اخبار عمومی

۶۵ درصد مشاغل پول‌ساز مالیات نمی‌دهند

به عنوان یک بحث راهبردی، زیرساختی و پویا که در اجرای طرح‌های توسعه مالیاتی نقش اساسی دارد، مهم‌ترین منبع تأمین مالی درآمدهای عمومی در اکثر کشورهای توسعه‌یافته و یکی از مؤثرترین ابزارهای اقتصادی برای سیاست‌های مالی و هدایت اقتصادی است. . اهداف کلان اقتصادی.goak.

به گزارش خبر فوری، روزنامه فرهیختگان نوشت: از نظر اقتصاددانان، نظام مالیاتی موثر برای دستیابی به اهداف کلان و پیگیری فعالیت های دولت، وجود نظام مالیاتی مطلوب و کارآمد ضروری است. یک سیستم مالیاتی بهینه و کارآمد که منجر به اجرای سیاست های اقتصادی اعم از توزیع و مالی و همچنین تمرکز بر اهداف کلان اقتصادی مانند ثبات اقتصادی، ایجاد اشتغال، بهبود رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی، مبارزه با فقر و بی عدالتی، توسعه می شود. . نظام آموزشی و بهداشتی و در نهایت توزیع درآمد بین طبقات مختلف اجتماعی و بخش های اقتصادی. اما آنچه از آمارهای مالیاتی ایران به دست می‌آید این است که بیشتر درآمد مالیاتی دولت متعلق به کسانی است که در بخش تولیدی اقتصاد کار می‌کنند یا توسط دولت و بخش خصوصی حقوق می‌گیرند. اما آنچه فراموش می شود مالیاتی است که تاجران در بازارهای تولید نشده، خوداشتغالی و کار پول درآوردن می پردازند. کسانی که مبالغ هنگفتی جمع آوری کرده اند و بدون هیچ دغدغه ای از پرداخت مالیات فرار کرده اند. در این گزارش به پزشکان، وکلا و مشاوران خانواده می پردازیم که بر خلاف تمامی همتایان خود که در بخش دولتی معاف از پرداخت حقوق هستند، قوانین مالیاتی دولت در ادارات و … را رعایت نمی کنند. بر اساس آمار دیوان محاسبات، از 155 هزار و 572 پزشک، وکیل و مشاور خانواده، 155 درصد فرار مالیاتی هستند. این در مورد پرداخت کنندگان بخش دولتی و خصوصی است که در هشت ماهه اول سال جاری 23 میلیارد فقره برداشت پرداخت کرده اند.

2 سال پیش پزشکان دستگاه کارتخوان نصب نکردند

روز دوشنبه 4 شهریورماه سال جاری، مدیرکل سازمان مالیاتی و نظارت بر سازمان امور مالیاتی از تاریخ 15 شهریورماه 94 برای پزشکانی که هنوز دستگاه کارتخوان خود را ثبت نام نکرده اند، درخواست کرد. علی رستم پور در گفت و گو با خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با بیان اینکه شرط ثبت نام دستگاه کارتخوان از 21 مردادماه به 15 شهریور 98 تغییر کرد، گفت: «به درخواست سازمان نظام پزشکی» او وسط معطل شد. در شهریور و ابتدای آنلاین 98 اعمال و محاسبه خواهد شد. مدیرکل امور مالیاتی کشور افزود: آنچه زمان ثبت نام کارتخوان در دفتر را تغییر داد، نه تنها آموزش استفاده از دستگاه کارتخوان، بلکه ابهام فنی و زیرساخت اتصال به سامانه مالیاتی ناشی از تغییر ساعت بود. قوانین و نظارت ارگان مالیاتی رستم پور با بیان اینکه پزشکان تخصص خود را دارند و انتظار اطلاعات مالی و ممیزی ندارند، افزود: در ابتدا برخی مطب ها از کارتخوان استفاده می کردند اما شرایط اتصال اطلاعات حساب بانکی به سامانه مالیاتی به عنوان پایانه فروشگاهی مهیا نبود.

اکنون حدود 27 ماه از ضرب الاجل سازمان امور مالیاتی می گذرد، اما بررسی های انجام شده در حوزه روزنامه نگار «فرهیختگان» نشان می دهد که بسیاری از پزشکان بخش خصوصی و مطب، این قانون را دور زده و دستگاه های کارتخوان را برای مشتریان الزامی ارائه نمی دهند. هزینه بازدید و سایر خدمات را با کارت پرداخت کنید. پرداخت با کارت یا نقدی یا پرداخت با برنامه های تلفن همراه.

