اقتصادی

ایجاد ۲ میلیون شغل تا چهار سال آینده در حوزه صنعت

وزیر صنعت ، معدن و تجارت (سمت) گفت که دولت در تلاش است تا چهار سال آینده چهار میلیون شغل در کشور ایجاد کند که از این تعداد دو میلیون شغل در زمینه صنعت و تحت مسئولیت وزارتخانه است. سمات.

به گزارش خبر فوری ، شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا) با اشاره به سکوت سیدرضا فاطمی امین وزیر ، صبح امروز در دومین جمعه مهرماه رئیس جمهور و اعضای دولت از چهار واحد تولیدی در استان ایلام بازدید کردند. ایوان واقع در منطقه صنعتی از شهر دیدن کرد و دستورات لازم را برای رفع موانع و مشکلات این واحدها داد.

فاطمی امین روز جمعه در جلسه شورای شهر ایوان اظهار داشت که امسال از نظر اقتصادی سال خاصی است و امیدواریم با تلاش و کمترین هزینه این دوره گذار را پشت سر بگذاریم. تحول بخش اقتصادی یکی از سیزدهمین اولویت اصلی دولت است که باید با همدلی تقویت شود.

وی با بیان اینکه با تهیه سند راهبردی برنامه ها و منابع مالی و عملکردی ، عملکرد مدیران مورد ارزیابی قرار می گیرد که در پنج استان آینده کشور از جمله ایلام آغاز می شود ، گفت:

ایجاد اشتغال با تکمیل پروژه های تولیدی نیمه تمام

وزیر سمت با بیان اینکه مشکلات واحدهای بسته و نیمه تعطیل در شهر ایوان قابل حل است ، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده ، تکمیل پروژه های تولید نیمه تمام باعث ایجاد اشتغال قابل توجه می شود. کسری بودجه نیز به دلیل کمبود منابع و هزینه های بیشتر برای مقابله با برنامه ریزی است.

به گفته وی ، با افزایش تولید و توسعه بخش اقتصادی ، می توان توسعه شهری شهر ایوان را ثابت کرد زیرا بخشی از هزینه های تولید با ارزش افزوده این واحدها تأمین می شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین در مورد بازدید از واحدهای تولیدی استان ایلام گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در نیمه دوم امسال بیش از پنج میلیارد دلار محصولات صنعتی داخلی به کشورهای خارجی نسبت به سال گذشته صادر می شود. . “

این بازدیدها از شرکت تعاونی 2451 سولفات پتاسیم ، شرکت گوش گستر و شرکت فولاد زاگرس و شرکت نورد ایوان انجام شد. شرکت فولاد زاگرس در سال 1992 با ظرفیت تولید سالانه 50،000 تن فولاد اسفنجی فعال بازسازی شد. در این واحد تولیدی 160 نفر به طور مستقیم و 80 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند. کارخانه نورد ایوان غرب در سال 2009 افتتاح و در سال 2017 راه اندازی شد. این واحد صنعتی سالانه بین 150،000 تا 28،000 تن میلی گرم فولاد تولید می کند و بیش از 40 کارگر را به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می کند. بیشتر محصولات این کارخانه ها به استان های اطراف ایلام صادر می شود.

وزیر صمت امروز جمعه در سفر به پرتال با چند خانواده شهدای شهر دیدار کرد.

انتهای پیام