اقتصادی

بررسی تقاضای تفحص از نحوه اختصاص یک میلیارد یورو مقابله با کرونا در کمیسیون برنامه

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی درخواست تحقیق و تفحص درباره نحوه تخصیص یک میلیارد یورو برای رسیدگی به حضور ولیعهد در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

محمدمهدی مفتح در گفت وگو با خبر فوری، در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: سوال متقاضیان این بود که مبلغ چقدر بوده و دقیقا چقدر تخصیص داده شده است که دیوان محاسبات گزارشی در این خصوص ارائه کرد. در نهایت مقرر شد در صورت اطمینان از پایان یافتن گزارش دیوان محاسبات به موضوع درخواست تحقیق و تحقیق با متقاضیان تحقیق و پژوهش صحبت شود، در غیر این صورت سوال و درخواست خود را با وضوح بیشتری توضیح خواهند داد.

در این جلسه غلامرضا ملابیگی و سیدمحمدهادی راجی کاندیدای قانونی شورای نگهبان با اشاره به حضورشان به نیت خود اشاره کردند.

سخنگوی کمیته برنامه، بودجه و محاسبات همچنین گفت: این جلسه با حضور مسئولان شرکت ملی گاز و بنیاد مسکن برگزار شد تا ابهام بین دو دستگاه پس از برداشت گاز برطرف شود. طبق ضوابط شرکت ملی گاز، پس از حفاری روستاها برای ساخت لوله، باید هزینه آسفالت را نیز بپردازد و هزینه آن را به بنیاد مسکن بدهد.

وی خاطرنشان کرد: توضیح بنیاد مسکن این بود که پول این موضوع از سوی شرکت ملی گاز پرداخت نشده است، اما طبق لیست اعلام شده از سوی مسئولان شرکت ملی گاز، پول آسفالت به بنیاد مسکن پرداخت شده است. در استان ها پس از بحث و بررسی تصمیم گیری شد تا مشخص شود که آیا مبالغ پرداختی با خسارات ناشی از گودبرداری برابری می کند یا خیر تا خیابان های روستایی به درستی آسفالت شوند.

انتهای پیام/