65 درصد از شرکت هایی که درآمد دارند مالیات نمی پردازند

در پی ابلاغیه های متعدد سازمان امور مالیاتی، علاوه بر جامعه پزشکی، سایر صنوف از جمله وکلا و مشاوران خانواده را موظف به ثبت نام در سامانه مالیاتی و اخذ کد نظارت مالیاتی در قانون بودجه سال ۱۳۸۸ بند ۶ این قانون کرد. ک) مکلف به پرداخت مالیات بوده است.

پس از آن سازمان امور مالیاتی طی دستورالعملی مورخ 30 اردیبهشت 93 به منظور اتخاذ رویه واحد برای اجرای مفاد جزء ک بند 6 بند 6 قانون بودجه سال 1388 کلیه مراکز درمانی را عمومی تعریف کرد. ارگان های خصوصی و دولتی اعم از سازمان های مردم نهاد، نیروهای مسلح، موسسات خیریه و شرکت های دولتی موظف به رعایت مفاد بند ک تبصره (6) قانون مذکور هستند.

اما به نظر می رسد این نقش قانون تاثیر چندانی بر فعالیت پزشکان شاغل در بخش خصوصی و درمانگاه ها نداشته است و در قانون بودجه سال 1399 قانونگذار بار دیگر این صنف را مجبور به استفاده از پایانه فروشگاهی کرده است. این تکلیف قانونی در بند «ز» قانون بودجه سال 1399 آمده است. بر اساس این بند قانونی «کلیه دارندگان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، دارویی و دامپزشکی دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش وزارت پزشکی، سازمان نظام پزشکی و نظام دامپزشکی کشور و سازمان دامپزشکی کشور و اشخاصی که در مشاغل حقوقی مشغول به کار هستند کلیه آنها اعم از وکلا و مشاوره حقوقی و خانواده موظفند طبق قانون مالیات های مستقیم مصوب 1366 و اصلاحات و الحاقات بعدی از پایانه فروشگاه استفاده کنند.

وضع این قوانین مالیاتی از شمول بند (ز) 13 قانون بودجه مستثنی است، این در حالی است که بررسی های دیوان محاسبات نشان می دهد در پایان سال 1399 در مجموع 155572 نفر در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی مشغول به کار بوده اند. از بخش خصوصی پزشکی، وکلا و مشاور خانواده، تنها 54 هزار و 490 نفر در سامانه مالیاتی ثبت نام کرده اند و کد نظارت دریافت کرده اند و 101 هزار و 82 نفر حتی نامی از سامانه نداده اند. منظور دیوان محاسبات در گزارش کسر بودجه مذکور، پرداخت مالیات نیست، ثبت نام در سامانه به معنای پرداخت مالیات نیست و شاید در این صنوف کد پیگیری وجود داشته باشد اما کسانی که به دلایلی از پرداخت مالیات اجتناب می کنند. یعنی طبق اعلام دیوان محاسبات 65 درصد از شرکت های پول ساز فرار مالیاتی هستند.

تقلب مالیاتی در برخی استان ها 80 درصد است

بر اساس گزارش دیوان محاسبات، از 101 هزار و 82 نفری که در سامانه مالیاتی ثبت نام نکردند، 24 هزار و 247 نفر بر اساس گزارش های مختلف در تهران بوده اند که یکی از پردرآمدترین افراد کشور بوده است. فارس با 7560 نفر در رتبه های دوم و هشتم، اصفهان 6178، خراسان رضوی 6080، مازندران 5100، آذربایجان شرقی 4667، البرز 4166 و خوزستان با 3555 نفر دوم و هشتم هستند. اما از نظر حق الزحمه و درصد، بر اساس گزارش دیوان محاسبات، جامعه پزشکی بخش خصوصی، وکلا و مشاوران خانواده در پایان سال 1399 به طور متوسط ​​65 درصد برای کل کشور را به خود اختصاص داده است. از میان این مشمولان، در نظام مالیاتی ثبت نام نکرده‌اند، اما بالاترین. 80 درصد از استان سمنان با کلاهبرداری مالیاتی همراه بوده است. بعد از این استان؛ کارگران سه اتحادیه استان کهگیلویه و بویراحمد با 87.7 درصد تقلب مالیاتی در رتبه دوم قرار دارند. ایلام با 76.8 درصد، بوشهر با 73.9 درصد، قزوین با 73 درصد، زنجان با 72.7 درصد، یزد با 72.1 درصد، چهارمحال و بختیاری با 72 درصد، هرمزگان با 71.5 درصد و کرمان با 70.4 درصد. بزرگترین تقلب مالیاتی این سه طبقه. کلاهبرداری مالیاتی تهران 67.2 درصد است، هرچند کمتر از استان های مذکور، میانگین دولتی بیش از 65 درصد است. این در حالی است که در تهران درآمد این مشاغل با سایر استان ها از جمله استان های محروم برابری می کند.

