت پیشنهادات متعددی در جلسه کمیته فوق العاده برای کاهش بحران تاج بررسی شده است و گفت که کمیته بهداشت فردا خلاصه ای را برای کاهش بحران تاج در گزارشی به سخنگوی فردا ارائه می دهد.

زهرا شیخی در گفت وگو با خبر فوری ، اظهار کرد: به دنبال دستور رئیس مجلس ، کمیته بهداشت بعد از ظهر امروز به مدت سه ساعت و نیم جلسه فوق العاده ای را برای بررسی راه حل های بحران فعلی تاج و پیام پنجم تشکیل می دهد. ، روسای دانشگاه ، “وزارت کشور ، سپاه ، ناجا و واجا برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مسائل ، کمبودها و شکایاتی مطرح شد ، مبنی بر اینکه محدودیت های زیادی در زمینه عرضه تخت بیمارستان وجود دارد و پروتکل های بهداشتی در این شرایط رعایت نمی شود. همچنین از کمبود نیروی انسانی و بودجه صحبت شد و علاوه بر تأمین نیروی انسانی و توزیع بودجه لازم ، نیاز به صرفه جویی در داروها و تجهیزات کافی نیز وجود داشت.

شیخی ادامه داد: شکایت دیگر مشکل خستگی پرستاران بود. برای اینکه زنجیره انتقال تاج به هر نحوی قطع شود ، چندین پیشنهاد نیز در این زمینه ارائه شد که مهمترین آنها می تواند تعطیلی دو هفته ای کشور باشد. پیشنهادات دیگری برای ترافیک ارائه شد ، مانند ممنوعیت فعالیت گروه های دیگر به غیر از یک گروه در شهرهای قرمز و بسته و کاهش فعالیتها و فعالیتهای فرهنگی ورزشی با هرگونه جلسات و تقویت طرح شهید سلیمانی.

به گفته وی ، پیشنهاد ارائه بسته های کمک به اصناف و واکسن ها به میزان 120 میلیون دوز باید داده شود و تصمیم سیاسی ، ملی و مردمی باید جمع آوری و همه آنها هماهنگ شوند.

سخنگوی کمیته بهداشت مجلس درباره پیشنهاد تعطیلی کشور به مدت دو هفته گفت:.

وی در پایان گفت: فردا ، کمیته بهداشت مجبور بود این پیشنهادات را جمع بندی کرده و گزارشی را در مورد نحوه کاهش بحران تاج به سخنگوی ارائه دهد ، بنابراین پایان این پیشنهادات به جلسه فردا موکول شد.

انتهای پیام