اقتصادی

توضیحات مجدد نیازی در مورد نامه حمایت از تولیدکنندگان لوازم خانگی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: در صورتی که شورای پول و اعتبار مانع «تک ذینفع» صنعت لوازم خانگی را برطرف و رفع کند، هر واحدی در صنعت لوازم خانگی می‌تواند برای دریافت تسهیلات اقدام کند. به واحد خاصی وابسته نیست

به گزارش خبر فوری، مهدی نیاز درباره مکاتبات این وزارتخانه با بانک مرکزی تولیدکنندگان لوازم خانگی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: نامه ای که تهیه کردم در فضای مجازی موجود بود و مختص واحد خاصی نبود. موضوعی که در روزهای اخیر در رسانه های مختلف بازتاب نادرستی داشت، نامه ای برای رسیدگی به موضوع واحد ذی نفع مرتبط با صنعت لوازم خانگی بود؛ یکی از مشکلات و چالش های دریافت تسهیلات تنها موضوعی است که وزارت صمت سال هاست با آن مواجه بوده است.

ذینفع واحد به این معناست که «یک یا چند شخص حقیقی یا حقوقی یا دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی ممکن است مؤسسه اعتباری را از طریق مالکیت، مدیریت، مالی، کنترل یا هر رابطه دیگری به خطر بیندازند. عدم مراجعه به دیگری و امکانات یا تعهدات آنها یا آوردن آنها به موقع.

نیاز افزود: سال گذشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصمیم گرفته بود از طریق شورای پول و اعتبار به موضوع ذینفع انحصاری تمامی شرکت ها رسیدگی کند که بدیهی است این موضوع از سوی شورا مطرح نشده بود.

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه برای همه صنایع لوازم خانگی درخواست واحد مورد علاقه را داشته ایم، گفت: همه واحدهای صنعتی می توانند درخواست کنند تا از این موضوع بهره ببرند و این موضوع صدق نمی کند. به یک واحد خاص

نیاز افزود: صنعت لوازم خانگی برای ما صنعتی حیاتی، مهم و اشتغال زا است و با توجه به ممنوعیت واردات لوازم خانگی تاکید می کنیم برای افزایش تولیدکنندگان لوازم خانگی باید تمامی موانع این صنعت برطرف شود. . نیازهای بازار را برآورده کند.

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه موضوع این مکاتبات عادی است و طبق روال معمول نیست و جدید نیست، گفت: در متن نامه مبلغ درخواستی نشده است. امکانات هر شرکتی، زیرا دریافت تسهیلات در نظام مالی یک رویه خاص است. ; از سوی دیگر حوزه فنی وزارتخانه و بحث همکاران در دفتر تخصصی موضوع نیازهای ارزی بود.

عمق ساخت و ساز داخلی چقدر است؟

نیاز افزود: اگر مردم جدول را محاسبه کنند، متوجه می شوند که نتیجه محاسبه اعداد نبوده که در رسانه ها ذکر نشده است، بلکه اعداد محاسبه شده بسیار کمتر است. عمق تولید داخلی در لوازم خانگی بسیار زیاد است و در برخی کالاها به بیش از ۷۵ درصد می رسد. در یک محصول، به دلیل واردات برخی تجهیزات، سهم تولید داخلی کمتر است، اما بسیاری از کالاهای خانگی دارای عمق زیادی از تولید داخلی هستند. بنابراین اعداد پیشنهادی به درستی محاسبه نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه علت پرداختی ضعیف رسانه ها باید توسط دستگاه های ذیربط پیگیری شود، گفت: بحث تولید داخلی و صنایع اولویت دار که اشتغال زایی و ظرفیت بالایی برای صادرات و توسعه فناوری دارند به طور جدی در دستور کار قرار دارد. . وزارت تمرکز وزارتخانه بر تجارت نیست، بلکه بر امور عمومی است. بنابراین همه سیاست‌های ما باید به‌گونه‌ای باشد که همه شرکت‌ها را شامل شود و اگر فردی تخلف یا مشکلی در آن منطقه دارد، مسئولیت آن را بر عهده بگیرد، اما نامه‌ای که نوشتیم یک بحث عمومی بود و امیدوارم رسانه‌ها اگر بخواهند. حق اظهار نظر، بر اساس تحقیق. حق.

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر برخی از رسانه ها نامه ای از وزارت صمت به بانک مرکزی مبنی بر رفع حصر تک ذینفع منتشر کرده و گفته اند که این وزارتخانه با بانک مرکزی ارتباط دارد. تولید کنندگان لوازم خانگی به گفته معاون وزیر صمت، برای دریافت تسهیلات در ازای تعهد تولید ظرف مدت 5 ماه، اعداد جدول منتشر شده در رسانه ها اشتباه محاسبه شده است؛ به طوری که یک ماشین لباسشویی می گفت 330 دلار است، اما در ابتدا حدود 109 دلار برای هر ماشین لباسشویی بود.

انتهای پیام/