39000 پزشک، کلاهبرداری مالیاتی

بر اساس آمار دیوان محاسبات کشور، بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی، تا پایان سال 1399، از مجموع 85711 پزشک، پیراپزشک، داروساز و دامپزشک شاغل در بخش خصوصی، 46505 نفر در سامانه مالیاتی و بیش از 39 هزار نفر ثبت نام کرده اند. ثبت نام نکرده بود این گزارش تنها آمار دقیق جامعه پزشکی و جزئیات تقلب مالیاتی وکلا، مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده را که طبق بند 6 (ز) قانون بودجه ملزم به استفاده از سامانه پایانه مالیاتی هستند، ارائه می کند. 1399 ذکر نشده است. محاسبات فوق به دلیل عدم اطلاع از عملکرد مالیاتی این طبقات بوده است.

یکی از وکلای دادگستری که مدعی است آن دسته از وکلایی که در نظام مالیاتی ثبت نام نکرده اند به غیر از حقوقی مشغول هستند. طبق قانون، وکلا در یک سال گذشته ملزم به دریافت کد رهگیری کد مالیاتی بوده اند و ادامه کار و وکالت بدون پرداخت مالیات غیرممکن است. البته وی تاکید می کند که مبالغی که در حال حاضر پرداخت می شود بر اساس خوداظهاری وکلا بوده و کیفیت و میزان مالیات پرداختی وکلا نیز قابل بحث است اما در هر صورت هرکسی که مایل به کار در این صنف باشد موظف به اخذ آن است. . کد نظارتی سازمان امور مالیاتی

پرداخت کنندگان دستمزد امسال 23 میلیارد دلار مالیات پرداخت کرده اند

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور در هشت ماهه نخست سال جاری (به استثنای گمرک) کافی است به اهمیت تقلب مالیاتی در جامعه پزشکی برای وکلا و مشاوران خانواده شاغل در بخش خصوصی و دفاتر خصوصی پی ببرید. . تعهدات) 192 هزار و 350 میلیارد تومان مالیات دریافت کرد. بر اساس این گزارش، از این میزان حدود 75 میلیارد تومان معادل 39 درصد مربوط به مالیات بر کالاها و خدمات است که حدود 70 میلیارد تومان آن 36.2 درصد از کل درآمد مالیاتی کشور است. در اشخاص حقوقی یا در همان شرکت ها. 20.3 درصد از کل درآمد مالیاتی کشور که معادل 39 میلیارد تومان است مربوط به مالیات بر درآمد است. این پایه مالیاتی دولتی شامل حقوق کارکنان بخش دولتی، حقوق کارگران بخش خصوصی، مشاغل، املاک و مستغلات و درآمدهای متفرقه است. بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، در 8 ماهه نخست امسال، کل مالیات پرداختی کارکنان دولت و بخش خصوصی در این مدت 23 میلیارد و 243 میلیارد بوده که معادل 12.1 درصد کل مالیات است. درآمد مالیاتی دولت و معادل بیش از 2.6 درصد از مالیات بر ثروت بر روی سفته بازان، تاجران پول، طلا، سهام، خودروها و سایر دلالان. بر این اساس، کمترین درآمد مالیاتی دولت مربوط به پایه مالیاتی است که کمتر از مالیات بر ثروت است که کمتر از 8.8 میلیارد برداشت و معادل 4.6 درصد از کل درآمد مالیاتی است.

65 درصد از شرکت هایی که درآمد دارند مالیات نمی پردازند

انتهای پیام/