اقتصادی

جزئیات حذف ضامن از وام‌های بانکی

اعلام وزیر اقتصاد و دارایی درباره زمان حذف ضامن از وام های بانکی حاکی از آن است که این موضوع از هفته آینده در بانک های دولتی اجرایی می شود.

به گزارش خبر فوری، احسان خاندوزی درباره حذف ضامن از تسهیلات بانک خرد گفت: تمایل زیادی برای پرداخت تسهیلات براساس اعتبار بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وجود دارد و در روزهای آینده دولت به بانک‌های تحت مالکیت دستور داده می‌شود که بر رتبه اعتباری تکیه کنند.» افراد، کارکنان، بازنشستگان و ثبت نام کنندگانی که قادر به بازپرداخت حق بیمه خود از جمله پرداخت هزینه نصب هستند، بدون ضمانت یا تضمین پرداخت را انجام می دهند.

وی افزود: پس از تثبیت این موضوع و شروع آسیب شناسی ها، چند ماه بعد سامانه اعتباربخشی و دریافت وام های بدون وثیقه و بدون وثیقه برای تسهیلات اعتباری با نرخ های بالاتر ایجاد می شود.

یاسر مرادی کارشناس بانکی نیز در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: با دستور رئیس جمهور فعلی تمام بانک های دولتی و نیمه دولتی در مرحله اول به افرادی که حقوق می گیرند پرداخت می شود.

وی افزود: این دستور احتمالا از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

گفتنی است رئیس جمهور در جلسه ای با مدیران بانک ها با جایگزینی پرداخت تسهیلات خرد با ضمانت نامه معتبر پرداخت به مردم موافقت کرد و علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، فردی که الف. یک کارمند عادی دولت یا کارمند حقوق بگیر می تواند حقوق خود را تضمین کند.

انتهای پیام/