اخبار ورزشی

مسی: من و رونالدو خاطرات زیبایی را برای فوتبال رقم زدیم/ حضور در کنار راموس در یک تیم برایم عجیب بود

لیونل مسی که اکنون زندگی جدیدی را در پاریس سپری می کند، با خبرنگاران روزنامه اسپانیایی مارکا، هشتمین جایزه خود، بهترین گلزن فصل گذشته فوتبال اسپانیا را دریافت کرد. مسی به زندگی جدید خود در پاریس عادت کرده و خوشحال به نظر می رسد. او اکنون با تیم جدیدش، پاری سن ژرمن، که بزرگترین هدفش قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است، روی موفقیت متمرکز شده است و بسیاری معتقدند که او یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل است.

مسی در مورد موضوعات مختلفی از جمله حضور ژاوی در بارسلونا و کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد صحبت کرده است.

هشتمین جایزه پیچی چی، رکورد قطعی در فوتبال اسپانیا. دیگر نیستی، اما اگر بودی، شاید رکوردهای دیگری در راه بود.

واقعیت این است که بردن این همه جوایز پیچ برای من هم فوق العاده است. رکورد گلی تلمو سرا رسیدن به شش بار غیرممکن به نظر می رسید چه برسد به شکستن آن. این یک رکورد فوق العاده است.

شما مجبور بودید لیگ را ترک کنید، اما قبلاً رکوردهایی را ثبت کرده اید که هیچ کس نمی تواند آنها را شکست دهد، درست است؟

من امروز در پاریس هستم و دیگر به این چیزها فکر نمی کنم. ما هر سه روز یک بار بازی می کنیم و فرصتی برای فکر کردن به این مسائل وجود ندارد. وقتی شروع به بازبینی تمام آلبوم هایی کنم که به اندازه کافی خوش شانس بودم که بازنشسته شوم و به تنهایی ضبط کنم، آنگاه آنها واقعا برای من مفید خواهند بود.

شبیه گونی است که با طناب بسته می شود. با همسرت آنتونلا به شام ​​می روی و به شرایط عادت کرده ای…

الان احساس خوبی دارم وقتی توانستیم به خانه جدیدی نقل مکان کنیم و بچه ها مدرسه را شروع کردند و به زندگی روزمره برگشتند، تقریباً ساکن شدیم. ما همچنین برای انجام مسابقات منتخب به آرژانتین سفرهای زیادی داشتیم و به همین دلیل مرتباً آنجا نمی ماندیم، اما من با زندگی در پاریس به خوبی کنار آمدم.

فرزندان شما چگونه با آن کنار آمدند؟ آیا آنها شروع به یادگیری زبان فرانسه کردند؟

خیلی راحت تر از آن چیزی بود که ما ابتدا فکر می کردیم. ما خیلی نگران بودیم که شرایط برای آنها چقدر سخت باشد و در نهایت آنها بودند که در سریع ترین زمان ممکن خود را با محیط وفق دادند. آنها به مدرسه می روند و مطمئناً زبان فرانسه را خیلی سریع یاد می گیرند، زیرا کودکان در یادگیری بسیار سریعتر هستند. همه اینها باعث شد من و آنتونلا به آرامش فکر کنیم.

با وجود شما امباپه، نیمار و بسیاری دیگر، آیا نمی توان پاری سن ژرمن را مدعی اصلی لیگ قهرمانان اروپا دانست؟

همه می‌گویند ما کاندیدای اصلی هستیم و من این را رد نمی‌کنم که با توجه به اسامی بازیکنان، کاندیدای مسابقات هستیم، اما برای اینکه یک تیم واقعا قوی باشیم، به چیزهای دیگری نیاز داریم. ما باید یک تیم یکپارچه باشیم و با استفاده از بازیکنان بزرگی که داریم به این هدف خواهیم رسید. اما ما تنها مدعی نیستیم، تیم های بزرگ دیگری نیز مدعی این مسابقات هستند. لیگ قهرمانان یک رقابت بسیار دشوار است که آن را بسیار زیبا و خاص می کند.

آیا تیم های ملی اسپانیا شانسی دارند؟

رئال همیشه یک رقیب است. در مورد اتلتیکو هم همینطور است و آنها همیشه دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی می جنگند. دو رقیب مستقیم، رقبای سرسختی هستند. بارسلونا در حال بازسازی است و تیمی پر از بازیکنان جوان دارد. فکر می‌کنم الان بهتر از بارسلونا هستند، اما با وجود اینکه الان بهتر هستند، به این معنی نیست که در آینده هم همینطور خواهند بود، زیرا باید به حضور ژاوی توجه کنیم، زیرا بارسلونا به قدرت بازمی‌گردد.

