اخبار سلامت

بهبود روحیه کودکان بستری شده در بیمارستان با کمک یک دوست رباتیک!

در یک آزمایش ، محققان آمریکایی از یک ربات برای تماس با کودکان بستری در بیمارستان استفاده کردند و نتایج خوبی به دست آوردند.

به گزارش خبر فوری و به نقل از Medical Express ، یک مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس (UCLA) نشان می دهد که مواجهه با ربات کنترل شده توسط انسان می تواند به بهبود روحیه کودکان بستری در بیمارستان کمک کند.

این روبات که “Robin” نامیده می شود ، یک ربات اجتماعی است که توانایی حرکت ، صحبت و بازی با کاربران را دارد و توسط انسان کنترل می شود. محققان دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس ، آزمایشی را برای پیوند مجدد رابین با کودکان بستری در بیمارستان ترتیب دادند.

در پایان خلبان ، کودکان و بستگان آنها در مورد تجربه خود با رابین مصاحبه کردند.

90 of از خانواده هایی که با فرزندان رابین ملاقات کردند ، درخواست ملاقات مجدد کردند. نتایج نشان داد که مصرف “رابین” 29٪ در اثرات مثبت و 33٪ در اثرات منفی در کودکان کاهش یافته است.

متخصصان اطفال که بر ملاقات با رابین نظارت داشتند ، مزایایی را گزارش کردند که شامل صمیمیت بیشتر ، تعامل بازیگوشانه ، افزایش کنترل بر تجربه بیمارستان کودکان و ایجاد دوستی و اعتماد جدید می شد.

جاستین واگنر ، یکی از محققان این پروژه می گوید: “ما تأثیرات مثبتی بر کودکان ، خانواده ها و کارکنان بیمارستان مشاهده کردیم.” تحقیقات ما نشان می دهد که استخدام یک دوست اجتماعی روباتیک می تواند راه خوبی برای کاهش استرس بستری شدن در بیمارستان باشد. با پیشرفت همه گیری کووید -19 ، احساس اضطراب و ضعف بیماران افزایش می یابد. بنابراین بسیار مهم است که تا حد ممکن خلاق باشید و به بیماران کمک کنید تجربه بهتری داشته باشند.

انتهای پیام