اخبار جامعه

97.3درصد گلستانی‌ها دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند/ لزوم مشارکت در واکسیناسیون همگانی

خبر فوری/ گلستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان بر تکمیل مراحل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: تا امروز بیش از 97.3 درصد از واجدین شرایط گلستان اولین دوز واکسن کراون را دریافت کرده اند.

سیدعلی مهاجر ظهر امروز در جلسه ستاد تاجگذاری ولیعهد استان اظهار داشت: تکریم بهترین راه برای کمک به مردم در مراقبت های پزشکی است که منجر به کاهش مرگ و میر و بستری شدن در بیماران قلبی عروقی می شود.

بیش از 93 درصد گلستانی ها اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کردند

وی خواستار مشارکت همه واجدین شرایط برای دریافت واکسن عمومی شد و یادآور شد: تاکنون بیش از 97.3 درصد از واجدین شرایط استان گلستان نوبت اول واکسن تاج را دریافت کرده اند و 83 درصد گلستانی ها نوبت دوم و 26.6 درصد دریافت کرده اند. هر دوز با سه دوز از واکسن تزریق شد.

استانداران سیاسی، امنیتی و اجتماعی گلستان که هم اکنون در شهرستان های رامیان و گنبدکاووس در تاج نارنجی رنگ قرار دارند، تصریح کردند: بقیه شهرستان های استان گلستان قرمز نارنجی هستند و همچنان 541 بیمار در این استان وجود دارد. مرکز درمانی استان گلستان بیمارستانی است که 104 نفر در بخش مراقبت های ویژه و 52 نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

مهاجر با اشاره به همکاری چند کمیته ستاد پیشگیری و کنترل ولیعهد خاطرنشان کرد: 14 کمیته ایمنی و انتظامی شامل دستگاه های اجرایی، اتحادیه ها، واحدهای علمی و تحقیقاتی، فرهنگی اجتماعی، حمل و نقل و راهداری، اطلاع رسانی، روستایی، هماهنگی شهرستان، فناوری، بازرسی، امنیت، اقتصاد و طرح شهید سلیمانی مانند گذشته زیر نظر ستاد استان برای پیشگیری و مقابله با ولیعهد فعالیت می‌کند.

مسئولان ستاد مبارزه با کرونا و کمیته ها با تاکید بر اینکه باید دغدغه حضور در جلسات و اجرای مصوبات را داشته باشند، گفتند: نظارت بر اقدامات کمیته ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است که یکی از کمیته های موفق و فعال است.

استاندار سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه ارائه گزارش کذب قابل قبول نبوده و کوتاهی محسوب می شود، بیان کرد: کمک به تحقق اهداف تعیین شده.

من باید بگویم؛ در حال حاضر 541 بیمار مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب در استان گلستان بستری هستند. مراکز پزشکی از 514 به 541 افزایش یافت.

انتهای پیام/