اخبار جامعه

افزایش بیماران تنفسی در آمریکا و تشدید فشار بر بیمارستان‌ها

امروزه چندین ایالت در آمریکا با شیوع روزافزون بیماری‌های تنفسی از جمله کووید-۱۹، آنفولانزا و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) دست و پنجه نرم می‌کنند که همزمان با فصل سرما، فشار بر کادر پزشکی و بیمارستان‌ها را افزایش داده است. این کشور

به گزارش خبر فوری، بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، فعالیت ویروس آنفولانزای فصلی در سال جاری با شروع فصل سرما در این کشور افزایش یافته و همچنان در حال افزایش است.

در هفته گذشته منتهی به 26 نوامبر، حدود 20000 بستری مرتبط با آنفولانزا در ایالات متحده گزارش شده است. به همین ترتیب، در ایالات متحده، تعداد پذیرش‌های بیمارستانی مبتلا به آنفولانزا در هفته مورد بحث نسبت به هفته قبل تقریباً دو برابر شده است.

از ابتدای پاییز امسال تاکنون حداقل 8.7 میلیون مورد، 78 هزار بستری در بیمارستان و رکورد 4500 مرگ ناشی از آنفولانزای فصلی در این کشور ثبت شده است.

از سوی دیگر در این فصل در مجموع 14 کودک بر اثر آنفولانزا جان خود را از دست داده اند.

داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که درصد مراجعات سرپایی برای بیماری‌های تنفسی در این فصل در ایالات متحده به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

مقامات بهداشتی ایالات متحده هشدار داده اند که ایالت ها باید منتظر فصل آنفولانزای بدتر از حد معمول باشند.

آنها همچنین توصیه می کنند که همه افراد بالای شش ماه واکسن آنفولانزای سالانه دریافت کنند تا ایمنی نسبی در برابر بیماری ایجاد کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام کرد: این واکسن به پیشگیری از عفونت ها کمک می کند و همچنین می تواند از عوارض جدی بیماری در افرادی که واکسینه شده اند اما همچنان آنفولانزا دارند، جلوگیری کند.

ایالات متحده شاهد شیوع سه بیماری تنفسی است که کارشناسان نسبت به آن هشدار داده اند.

بر اساس آخرین اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا، میانگین بستری روزانه بیماران کرونا در بیمارستان‌های این کشور نیز با شروع فصل سرما افزایش یافته است.

این کشور در هفته منتهی به 8 آبان ماه به طور متوسط ​​روزانه 4200 بستری بیماران کرونایی را به ثبت رساند که نسبت به هفته قبل 17.6 درصد افزایش داشت.

همچنین گزارش ها حاکی از آن است که بستری شدن بیماران کرونا در بیمارستان های کشور به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته رسیده و بیش از 35 هزار بیمار تحت درمان قرار گرفته اند.

کارشناسان می گویند که گردهمایی های شب سال نو بهترین زمان برای شیوع ویروس کرونا است، زیرا میلیون ها آمریکایی برای گردهمایی یا مسافرت بیرون می روند.

یک مقام بهداشتی ایالات متحده گفت: “در یک یا دو هفته ما شاهد تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به کووید-19 نسبت به ویروس سنسیشیال تنفسی یا آنفولانزا خواهیم بود، اما نگرانی واقعی این است که شاهد افزایش موارد همه این عفونت ها باشیم.” بیماری های تنفسی دارند که می تواند فشار زیادی را به بیمارستان ها وارد کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، ویروس سنسیشیال تنفسی یک ویروس شایع و اغلب خفیف است، با این حال میلیون ها کودک آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد و افزایش موارد کودکان این بیماری تنفسی باعث سرریز شدن بیمارستان های کودکان شده است.

انتهای پیام