نظر شما در مورد عملکرد کریستیانو چیست؟

منچستریونایتد تیم بسیار قدرتمندی است و بازیکنان بزرگی دارد. کریستیانو از قبل باشگاه را می شناخت، اما این دوران دیگری بود و اکنون او به طرز فوق العاده ای با شرایط جدید سازگار شده است. او مثل همیشه از ابتدا گلزنی کرد و مشکلی برای تطبیق با شرایط جدید نداشت. شرایط لیگ برتر آنطور که همه فکر می کردند خوب نبود اما این لیگ خیلی سخت است. خیلی چیزها بعد از دسامبر تغییر می کنند و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

مسی: من و رونالدو خاطرات خوبی از فوتبال داشتیم/ حضور در یک تیم با راموس برایم عجیب بود

آیا واقعاً در دعواهای مستقیمی که با رونالدو داشتید شکست خوردید؟

مدت زیادی است که در لیگی شرکت نکرده ام. برای همین اهداف به صورت انفرادی و گروهی به رقابت پرداختیم. زمان بسیار خوبی برای ما و تماشاگران در عین حال بود، زیرا آنها نیز با این مسابقه بسیار سرگرم شدند. این یک خاطره زیبا است که برای همیشه در تاریخ فوتبال باقی خواهد ماند.

فضا در رختکن چگونه است؟ بسیاری می گویند که اگر ستاره های بزرگ زیادی در یک گروه وجود داشته باشند، نمی توانند با هم برابری کنند.

من خوش شانس بودم که در تیمی بودم که بازیکنان و افراد بسیار خوبی دارد. این مهمترین نکته است. سریع با شرایط وفق پیدا کردم. حقیقت این است که در ابتدا وضعیت نسبتاً عجیبی بود. از یک طرف سختی پیوستن به یک گروه جدید پس از چندین سال حضور در گروه. اما از طرف دیگر می دانستم که همه چیز بسیار آسان خواهد بود، زیرا بازیکنان زیادی را می شناختم و بسیاری از آنها اسپانیایی صحبت می کردند. افراد بسیار خوبی در این گروه حضور دارند. فضا بسیار صمیمی است و از بیرون دیده می شود و چیزی است که من از درون گروه تایید می کنم.

بعد از همه چیزهایی که به عنوان دو رقیب بزرگ در اسپانیا تجربه کردید، حضور در یک تیم با سرخیو راموس چه حسی دارد؟

حالا خیلی منطقی نیست، اما در ابتدا، بعد از رقابت در آن سال ها و پوشیدن آغوش کاپیتان های بارسا و رئال، بعد از الکل اسی سیکو و نبردی که در زمین داشتیم، بسیار نادر بود. اما همه چیز تمام شده است و ما همیشه به یکدیگر احترام می گذاریم، حتی زمانی که رقابت زیادی در ال کل اسی سیکو وجود دارد. با هم بودن به عنوان یک هم تیمی احساس خوبی دارد. کم کم به ما اضافه می شود و امیدوارم خیلی زود بازی کنم، زیرا فوتبال در راه رسیدن به اهدافمان بسیار مهم است.

ژاوی چه چیزی می تواند به بارسلونا اضافه کند؟

او می تواند چیزهای زیادی به بارسا بدهد. ژاوی مربی با اطلاعات زیادی است، او باشگاه را به خوبی می شناسد و از کودکی در این باشگاه زندگی و رشد کرده است. او شخصیت بسیار مهمی برای بازیکنان جوان است و او فردی است که بارسا را ​​دوباره رشد خواهد داد، چیزی که من در آن شک ندارم.

بازگشت دنی آلوز به بارسلونا غافلگیر کننده بود؟ فکر می کنید تیم چگونه می تواند کمک کند؟

واقعیت این است که بازگشت او به خصوص در این زمان من را شگفت زده کرد. فکر می کنم می تواند خرید خوبی باشد، زیرا ژاوی برای بازیکنان جوان بسیار مهم است. این به رشد آنها کمک می کند زیرا شخصیت قهرمانانه دارد. او در زمین و بازی به بازیکنان جوان چیزهای زیادی یاد می دهد.

مطمئناً از شرایط تیم ملی آرژانتین راضی هستید، زیرا به جام جهانی رسیدید و پایان بسیار خوبی برای یک سال عالی بود.

امسال در سطح ملی عالی و باورنکردنی بود. من به یکی از اهدافی رسیدم که انرژی زیادی از من گرفت و آن قهرمانی در جام حذفی آمریکا بود. من بارها به بردن این جام نزدیک بودم، اما نتوانستم آن را بگیرم. ما به هدفمان برای صعود به جام جهانی رسیدیم و حالا منتظر اتفاقات بعدی هستیم.

256 251