اقتصادی

شانس پیدا کردن شغل را از دست ندهید!

بسیاری از کارشناسان بی کفایتی یا بی کفایتی را به عنوان یکی از دلایل اصلی بیکاری در بین جوانان و فارغ التحصیلان در جستجوی کار ذکر می کنند و معتقدند که به جای تشویق جوانان به تصاحب مناطق آشنا ، باید مهارت های آینده آموزش داده شود. بازار.

به گزارش خبر فوری ، به دلیل اهمیت رابطه بین مهارتها و کسب شغل ، نیاز به استفاده از مهارتهای یادگیری و یادگیری مهارتها در زمان کنونی نقش م andثر و قابل توجهی در ورود افراد جویای کار ایفا می کند.

آموزش فنی و حرفه ای در ارائه نیروی کار ماهر و کارآمد م effectiveثر است و هدف از این آموزش ها افزایش دانش و مهارت افراد برای انجام بهتر وظایف کاری است.

عدم سرمایه گذاری مناسب در آموزش مهارتها منجر به غفلت و نابودی سرمایه انسانی می شود.

غلامحسین حسینی نیا ، معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، موسسه آموزش فنی و حرفه ای را رکن اصلی نظام آموزش مهارت ها برشمرد و گفت: مقوله شایستگی حرفه ای در کشور ضروری و بی نظیر است.

رهبر برجسته بر لزوم دهان های م thatثر مورد نیاز کشور به موازات علم تأکید کرد: “نقش سیستم آموزش رسمی در سراسر کشور بر عهده همه دانشگاه ها است ، در حالی که موسسه فنی آموزش حرفه ای در درجه اول مسئولیت آموزش بدون آموزش را بر عهده دارد. . ” یک کارمند دولتی ماهر در کشور ، بیشتر مسئولیت آموزش فقط بر عهده مسئولیت است.

به گفته معاون وزیر کار ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای دارای قدرت قوی است که بزرگترین سرمایه این سازمان است و مجهز به منابع انسانی ماهر ، امکانات گسترده ، ماموریت های گسترده و توزیع جغرافیایی منحصر به فرد است.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، مدیریت فعالیت های این سازمان باید به گونه ای باشد که به موقعیت واقعی خود در توسعه کشور دست یابد.

علی حیدری ، کارشناس بازار کار به خبر فوری گفت: داشتن نیروی کار ماهر و مهارت بر شاخص هایی مانند رشد اقتصادی ، اشتغال ، کاهش نرخ بیکاری ، کاهش فقر و توزیع عادلانه درآمد تأثیر می گذارد.

وی می افزاید که سیستم آموزشی در سایر کشورها از دوران کودکی آموزش مهارت های افراد را نهادینه کرده است. دانش آموزان در مدارس و نوجوانان با فنون و حرفه های مختلف آشنا می شوند تا سریعتر وارد بازار کار شوند.

به گفته حیدری ، تربیت نیروهای خلاق و کارآفرین در کشورهای توسعه یافته مهم است و دولت ها برای دستیابی به اشتغال پایدار و گسترش فعالیت های کارآفرینی ، روی استعدادها و نخبگان ماهر خود سرمایه گذاری می کنند.

این کارشناس بازار کار بر لزوم پیوند بین صنعت و دانشگاه ها تأکید می کند و می گوید: “با توجه به شرایط کنونی بازار کار ، لازم است جوانان را به مناطق آشنایی که افراد به آنها نیاز دارند ، مهارت های آینده و حوزه های جامعه منتقل کنیم.” دانش آموزان را تعریف و تقویت کنید. قبل از ورود به بازار کار ، قبل و حین تحصیل ، آموزش و مهارتهای فنی و حرفه ای.

به نظر وی ، فقدان مهارت ها ، فارغ التحصیلان و کارجویان را از دسترسی به اشتغال ، به ویژه اشتغال دائمی محروم می کند.

به گزارش خبر فوری ، در حال حاضر بی کفایتی یکی از عوامل اصلی بیکاری است و ایجاد اخلاق و مهارت های کاری مستلزم فرهنگ سازی در خانواده ها و استفاده از آموزش های عملی در کنار دوره های تئوری و کلاسیک است.

کارشناسان بر لزوم پرورش کارآفرینان واجد شرایط به عنوان سرمایه انسانی متخصص و کارآمد جامعه تأکید می کنند که از طریق آنها و پس از کسب مهارتها و دانش فنی لازم برای دستیابی به فرصتهای شغلی مناسب.

انتهای پیام