اخبار عمومی

کنگره شهدای دانشجو معلم در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عبدالرضا فتاحی ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از شهدای دانشجو معلم که در شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: شهدای دانش آموز در سال 1380 در شهرکرد برگزار می شود.

وی گفت: نکته یابی و سنجش در سیره شهدا اگر در زندگی ما ظاهر شود موضوع شهادت یعنی مجاهدت کامل راه خدا در جامعه باقی می ماند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم چهارمحال و بختیاری گفت: روند بررسی و جمع آوری اطلاعات کنگره استانی شهدای دانشجو معلم و همچنین تولید محتوای مناسب زندگینامه یک از این شهدا در دست اقدام است.»

فتاحی ادامه داد: این یادواره و دو یادگار دیگر به همت پردیس شهید باهنر و کانون شهید رجایی فرخشهر، مقدمه برگزاری کنگره استانی شهدای دانشجو در اردیبهشت ماه است.

وی گفت: تاکنون 60 شهید دانشجو معلم در چهارمحال و بختیارین شناسایی شده اند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید سلیمانی با بیان اینکه این دانشگاه یک مدرسه است، تصریح کرد: حاج قاسم باید وارد جامعه شود.

الگوبرداری از حاج قاسم را ضروری می دانستند و می گفتند: شهید سلیمانی مردی عملی، بسیار پرتلاش و کم توقع بود.

حضرت زهرا (س) الگوی همه افراد جامعه است

در ادامه این مراسم مسئولین دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری به فضیلت های شهدا اشاره کردند.

حجت الاسلام حبیب الله شاهسون اظهار داشت: خداوند با ریختن اولین قطره خون شهید، گناهان انسان را می بخشد و گناهان او را می پوشاند.

وی شادی سایر مردم را از ویژگی های شهدا دانست و ادامه داد: شهدا سرافراز و خوشحال هستند زیرا به وعده های خود خداوند عمل کرده و به آنها هدیه بیشتری داده اند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه (س) در آموزه های قرآنی انسان کاملی است که می تواند الگوی این خصلت باشد. مردم و انسانها از آنها خوشبختی دنیا و دنیای دیگر را بیاموزند.

حجت الاسلام شاهسون، صداقت را مهمترین ویژگی حضرت زهرا(س) عنوان کرد و گفت: خداوند بارها از ایمان توحیدی آن حضرت سخن گفته است که ایشان را به جایگاهی از صداقت رسانده که فقط خدا می بیند.