اخبار عمومی

آغاز عملیات اجرایی اتصال ریلی شلمچه به بصره

به گزارش پایگاه خبری،

به گزارش وزارت راه و شهرسازی؛ «میعاد صالحی» برای امضای تفاهم نامه ساخت راه آهن شلمچه – بصره و بازدید از برخی پروژه های ریلی پس از امضای تفاهم نامه به عراق سفر کرده است: غرب اکنون در وضعیت نابسامانی قرار دارد. .

مدیرکل راه آهن گفت: این موضوع از مدت ها قبل مطرح شده و ذینفعان 20 سال است که به دنبال اجرای آن بوده اند اما از زمان موفقیت تاکنون موفقیتی حاصل نشده است.

وی با اشاره به اهمیت تفاهم نامه اخیراً امضا شده گفت: این اقدام در راستای تصمیم دولت سیزدهم مبنی بر اولویت بندی روابط با همسایگان و وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر و مدیرکل اینجانب است. راه آهن.” است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هدف ما ایجاد کریدور کریدورها است و در صورت وجود خطایی نسبت به رفع آن اقدام و نقشه راه عملیاتی این پروژه عراق را امضا می کنیم که حذف می شود. موانع.

صالحی با بیان اینکه طول این خط کمتر از 40 کیلومتر است، تصریح کرد: تاکنون موانع زیادی بر سر راه احداث این خط وجود داشته و تلاش کرده ایم این موانع را به صورت عملیاتی در این نقشه راه برطرف کنیم.

وی گفت: به عنوان مثال در مهم ترین نقطه این پروژه احداث پل بر روی رودخانه پیشنهاد شده است و از نظر ساخت نیز پیش بینی می شود حدود یک سال و نیم طول بکشد.

مدیرعامل دوم راه آهن گفت: نکته دوم بحث استخراج معادن است که حدود 15 تا 20 کیلومتر از مسیر را در بر می گیرد و زمان زیادی را می طلبد، علاوه بر این باید رویه های خاصی برای تحویل محدوده آن انجام شود که توسط با امضای این تفاهم نامه، مراحل اجرایی را آغاز کرده ایم.

وی بیان کرد: این پروژه می تواند منافع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زیادی را برای مردم کشورمان به همراه داشته باشد.

راه آهن شلمچه – بصره در کنار راه آهن خرمشهر – شلمچه قرار دارد و در صورت تکمیل راه آهن مفقود شده، همزمان با رشد و توسعه حمل و نقل ریلی، راه آهن کربلا برای زائران امام حسین (ع) هموار می شود.