اقتصادی

اعتماد بخش خصوصی را باید احیا کرد

خبر فوری/ فارس رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تمام کارکرد کمیسیون خصوصی سازی در کشور این بوده است که بخش خصوصی اعتماد خود را از دست داده و این اعتماد باید احیا شود.

غلامحسین شافعی رئیس کل دادگستری فارس سه شنبه 18 آبان گفت: مقام معظم رهبری بر موضوع خصوصی سازی تاکید دارند و در این دولت نیز قوه قضاییه موضوع خصوصی سازی و اجرای سیاست های اصل 44 را مطرح می کند که ارائه کردند.

وی افزود: دولت با مشکلات بزرگی مانند تورم، تحریم، خشکسالی و … مواجه است و بدون کمک بخش خصوصی قادر به اداره کشور نیست و قوه قضائیه نیز اقدامات حمایتی را اعلام کرده که امیدهای جدیدی ایجاد کرده است. در میان فعالان اقتصادی

شافعی خاطرنشان کرد: راه حل های گذشته پاسخگوی مشکلات امروز کشور نیست و کشور امروز در آزمون و خطا نیست و باید مسیر کشور تغییر کند.

وی افزود: امیدواریم وعده های صریح این بخش در کشور محقق نشود و بخش خصوصی آمادگی دارد در همه زمینه ها در کنار دولت باشد.

رئیس اتاق ایران با بیان اینکه اگر در حوزه اقتصادی بر اساس اصول صحیح اقتصادی حرکت کنیم، قطعا پاسخ درستی خواهیم گرفت، گفت: کمیته حل اختلاف مالیاتی باید توسط قاضی تهیه شود.

شافعی گفت: ما معتقدیم توسعه کشور محدود به تهران نیست و باید از استان ها شروع شود و در این راستا سفرهای استانی را برای قدردانی از حرکت استان ها و تعامل بخش خصوصی و دولتی آغاز کردیم.

وی افزود: وجود نماینده قوه قضائیه و دادستان در اتاق بازرگانی شیراز به صورت هفتگی حرکتی ارزشمند، موثر و مثبت است و باید این الگو در سایر اتاق ها نیز اجرا شود.

شافعی افزود: اتاق ایران و قوه قضائیه کمیته مشترک دائمی تشکیل داده اند که پس از مشخص شدن ساختار این کمیته به اتاق های دیگر ابلاغ خواهد شد.

اقدامات داوران نباید به ضرر تولید استان باشد

همچنین در این نشست حجت الاسلام سیدکاظم موسوی دادگستری فارس گفت: تمام تلاش دستگاه قضایی استان صیانت و تقویت تولید است و ما همسو با فعالان اقتصادی هستیم و تاکید کردیم که قضات ما باید وارد عمل شوند، ضرر دارد. به تولید استانی.» وارد شوید.

وی افزود: در حوزه قوانین با برخی قوانین قدیمی و منسوخ مواجه هستیم و تا زمانی که این قوانین تغییر نکند، شاهد بی نظمی در بسیاری از امور خواهیم بود.

به گفته موسوی: در بسیاری از حوزه های کشور اقدامات کلان و ساختاری در حوزه اقتصادی مورد نیاز است که یکی از آنها نظام بانکی است چرا که مشکل اقتصاد کشور با بانک ها موضوعی اساسی است که باید به آن پرداخت. “

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در کشور در دوران شیوع کرونا افزود: اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری عروق بیماری کرونا در کشور نشان داد که اگر همه تلاش کنند، مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/