اقتصادی

هشدار گمرک به ۱۱۰ واردکننده کامیون

همزمان با رفع موانع و تعمیر کامیون های وارداتی ، گمرک ایران به 110 واردکننده هشدار داده است که ظرف یک ماه ترخیص کنند. در غیر این صورت ، کامیون ها رها می شوند.

به گزارش خبر فوری ، سرانجام همراه با پیگیری ها ، تخصیص و مجوز حدود 6000 کامیون وارداتی در دستور کار قرار گرفت و مجوز از امروز آغاز شد. با این حال ، با شروع مجوز و مهلت یک ماهه به سازمان های مربوطه ، گمرک ایران به واردکنندگان اعلام کرده است که این مجوز بلافاصله ظرف یک ماه اجرایی می شود.

به گفته معاون فنی گمرک و ابلاغ به واردکنندگان ، دستور و تأییدیه دادستان ، کلیه مشکلات ، مشکلات و تأخیر در نظافت کامیون های وارداتی مطابق مقررات مربوطه و ابلاغ دستگاههای ذیربط برطرف شده است. انبارهای کامیون های رسوبی گمرکی کشور که سفارشات خود را ثبت کرده اند ، باید کامیون های گمرک را تا 27 نوامبر با رعایت کلیه مقررات قابل اجرا تمیز کنند.

با این حال ، تأکید می شود که مجریان گمرک ملزم به تهیه و ارسال اظهارنامه کامیون های بدون مجوز از 29 نوامبر به آژانس جمع آوری و فروش املاک هستند تا مطابق مقررات با آنها برخورد شود.

از سوی دیگر به واردکنندگان اطلاع داده شده است که در صورت وجود مشکل در ترخیص کامیون های مورد نظر از گمرک ، موظفند کتباً به گمرک ایران اطلاع دهند ، در غیر این صورت هیچ عذری برای نظافت کامیون های وارداتی وجود ندارد. سپرده یک ماهه قابل قبول نیست و پس از یک ماه ، مطابق مقررات تعلیق شده ، اسامی واردکنندگانی که در این زمینه شکست خورده یا تأخیر کرده اند ، به مقامات صلاحیتدار ، از جمله دادستانی اعلام و منتشر می شود. جهت اطلاع عموم

گمرک هشداردهنده ایران اخیراً به مدیران گمرک گفته است که برای حل مشکل نظافت کامیونها ، کامیونها را برای ماهها ترک نکنند تا صاحبان کالا نظافت کنند.

موضوع کامیون های وارداتی با تصمیم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی همراه است. در این راستا ، در سال 2009 و بر اساس ماده 30 قانون احکام پایدار برنامه های توسعه ، وزیر وقت شرایط واردات این کامیون ها را اعلام کرد. راه و شهرسازی. و وزارت حمل و نقل جاده ای و وزارت صنعت ، معدن و تجارت در اطلاعیه ها شرایط واردات ، از جمله خط تعرفه کامیون های وارداتی ، نحوه واردات ، کامیون های برچیده شده ، مجوزهای قانونی و نظارتی و همچنین تأیید را مشخص می کنند. منشاء این کامیون ها

با این حال ، تمیز کردن این کامیون ها عمدتا به دلیل عدم هماهنگی و عدم توافق بین سازمان ها به تعویق افتاد تا اینکه ورود دادستان موانع را برطرف کرد و آژانس ها مجبور شدند وظایف خود را ظرف یک ماه تعیین کنند.

انتهای پیام