اخبار جامعه

تحقق روند پرشتاب واکسیناسیون در استان تهران ظرف هفته گذشته

فرمانده عملیات ستاد تاج در استان تهران هفته گذشته از تسریع روند واکسیناسیون در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبر فوری ، علیرضا زالی در نشستی در ستاد تاج استان تهران اظهار داشت: هفته گذشته شاهد روند سریع واکسیناسیون بودیم که از طریق مداخلاتی مانند این واقعیت که 19 مرکز در تهران به صورت 24 ساعته واکسینه شده اند به دست آمد. مداخله دیگر مشارکت مراکز بهداشتی جامع بود که همه آنها بستری برای واکسیناسیون ایجاد کردند. در واقع ، زیرساخت هایی در این زمینه ایجاد شده است و باید با همین روند ادامه یابد.

وی افزود: “با توجه به افزایش استقبال عمومی از واکسن ها در سراسر جهان ، بخشی از مردم به واکسیناسیون اشاره نکردند که بین 15 تا 25 درصد است ، که باید در کشور ما الگو باشد ؛ بنابراین ، در دسترس بودن ، تنوع جغرافیایی و واکسن ها با اقدامات مانند تنوع سبد می تواند پذیرش را افزایش دهد.

زالی ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک واکسن های خانگی با کیفیت و اثربخشی خوبی به این سبد اضافه کنیم و نقش موثری در استقبال عمومی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در ستاد ملی علیه تاج ، مطرح شد که محدودیت های مدیریت هوشمند باید محدود شود تا داشتن کارت واکسیناسیون بتواند خدمات اجتماعی را ارائه دهد.

فرمانده عملیات در ستاد تاج استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن فخرا ، گفت: بستر این واکسن شبیه واکسن های برکت و سینوفرم است. بنابراین ، ما باید به دوستان خود کمک کنیم تا مرحله سوم آزمایش بالینی این واکسن را در اسرع وقت تکمیل کنند. در این راستا ، ما پیشنهاد می کنیم به دانشگاه شهید بهشتی اجازه دهیم تا آزمایش بالینی این واکسن را ارائه دهد.

زالی تاکید کرد: دیروز اگرچه در چهار هفته گذشته در آمار شاهد الگوی نزولی بودیم ، اما دیروز شاهد افزایش تغییرات آماری بودیم که افزایش یافته است. این افزایش در شاخص سرپایی و بستری مشاهده شد ، که ممکن است به عنوان زنگ خطر عمل کند. بنابراین ، دستیاران پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی باید آمارها را به دقت زیر نظر داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که این افزایش گذرا یا پایدار است. مطمئناً ، برای افزایش اثربخشی واکسن و جلوگیری از رسیدن آن به قله های بعدی ، باید از فرصت فعلی برای تشخیص کامل استفاده کنیم. البته این امر نیاز به بودجه نیز دارد. مطمئناً در زمان تشخیص ، بخش مهمی از طرح همسایگی شهید سلیمانی در نظر گرفته و اجرا می شود.

انتهای پیام