اخبار جامعه

اولویت اول کشور تسریع در روند واکسیناسیون مردم است

معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت تسریع در روند تامین واکسن کرونا از طریق واردات و تولید داخلی تاکید کرد و گفت: افزایش واردات واکسن باید انجام شود.

به گزارش خبر فوری ، محمد مخبر در نشست مربوط به تامین واکسن کرونا تاکید کرد: اولویت فعلی و اصلی کرونا و تسریع روند واکسیناسیون مردم دستیابی به این هدف با تهیه واکسن لازم ، تقویت تولید داخلی است. افزایش واردات پیگیری خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور واردات 20 میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان ماه سپتامبر را به عنوان اولویت بعدی برای ادامه واکسیناسیون در کشور در نظر گرفت و به مقامات بهداشتی و آموزش پزشکی ، انجمن ماه سرخ و وزارتخانه دستور داد. مسائل خارجی برای مطالعه جدی واردات واکسن کرونا. برای تسریع در تولید واکسن های ملی ، مشاهده واکسن گروه های هدف در اسرع وقت و قطع زنجیره انتقال بیماری.

خبرچین به دستورات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت مبارزه با بیماری کرونا قلب و نیاز به واکسیناسیون و درمان افراد در بهترین شکل ممکن اشاره کرد و خواستار اقدامات لازم برای برون رفت از وضعیت فعلی و کاهش شدت کرونا شد. بیماری قلبی در کشور

معاون اول رئیس جمهور در ادامه بر لزوم کمک به پرسنل پزشکی و بیمارستانی برای کنترل موج تاج کنونی تأکید کرد و از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خواست اقدامات و تصمیمات لازم را برای پرداخت مطالبات دیرکرد کادر درمانی و کارکنان بیمارستان اتخاذ کند. با ایجاد انگیزه و روحیه مضاعف در کسانی که دوستشان داریم ، شاهد بهبود روند مراقبت از بیمار خواهیم بود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به گزارش اقدامات و پیگیری های این وزارتخانه برای واردات گزارش از هر کشوری ، از تلاش های وزارت امور خارجه تشکر کرد و گفت: باید قدردانی کرد.

مخبر گزارش ارائه شده در مورد روند اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی را مثبت ارزیابی کرد و با استناد به پیامدهای مفید این طرح ، بر پیگیری و اجرای آن تا حد ممکن تأکید کرد.

در این جلسه معاونان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، رئیس سازمان غذا و دارو ، رئیس انجمن ماه سرخ و معاونان بانک مرکزی و سایر ارگان های مهم نیز حضور داشتند. کرونا گفت: “بیماری کرونا قلب نیاز به مداخله جدی و م toثر برای کاهش عوارض و مرگ و میر در اسرع وقت دارد.”

رییسی همچنین گزارشی از واکسن کرونا ، برنامه واردات و روند موجودی واکسن در کشور ارائه کرد و پس از بحث و بررسی ، تصمیم گرفته شد تا با وزارت بهداشت و انجمن ماه قرمز ، با 10 میلیون دوز تا پایان ماه اوت ، ادامه یابد. و 20 میلیون دوز تا پایان ماه سپتامبر. واکسن را بخرید و وارد کشور کنید.

در این جلسه همچنین لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت های بیشتر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا قلب مورد بحث قرار گرفت و تصمیم گرفته شد تا پیشنهادات وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در جلسه تاج ملی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد. مرکز فرماندهی.

موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد ، تأمین منابع مالی لازم برای پرداخت هزینه های پرسنل پزشکی و تجهیزات پزشکی مانند انواع مختلف کیت تشخیص تاج بود.

انتهای پیام