اخبار جامعه

۷۵ درصد تهرانی ها دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند/واکسیناسیون ۶۵ درصدی دانش آموزان

استاندار تهران اعلام کرد که 75 درصد مردم تهران اولین دوز واکسن کرونا را تزریق می کنند.

به گزارش خبر فوری ، محسن منصوری در پایان نشست ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز در ستاد مقابله با کرونا در مقابل دستگاه های مربوطه انجام شده است. مدیریت کرونا در دستور کار دولت برای مقابله با همه چیز قرار دارد. با.

استاندار تهران افزود گزارش های دستگاه های مختلف نشان می دهد که حدود 75 درصد از جمعیت استان تهران با اولین دوز واکسن واکسینه شده اند و اوج واکسیناسیون در این استان 85 درصد است. اوج برای افزایش درصد امنیت استان.

وی در مورد راهپیمایی 4 نوامبر گفت: “به همان اندازه که حوزه سلامت مهم است ، سلامت روان و تقویت حوزه ایمان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.” البته خط قرمز ما سلامتی خواهد بود.

وی ادامه داد: نگهبان در 4 نوامبر در مراسمی که مطابق پروتکل های بهداشتی باشد برگزار می شود ، اما در آن روز راهپیمایی ممنوع است و اگر قرار است راهپیمایی برگزار شود ، با ماشین انجام می شود. شکی نیست که در این روز جامعه باید در فضای باز و مطابق با دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی طراحی و برنامه ریزی شود. از سوی دیگر مقرر شد کمیته ای متشکل از نمایندگان سه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شود تا برنامه های مشخصی برای این رویداد تهیه شود.

منصوری در مورد بازگشایی مدارس گفت: تصمیم ملی برای بازگشایی مدارس حضور در آموزش حضوری و بازگشایی مدارس است. اما شرط وقوع این امر دریافت سطح قابل قبولی از واکسیناسیون است. به طور متوسط ​​، 70 درصد از دانش آموزان اولین دوز واکسن را دریافت کردند و تاکید می شود که دوز دوم باید ابتدا بین همه مقامات تزریق شود.

وی ادامه داد: سیستم و بروشور بهداشتی نیز مشخص شده است که مدارس باید برای تعیین الزامات و قابلیت های خود آمادگی لازم را داشته باشند که توسط نهادهای آموزشی نیز به سازمان گزارش می شود.

استاندار تهران تاکید کرد: طبق گزارشات ارائه شده در این نشست ، مهمترین دغدغه ما کاهش متوسط ​​رعایت دستورالعمل های بهداشتی است که به حدود 46 درصد رسیده است. این یک نگرانی است. ما نباید تصور کنیم که مشکل بیماری و خطر ابتلا به آن بیماری با کاهش آمار برطرف شده است. عادی سازی مطمئناً سمی مهلک برای کشور است. ما باید نسبت به این بیماری حساس باشیم و معیارهای از پیش تأیید شده را در دستور کار قرار دهیم. مطمئناً اجرای این قوانین باید توسط عوامل مختلف به طور جدی دنبال شود.

استاندار تهران با بیان اینکه میزان آلودگی در هر دو شهر استان تهران افزایش یافته است ، گفت: وقتی آمار کرونا کاهش می یابد ، افزایش اندک عفونت و مرگ نیز وضعیت را تغییر می دهد. البته این موضوع با قاطعیت به فرمانداران این دو شهر اعلام شده و هشدارهای لازم نیز صادر شده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد طرح هوشمندسازی قرنطینه ، موارد زیر را بیان کرد: این طرح در مقر تاج ملی مطرح شد ، اما تصمیم گرفته شد این طرح تکمیل و در جلسه بعدی ستاد ملی ارائه شود. برخی از این هوشها شامل اصناف مرتبط با سلامت انسان است. البته ، در گام اول ، این طرح نمی تواند به صورت جامع اجرا شود. اما با هدف سخت شدن اتحادیه هایی که افراد بیشتری در گردش و ارتباط هستند ، محدودیت هایی بر آنها اعمال می شود.

منصوری در مورد کاهش ممنوعیت تردد در شب گفت: تصمیم جدیدی در این مورد اتخاذ نشده و تصمیمات قبلی همچنان به اجرا در می آید. تا به امروز ، بیش از 4000 نفر با دوز سوم واکسینه شده اند که همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام