اخبار جامعه

کمپین واکسیناسیون افراد معلول، کم‌برخوردار، معتاد و بی‌خانمان در تهران

رئیس اداره کل بهداشت و درمان شهر تهران گفته است که افراد کم درآمد ، مهاجران غیرقانونی ، سوء مصرف کنندگان مواد مخدر و افرادی که در شهرک های غیررسمی شهر زندگی می کنند از طریق کمپین “تهران در حال احیا است” واکسینه می شوند.

به گزارش خبر فوری ، و طبق اعلام شهر ، زینب نصیری رئیس اداره بهداشت شهر تهران در مورد کمپین “تهران در حال احیا است” گفت: “متأسفانه افرادی در تهران هستند که برنامه ریزی نکرده اند. وی واکسن را در دستور کار خود قرار داد. از طریق این کمپین به افراد آسیب پذیر ، مهاجران غیرقانونی ، مصرف کنندگان مواد مخدر ، افرادی که در شهرک های غیررسمی شهر زندگی می کنند واکسینه می شوند.

نصیری در مورد اهمیت واکسیناسیون عمومی افزود: واکسیناسیون عمومی زمانی م effectiveثر است که همه اعضای یک جامعه ، فارغ از موقعیت اجتماعی ، واکسینه شوند. در راستای این کمپین و در راستای چنین رویکردی ، واکسیناسیون افراد مسن و معلولان به دلیل شدت معلولیت آنها و یا عدم مناسب بودن خانه ای که موفق شده اند به راحتی انجام دهند ، آسان خواهد بود.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون این افراد اظهار داشت: اداره بهداشت شهرداری تهران از هفته گذشته اطلاعات افرادی را که از طریق مراکز معلولین و سالمندان ثبت نام کرده اند جمع آوری می کند و پس از بررسی وضعیت ، در صورت عدم واکسیناسیون ، به مراکز واکسیناسیون سیار ارائه می شود.

رئیس اداره بهداشت و درمان شهر تهران در مورد افرادی که واکسن را در اختیار دارند گفت: یکی دیگر از اقدامات اداره بهداشت شهر تهران در این کمپین متقاعد کردن افراد دارای معلولیت است که قصد واکسیناسیون را ندارند ، به این معنی که همکاران ما در خانه و مرکز معلولین ، برای شنیدن دلایل آنها ، مشاوره و اطلاعات مناسب در مورد مزایای واکسن را در اختیار آنها قرار می دهد.

نصیری با اشاره به نحوه گزارش کمپین «زندگی دوباره در تهران» ، افزود: انجمن معلولان اداره کل بهداشت شهرداری تهران در حال حاضر 10 هزار عضو فعال دارد. شهروندان متقاضی واکسن باید با تماس با سیستم “همسایگی من” یا سیستم 137 و شماره گیری کد 6 برای گزارش وضعیت واکسن ثبت نام کنند تا نیروهای متحرک در محل تزریق واکسن حضور داشته باشند.

رئیس اداره بهداشت و درمان شهر تهران در مورد تعداد افراد آسیب پذیر در تهران گفت: بر اساس آخرین اطلاعات ارائه شده توسط سازمان بهزیستی در سال 95 ، حدود 120 هزار معلول در تهران با درجات مختلف معلولیت زندگی می کنند ، اما به دلیل ثبت نام روند در کشور غیرفعال است. این بستگی به ارائه دارد. متأسفانه این آمار هنوز دقیق نیست و نمی توان از آن به عنوان منبع استفاده کرد.

انتهای پیام