اقتصادی

۹۵ درصد تولید پوشاک در اختیار صنوف

رئیس اتاق اصناف ایران با سهم 95 درصدی اصناف و 5 درصدی صنعت تولید پوشاک گفت: سهم اندکی از پوشاک تولیدی آنها عرضه می شود.

به گزارش خبر فوری، سعید ممبینی در نشست بررسی اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش طراحی، مد، پوشاک، چرم و صنایع وابسته (تهران مداکس) با اشاره به اتاق اصناف ایران، گفت: اتحادیه های تولیدی. و «تولید 95 درصدی پوشاک در بخش صنفی و سهم 5 درصدی در صنایع»، در جلساتی که با مدیران اقتصادی کشور و کارگروه مقابله با تبعات اقتصادی تاج و تخت داشته ایم، همواره بر آسیب ها تاکید می کنیم. با ظهور صنعت پوشاک کرونا کرد‌ایم. شیوع تاج بیشترین تاثیر را در مصرف پوشاک در دنیا داشته است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر این، ما برای مردم خود مشکلات خاصی از جمله جریمه و کمبود مواد اولیه داریم.

وی گفت: واحدهای تولیدی پوشاک با کمترین هزینه برای دولت و با حداقل تبلیغات و کیفیت بالا در حال فعالیت هستند، البته گاهی تسهیلاتی به شرکت های صنعتی که سهم کمی در تولید پوشاک دارند ارائه می شود. این یکی از انتقاداتی است که ما به دولت و مجلس وارد کرده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره مطالبات اجرایی در کارگاه های تولیدی نیز گفت: ایران یکی از کشورهایی است که کمتر به موضوع برندسازی توجه کرده است. اتحادیه پوشاک و فعالان این حوزه به آسیب شناسی و ارائه راهکار می پردازند. همانطور که همه ما می دانیم، برخی از کشورها تمایل دارند از تولید نیروی کار ارزان و با کیفیت استفاده کنند که این امر مستلزم تحقیقات بیشتر محصولات ما در این زمینه است.

فعالیت 57404 محصول صنفی در زمینه پوشاک

محمدباقر مجتبایی دبیرکل اتاق اصناف ایران نیز اظهار داشت: بر اساس آمار 230 هزار و 315 واحد تولیدی و توزیعی مجاز به فعالیت در حوزه پوشاک داریم که از این تعداد 57 هزار و 404 واحد تولیدی و 172 هزار و 911 واحد توزیعی هستند. همچنین ذکر این نکته ضروری است که تنها صنعتی که حدود 95 درصد از تولید را به خود اختصاص می دهد، پوشاک است. البته 100 درصد توزیع پوشاک در حوزه صنفی است.

وی افزود: به دلیل وجود این گروه بزرگ و تخصصی، فعالان عرصه پوشاک از آسیب دیده ترین گروه ها در ظاهر تاج بوده و جزو 14 گروه برتر متاثر از تاج هستند. با این حال، آنها هیچ حمایتی از دولت دریافت نکرده اند. برای کسب بهترین نتایج این نمایشگاه و گردهمایی مادک ها در تهران، فرم های نظرسنجی را برای شرکت کنندگان پر کرده و با بررسی آن، گزارشی از الزامات خاص صنعت پوشاک تهیه و به کمیسیون اقتصادی ارسال می کنیم. مجلس و وزارت صمت.

صادرات پوشاک در سال گذشته 149 میلیون دلار بوده است

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران به عنوان میزبان نمایشگاه مادکس گفت: حدود 95 درصد از تولیدات جانپا در شرکت های کوچک و متوسط ​​دارای مجوز صنفی است و تنها 5 درصد تولید در حوزه صنعتی است. مجوز دارد.» با وجود این تبعیض و بی عدالتی، تسهیلات بانکی 5 درصد ارائه شده است. به همین دلیل است که امیدواریم مجلس از این تبعیض جلوگیری کند. این در حالی است که ارائه تسهیلات تقاضای اصلی ما نیست و بیشترین تقاضای ما تامین مواد اولیه است.

وی افزود: نمایشگاه مدکس تهران با حضور حدود 100 تولیدکننده نشان از سطح کیفی محصولات کشور داشت. با همین کیفیت سال گذشته 149 میلیون دلار پوشاک بدون حمایت دولت برای ما صادر شد که البته به ریال است. یعنی از کشورهای همسایه به ایران آمدند و از شرکت ها خرید کردند. این صادرات با روال قانونی مطابقت نداشت. اما علیرغم اینکه تولیدکنندگان ایرانی پارچه ها و مواد اولیه گران قیمت را تامین می کردند، هزینه آن همچنان برای کشورهای همسایه کافی بود.

به گفته رئیس اتحادیه، دو کشور همسایه از فعالان اتحادیه پوشاک ایرانی دعوت کرده اند تا در این کشورها نمایشگاه های تخصصی برگزار کنند و امیدواریم مجلس و دولت به این مهم کمک کنند.

بر اساس این گزارش، در این نشست فعالان صنعت پوشاک به بررسی موضوعاتی چون «تامین مواد اولیه با کیفیت و تسریع در پاکسازی مسائل مربوط به پوشاک»، «ضرورت ارتباط طراحان و تولیدکنندگان»، «تامین شرایط» پرداختند. حضور در نمایشگاه های بین المللی”، آموزش نیروی انسانی” و… تاکید کردند.

انتهای پیام/