اخبار ورزشی

احسان پور: کشتی ایران از اصل خود دور شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، بهنام احسان پور در مورد حضور خود به عنوان مربی در اردوهای تیم ملی گفت: من اکنون 30 ساله هستم و چند ماه پیش به دلیل مشغله زیاد و سختی از دنیای مسابقات خداحافظی کردم. شرایط تمرین. “من به سختی مبارزه کردم. و برای من بسیار دشوار بود که مانند گذشته به مبارزه ادامه دهم و میدان را برای کوچکترها باز کنم.

وی ادامه داد: البته در مبارزات سبک مبارزان بسیار خوب و جوان هستند که می توانند آینده نبرد را در ایران تضمین کنند.

دو مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا دعوت من را به عنوان مربی به اردو روشن کرد: من فکر می کردم در اردوها از من استفاده می شود ، اما انتظار نداشتم که به اردوی بزرگسالان دعوت شوم ، و از اعتماد تکنسین ها و فدراسیون من مشتاقانه منتظر استفاده و یادگیری از تجربیات بزرگسالان هستم.

احسان پور در مورد شرایط تمرینی در اردوها گفت: با توجه به اینکه خودم چندین سال در تمرینات تیم ملی بودم ، فکر می کنم تمرینات در دو مرحله تمرین بسیار متفاوت و بهتر از قبل است.

وی افزود: تغییراتی در نوع تمرینات ایجاد شده است که شامل برنامه ریزی تخصصی جنگنده و تمرینات بدنسازی است.

صاحب دو مدال نقره در مسابقات قهرمانی آسیا درباره شرایط تمرین در اردوها در سالهای گذشته و جاری و پیامدهای برخی از رزمندگان گفت: قبلا فشار تمرینات بسیار زیاد بود و اردوها طولانی و خسته کننده بود. من به عنوان یک کشتی گیر سبک وزن وضعیت خوبی نداشتم و با گذشت زمان و در مسابقات مختلف بدنم از بد به بدتر رفت و شاید به همین دلیل نتوانستم در مسابقات جهانی به نتیجه دلخواهم برسم.

وی ادامه داد: این شرایط اردوی تابستانی با شرایط جسمانی من سازگار نبود و معتقدم اردوهای تابستانی ملی باید اهداف بیشتری برای هماهنگی بین رزمندگان ، حل مشکل و تاکتیک ها و بدنسازی داشته باشد. مطمئناً یک اردوگاه طولانی رزمندگان را از نظر روحی از بین می برد.

احسان پور گفت: شرایط تمرین برای هر وزن در اردوها متفاوت است ، به عنوان مثال فردی مثل من نمی تواند تمرینات حسن یزدانی را انجام دهد.
وی در مورد دلایل افول مبارزات ایران در سالهای اخیر گفت: “من معتقدم که مبارزه ایران از اصل خود که وابستگی است فاصله گرفته است. اگر مبارزه فنی نباشد ، نمی توان مبارزه را از حصیر

مربی تیم ملی کشتی اضافه کرد: اگر به مبارزینی که در دهه های اخیر مدال گرفته اند مانند علیرضا دبیر ، محمد طلایی ، مهدی تقوی و حسن رحیمی نگاه کنید ، خواهید دید که همه آنها در انجام ترفندها موفق بوده اند. . ما را می برد

احسان پور گفت: من بیشتر یک رزمنده بودم و نمی توانستم حریف خود را از روی تشک بیرون بیاورم و این که من هدف تمرین را داشته باشم تا حریف را از روی تشک بیرون بیاورم و از تشک خارج شوم ، برای من مفید نبود. “

وی ادامه داد: امروزه این مشکل در بین مبارزان رایج است و در اکثر جنگنده ها فقر و پشتیبانی فنی آشکاری وجود دارد و همه به دنبال این هستند که جنگنده را زیر شانه خرد کرده و حریف را به جلو و خارج از استریو منتقل کنند. برنده شدن. اگر او در کرنرهای مقابل یک امتیاز را از دست بدهد ، بدست آوردن یک امتیاز برای بیرون آمدن از تشک بسیار مشکل خواهد بود.

احسان پور در مورد اعزام مبارزان به مسابقات بین المللی و شرکت در جام بلودر مدودف اظهار داشت: مبارزان با شرکت در مسابقات قهرمانی و افزایش تجربه خود ساخته می شوند و این مسابقات نقطه شروع موفقیت آنها در مسابقات بزرگتر است.المپیک و مسابقات جهانی.

وی در مورد عملکرد رزمندگان در این مسابقات گفت: برخی از رزمندگان مانند پیمان نعمتی برای اولین بار در این مسابقات شرکت کردند و عملکرد خوبی داشتند اما برخی از مبارزان به درستی ظاهر نشدند. البته با توجه به اینکه ما با یک تیم جوان در این مسابقات شرکت کردیم ، عملکرد خوبی داشته است.

مربی تیم ملی کشتی اعلام کرد که مبارزه در ایران با خاستگاه مسابقات جام بلودر مدودف در بلاروس فاصله زیادی دارد. حداقل 90 fighters از رزمندگان ما که بین 2 تا 3 شرکت کردند زیر 2 تا 3 نشان ندادند ، این سلاح اصلی بود که ما ایرانیان در مبارزه اصلی داشتیم ، و این زنگ خطر برای مبارزه در ایران است و ما باید به آن برسیم در اسرع وقت به اصل خود بازگردیم.

در پایان ، احسان پور افزود موفقیت حسن یزدانی با این سبک دلیل موفقیت مبارزات دیگر با این روش نیست.
وی در پایان اظهار داشت: “من فکر می کنم هر مبارز باید سبک خاص خود را داشته باشد و ما نباید از بحث فنی و براندازی غافل شویم ، زیرا اکثر قهرمانان مبارزه ما در این راه در برابر حریفان خود پیروز بودند و کشور احساس غرور می کرد.”