اخبار ورزشی

روزی پیراهن قهرمانی و روزی جنگ بقا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – تیم استان – سید ایلیا طاووسی: فوتبالیست های اصفهانی مشتاق یازدهمین دوره مسابقات سبز قهرمانی آسیا، ابراهیم زاده و شاگردانش مجبور شدند جام را ببوسند اما. سئونگنام کره جنوبی وارد شد.

به بهانه سالگرد حضور ذوب آهن اصفهان در فینال لیگ قهرمانان آسیا نگاهی انداختیم به وضعیت فعلی بازیکنانی که آن روزها به قهرمانی آسیا امیدوار بودند.

یک روز پیراهن قهرمانی و یک روز جنگ بقا

منصور ابراهیم زاده در انتظار یک برنامه بلند مدت است

خالق این تئاتر رویایی منصور ابراهیم زاده بود که با لهجه شیرین و دانش فراوانش جان خود را برای ذوب آهن داد. آره او همچنین یکی از 10 مربی برتر جهان بود و توانست با قهرمانی در آسیا رویای سبز اصفهان را تکمیل کند.

ابراهیم زاده هم اکنون مربی یک تیم فوتبال در دانشگاه آمریکا است.

البته ابراهیم زاده همچنان از کار در ایران لذت می برد، اما به گفته خودش، داشتن برنامه های سه تا پنج ساله، تمرینات او را در باشگاه ها به خصوص با تمرکز کوتاه مدت سخت کرده است.

یک روز پیراهن قهرمانی و یک روز جنگ بقا

شهاب خود را پرتاب نکن

امروز تنها بازیکنی که 11 سال پیش همان لباس را بر تن کرده شهاب گردان است. پس از آن روزهای طلایی، گردان برای پرسپولیس، سپاهان، فولاد، پدیده و نفت آبادان بازی کرد و در نهایت به خانه برگشت.

شهاب 37 ساله هنوز با این طرح خداحافظی نکرده است و با توجه به موقعیتی که دارد می توانیم تا یکی دو سال دیگر او را پشت درب خانه ببینیم.

ملکوت کوتاه سید محمد حسینی

بازیکن 32 ساله ذوب آهن در آن زمان سرنوشت عجیبی در دنیای فوتبال داشت و حسینی پس از استقرار در فینال آسیا، سال بعد قراردادش را با ذوب آهن پایان داد و ملوان شد.

حسینی که از همان روزها خداحافظی می کرد اش در مورد فوتبال بود، در مالوا یک سال بیشتر طول نکشید و فجر در لیگ دسته اول به سپاسی رفت و در نهایت با فوتبالیست خداحافظی کرد.

یک روز پیراهن قهرمانی و یک روز جنگ بقا

علی احمدی همچنان در اصفهان ثابت است

بازیکن سابق سپاهان و ذوب آهن که روزهای طلایی خود را در ذوب آهن سپری کرد تا سال 1376 در فوتبال ادامه داد و به نفت مسجد سلیمان پیوست.

احمدی سرمربی تیم اصلی سپاهان است و احتمالاً مدیر آکادمی این تیم نیز خواهد بود.

فرشید طالبی در حال حاضر در فوتبال نیست

مرد طلایی آن دوران فولاد چند سالی با دنیای فوتبال، آهنگ آن سال فاصله دارد آره 5 کاندیدای آخر بازیکن آسیایی هم قرار گرفتند او در سپاهان هم روزهای خوبی را سپری کرد.

چندی پیش طالبی در گفتگو با خبرگزاری آنلاین گفته بود که سپاهان و محمدرضا ساکت به او پیشنهاد کار داده اند اما فعلا حضورش در فوتبال را به برخی برنامه های تلویزیونی محدود کرده است.

یک روز پیراهن قهرمانی و یک روز جنگ بقا

حسین ماهینی از عرش تا فرش

حسین ماهینی در آن زمان بهترین بازیکن طلایی ذوب آهن بود که در سن 24 سالگی در اوج بود و انتظار می رفت تا سال ها در تیم ملی کشورمان حضور داشته باشد.

ماهینی او همچنین 25 بازی ملی در کارنامه خود داشت، در حال حاضر با سایپا در لیگ توپ می زند و روزهای خوبی را سپری نمی کند، با این حال به نظر نمی رسد برنامه ای برای خداحافظی با این بازیکن 35 ساله داشته باشد.

