اقتصادی

تامین اعتبار ۱۴۸ پروژه متوسط و بزرگ در خوزستان

خبر فوری/ خوزستان مدیرکل بانک صنعت و معدن گفت: بانک صنعت و معدن به 148 طرح متوسط ​​و بزرگ در استان خوزستان اعتبار داده است که از این تعداد تاکنون 44 طرح به بهره برداری رسیده است.

حسین مهری صبح امروز هشتم دی ماه با همراهی تیمی از مدیران ارشد بانکی به خوزستان سفر کرد و در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به استان خوزستان را ادامه اجرای طرح های مصوب بانک و تسریع در اتمام پروژه ها عنوان کرد. با کمک بانک ها صنعت و معدن در حال انجام است.

به گزارش خبر فوری، به نقل از بانک صنعت و معدن، بانک صنعت و معدن در مجموع به ۱۴۸ طرح متوسط ​​و بزرگ در استان خوزستان اعتبار اعطا کرده است که از این تعداد تاکنون ۴۴ طرح به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بانک صنعت و معدن با اشاره به راه اندازی اخیر طرح پتروشیمی مسجدسلیمان افزود: تامین مالی این پروژه بزرگ 450 میلیون یورو بوده که بانک صنعت و معدن موفق به تامین مالی شد. چین.” این امکانات تامین و تامین شد و بهره برداری از این پروژه عظیم تحولات اساسی در منطقه ایجاد کرده است.

مهری پارس از بهره برداری از پروژه کلر کلر خبر داد و اظهار داشت: بانک صنعت و معدن این پروژه را که در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان به مبلغ 15 میلیون یورو در خارج از کشور مورد تاکید قرار گرفت، انجام خواهد داد. تسهیلات مبادله ای و 210 میلیارد ریال وام به عنوان تسهیلات سرمایه در گردش ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه تعهد سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن استان خوزستان بالغ بر یک میلیارد دلار است، گفت: بخش قابل توجهی از تعهدات بانک استان خوزستان اجرا شده و مابقی تعهدات نیز در دست اقدام است. بانک صنعت و معدن تاکنون 450 میلیارد ریال وام به عنوان سرمایه در گردش و ایجاد آن در استان خوزستان اعطا کرده است.

مدیرکل بانک صنعت و معدن به تشریح بهره برداری از دو نیروگاه تحت حمایت بانک در استان پرداخت و گفت: رهنمودهای گسترده ای از سوی کارشناسان صنعت نفت و پتروشیمی وجود دارد که به زودی خبرهای خوبی برای مردم به همراه خواهد داشت. افتخار. خوزستان.”

مهری تصریح کرد: بانک صنعت و معدن به همه فعالان، معدنکاران، صنعتگران و کارآفرینان این استان برای رشد و بالندگی در صنعت و معدن خوزستان قول می دهد، همه طرح های موجه و آمایش سرزمینی این استان در گرو خواهد بود. پشتیبانی.قرار دهید.

وی اولویت بانک صنعت و معدن را یک پروژه صادرات محور و دانش بنیان عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی وزارت صمت تامین مالی زنجیره ای است که بانک صنعتی است. شفافیت و عدم انحراف منابع و همچنین جهت گیری خالص برای تولید عملیاتی.

روش های نوین تامین مالی در دستور کار بانک صنعت و معدن

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه برنامه فشرده خود در سفر به استان خوزستان در جمع فعالان و تولیدکنندگان این استان ضمن یادآوری از جانفشانی ها و جانفشانی های مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس و تلاش. توسعه و توسعه این استان پس از پایان جنگ تحمیلی گفت: این منطقه با توجه به اینکه می تواند به یکی از جذاب ترین و سودآورترین نقاط برای سرمایه گذاران مولد تبدیل شود، همچنان از قابلیت های صنعتی و توسعه ای زیادی برخوردار است.

مهری بیان کرد: باید با حمایت همه جانبه صنعت و معدن در این استان با روش های نوین تامین مالی وارد عمل شویم و از همه فرصت های موجود بهره ببریم.

مدیرکل بانک صنعت و معدن افزود: به عنوان مثال تامین مالی زنجیره ای که مجموعه ای از روش ها و عملیات نوین تامین مالی است می تواند به بهبود مدیریت سرمایه در گردش شرکت های تولیدی منجر شود.

وی افزود: در این روش به جای روش سنتی دریافت تسهیلات مستقیم از شرکت های اقتصادی، فرآیند تامین مالی شرکت ها مستمر و بر اساس زنجیره تامین و جریان واقعی کالا و خدمات خواهد بود.

مهری یادآور شد: در این نوع تامین مالی می توان از انواع روش های متداول و جدید برای تامین سرمایه در گردش شرکت ها استفاده کرد که نیاز به تسهیلات جدید را کاهش می دهد.

وی گفت: این نوع تامین مالی برای بنگاه های کوچک و متوسط ​​که به فکر توسعه و عرضه محصولات خود در بازارهای جهانی هستند با توجه به پیچیدگی روزافزون شرایط رقابتی و عدم اطمینان و ریسک فزاینده شرکت های کوچک و متوسط ​​بسیار حائز اهمیت است. شرکت ها – شرکت هایی که حساس تر و آسیب پذیرتر هستند، نیاز به یک فرآیند یکپارچه برای زنجیره تامین مالی ایجاد می شود.

مهری همچنین با تاکید بر لزوم تدوین نقشه راه بدون تورم که یکی از آنها ایجاد رشد و شکوفایی مولد است، خاطرنشان کرد: ارائه راهکارهای پایدار برای کنترل تورم، رفع عدم تعادل بودجه در بانک ها، بهینه سازی تامین مالی برای تولید و تامین مالی. پروژه های پیشرانه و انضباط کلیه فعالیت ها از جمله عناصری است که در شرایط فعلی باید در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای ارتقای تولید بدون تورم، افزایش پیش بینی پذیری اقتصاد، کاهش جذابیت فعالیت های تولیدی رقیب، کاهش اصطکاک تولید، تقویت تامین مالی تولید و تقویت زنجیره های آن، بازارسازی و اصلاح شبکه توزیع ضروری است. .

مهری ادامه داد: بانک صنعت و معدن برای اجرای سیاست های کلان کشور به ویژه اجرای سیاست های مرتبط با شبکه بانکی، کاهش تعهدات ارزی بر اساس برنامه راهبردی و سیاست های اعتباری، جذب منابع جدید و اخذ هزینه فروش. از اموال و اجرای مازاد، تحول دیجیتال و بانکداری شرکتی، کاهش هزینه های عملیاتی بانک و ایجاد شفافیت کامل در بودجه از اقدامات موثر است.

گفتنی است جمعی از مدیران ارشد بانک صنعت و معدن و مسئولان استان خوزستان به همراه حسین مهری در برنامه بازدید مدیرعامل این بانک حضور یافتند و از نزدیک برای رفع طرح ها و موانع و مشکلات مختلف به وی مراجعه کردند. پروژه ها در حال انجام بود. استان تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.

انتهای پیام/