اخبار ورزشی

چرا موفق‌ترین دختر وزنه‌بردار ایران روی سکو اشک می‌ریخت؟

یکتا جمالی ، وزنه بردار ایرانی توانست در سال 2021 عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارد و مدال های تاریخی را از آن خود کند. جمالی با کسب سه مدال برنز در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ، با وجود اینکه سن او نوجوان بود ، مسابقات جهانی اولین مدال در تاریخ وزنه برداری ایران بود. او همچنین دومین نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان را کسب کرد و دو مدال نقره و یک برنز کسب کرد و برای اولین بار مدال نقره وزنه برداری زنان ایران را از آن خود کرد.

جمالی درباره بزرگترین موفقیت وزنه برداری زنان ایران در سال 2021 گفت: خدا را شکر که توانستم در مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان جهان مدال بگیرم. البته من برای کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان بسیار تلاش کردم ، اما شانس همیشه با آدام یار نیست. قبلاً گفتم که سعی می کنم رنگ مدال ها را بهبود ببخشم و انجام دادم ، اما مدال طلا را نگرفتم. من سعی می کنم در مسابقات جوانان سال آینده طلا بگیرم.

چرا جمالی هنگام پاسخ به س whenالی که به مدال روی سکو رسید ، اشک ریخت؟ او گفت: من خیلی ناراحت بودم زیرا در حال بلند کردن وزنه های آخر بودم و طلا گرفتم ، اما حتی اگر به گذشته برگردیم ، نمی توانیم کاری انجام دهیم. حالا برای من یک تجربه بود که کارهای بیشتری را در مسابقات بعدی انجام دهم و یک مدال طلا کسب کنم.

نایب قهرمان نوجوانان جهان ، در پاسخ به س questionال دیگری که امیدوار است حمایت از افسران وزنه برداری زنان را برای ساختن سابقه خود افزایش دهد ، گفت: “خدا را شکر فدراسیون تاکنون کمک کرده است و مطمئناً از حمایت فدراسیون کمک کرده است.” و هیچ کارکنان ، من نمی توانم در این مسابقات شرکت کنم. من از مقامات ورزشی می خواهم حمایت خود را از وزنه برداری زنان افزایش دهند.

وی در مورد واکنش خانواده و همسایگانش برای کسب مجدد مدال گفت: “آنها از خوشحالی گریه کردند و گفتند من خیلی تلاش کردم.” معلمان و مدیر مدرسه ام نیز بسیار تشویق و تبریک گفتند.

جمالی ، آیا در سالهای آینده شاهد افتخارات بیشتری از او خواهیم بود؟ وی خاطرنشان کرد: سال 2021 آخرین سال برای نوجوانان من بود و از سال 2022 به بعد در رده جوانان قرار می گیرم. باید تلاش هایم را مضاعف کنم و رنگ مدال ها را تجدید کنم. سعی می کنم خودم را ثابت کنم.

دختر وزنه برداری ایران در پاسخ به این سوال که چه کسی مدال می دهد ، تاکید کرد که مدال را به همه کسانی که برای من زحمت کشیدند می دهم. افراد زیادی در کنار من بودند و به من کمک کردند و از همه آنها تشکر می کنم.

جمالی در مورد واکنش سایر کشورها به مدال دختران ایران گفت: کشورهای مدال آور گفتند که دختران ایرانی واقعا قوی هستند و اگرچه زنان ایرانی به تازگی وزنه برداری را شروع کرده اند ، اما در مسابقات اخیر با قدرت و مدال گرفت. ” واکنش ها مثبت بود.

وی در مورد تجربه خود در بازدید از خانه خدا پس از مسابقه گزارش داد: “این احساس بسیار خوبی بود و آرامش عجیبی پیدا کردم. اولین بار بود که به خانه خدا سر می زدم و در آنجا ناپدید شدم و برای همه دعا کردم.

257 251