قاسم حدادی فر امروز دور از خانه است

قاسم را می‌توان دومین بازیکنی لقب داد که امروز پیراهن سبز را به تن می‌کند، در حالی که حدادی فر در تمام این سال‌ها با همین پیراهن با این تفاوت، اما مشکلات مدیریتی باشگاه مانع از حضور او در ذوب آهن شد.

اگر اتفاق خاصی نیفتد باید منتظر ماند تا حدادی فر در سال های آینده به عنوان مربی که 11 سال پیش در فینال آسیا بازوی این تیم را بست به ذوب آهن بازگردد.

این مسیر روشنی برای مهدی رجب زاده مربی است

آنچه در آن روزها از حضور او در ذوب آهن زمزمه می شد، هافبک خلاق آن روزهای ذوب آهن بود، بازیکنی که سال ها در ذوب آهن ثابت قدم بود و می درخشید.

رجب زاده هم اکنون مربی تیم قشقایی شیراز است و در مرحله معرفی خود به عنوان مربی درجه یک است.

یک روز پیراهن قهرمانی و یک روز جنگ بقا

شاهین خیری، بی نشان از فوتبال

هافبک دفاعی فینال آسیا فقط شاهین خیری بود که با بازی در استقلال وارد فوتبال ایران شد و به فینال آسیا در ذوب آهن رسید و از ابتدا در زمین بود.

تنها ارتباطی که او در حال حاضر با شاهین خیری دارد و با پیراهن استقلال فوتبال بازی می کند، در مسابقات پیشکسوتان است، در حالی که عکس های جدید او جسد یک ورزشکار سابق را نشان نمی دهد.

یک روز پیراهن قهرمانی و یک روز جنگ بقا

با محمد قاضی ثابت و بی طرف

ثبات بارزترین واژه برای توصیف محمد قاضی است که پس از دوری در فینال آسیا و 11 سالگی همچنان در تیم های سطح بالای ایران بازی می کند، چند هفته پیش یک گل دیگر در لیگ برتر به ثمر رسانده بود. دیگر بازیکنان

برترین گلزن لیگ برتر در طول این سال ها 10 تیم را تغییر داد تا کار عجیب ذوب آهن در سه سال متوالی را نشان دهد.

یک روز پیراهن قهرمانی و یک روز جنگ بقا

ایگور کاسترو از برزیل به آسیا

آهن های ذوب به نام برزیلی کاسترو یادآور در یک روز شیرین و خوب، ایگور که آن روزها هدایت خط حمله ذوب آهن را برعهده داشت، در آن فینال ناکام ماند که ذوب آهن حتی به خوردنش هم نرسید.

کاسترو پس از بازی در راه آهن و یوکوهاما به برزیل رفت و در سال 2015 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

محمدرضا خلعتبری با پای پیاده و گلزن

با وجود اینکه همه تحت تاثیر تغییرات زیاد در تیم های محمد قاضی هستند، خلعتبری در همان سال 11 انتقال داشت و دوباره پیراهن ذوب آهن را بر تن کرد.

تک گل ذوب آهن در فینال آسیا در پایان این فصل از این فوتبالیست خداحافظی خواهد کرد.

یک روز پیراهن قهرمانی و یک روز جنگ بقا

اسماعیل فرهادی هنوز سبز است

اسماعیل فرهادی از اصفهانی های گروه ذوب آهن در آن زمان بود. بیشتر آنها تیم ها تاریخ باشگاه ایرانی را تکمیل کردند.

فرهادی که سابقه بازی در تیم فوتبال گیتی پسند و بعد از گسترش فولاد تبریز را در کارنامه دارد، هم اکنون سرمربی تیم پایه ذوب آهن است.

محمد صلصالی متعهد به یک دوستی 11 ساله است

با اینکه چند سالی از محمد صلصالی خبری نداشت، سه فصل به عنوان مربی با ذوب آهن ظاهر شد و در فصل جدید دستیار مهدی تارتار برای هدایت ذوب آهن بود.

اما هفته گذشته صلصالی با انتشار مطلبی با قاسم حدادی فر از جدایی خود از ذوب آهن خبر داد.

یک روز پیراهن قهرمانی و یک روز جنگ بقا

تراکتور سینا عاشوری در ذوب آهن

عاشوری صلصالی در آن فینال به اندازه بازیکن تعویضی تلخ بود و مانند او به عنوان کمک مربی مشغول به کار است.

عاشوری کمالوند در آخرین حضور خود به عنوان مربی معرفی شد و فعلا با تغییر سرمربی جدید این تیم وضعیت خاصی ندارد.