اقتصادی

سبد خانوار خالی از شیرینی/مردم دیگر تمایلی به خرید شیرینی در مناسبت‌ها ندارند

خبر فوری/ خراسان رضوی رئیس اتحادیه قنادان، قنادان، قهوه و قنادان مشهد با اشاره به افزایش 100 درصدی قیمت کالاها نسبت به سال گذشته، گفت: حتی گاهی مجبور به خرید هم نیستند. آنها در حال حذف آب نبات از سبد خانه خود هستند.

محمد فرزانی در گفت وگو با خبر فوری، درباره قیمت شیرینی در شب ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: امروز شهر ما به دلیل گرانی و مشکلات ناشی از آن و همچنین صنف قنادی ها وضعیت خوبی ندارد. مجازات های ظالمانه در سال های اخیر مشکلات اقتصادی زیادی را ایجاد کرده است و گسترش تاج این وضعیت را بیشتر تشدید کرده است.

وی افزود: به عنوان نمونه روغنی که سه ماه پیش 230 هزار تومان خریدیم، امروز باید 640 هزار تومان پرداخت کنیم. نمونه دیگر شکر است که سال گذشته کیلویی 7 هزار تومان خریداری می شد اما اکنون قیمت آن به کیلویی 16 هزار تومان رسیده است. به همین ترتیب هزینه انرژی چند برابر شده و قبوض مربوط به حامل های انرژی نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس اتحادیه قنادان، قنادان، قهوه و قنادان مشهد گفت: دستمزد کارگری نیز به شدت افزایش یافته است و کارگران ماهر به دلیل افزایش قیمت از کار با حقوق پیمانی خودداری می کنند. هزینه های زندگی. امروز حتی یک کارمند نمی تواند با حقوق قبلی و قبولی کار کند.

فرزانیک گفت: البته در همه اصناف این اتفاق افتاده است و اکنون اصناف که 17.5 درصد از تولید ناخالص داخلی را در پرونده خود دارند تحت فشار زیادی هستند اما با همه مشکلات این اصناف یک سطح بسیار بالا.” و در هر خیریه و خیریه ای در کشور اقدام می کنند و در کمک های مردمی حوادث غیرمترقبه انجام می دهند. 13- دولت حداقل باید مصوبات مصوب بسته حمایتی اصناف را اجرا کند.

فروش ما نسبت به سال گذشته و سال های قبل برای تاج بسیار کمتر است

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط کارگاه های نانوایی در آستانه تعطیلی هستند و اگر مسئولان فکری به حال این موضوع نکنند ممکن است شاهد بیکاری بسیاری از کارکنان این صنف باشند. علاوه بر این، فروش ما نسبت به سال قبل و سال قبل به شدت کاهش یافته است. همکاران ما در دو سال گذشته تمام جشنواره های ملی و مذهبی را برگزار می کردند و به نوعی وام و غیره به قصد فروش محصولات آن روزها می گرفتند، اما در اثر تاج این فرصت را از دست دادند. و زیان کلی .. و زیان دیده اند. دولت حداقل باید با ایجاد بسته های حمایتی در این زمینه کمی به اصناف کمک کند.

قیمت ها در سه ماه اخیر در بازار افزایش یافته است

رئیس اتحادیه قنادان، قنادان، فروشندگان، قهوه خانه ها و قنادان مشهد گفت: طی سه ماه گذشته قیمت ها در بازار افزایش یافته است. در تولید شیرینی از بیش از 100 قلم کالا استفاده می شود که قیمت هر کدام از آنها در قیمت شیرینی تاثیرگذار است. قیمت تخم مرغ، آرد، کاکائو، قهوه، کره، نارگیل و … نسبت به سال قبل 100 درصد افزایش داشته است.

فرزانی گفت: صنف قنادی ها آب نبات را گران نمی فروشند، اما متاسفانه این برچسب نه تنها به صنف ما بلکه به همه اصناف زده شده است و اصناف آخرین زنجیره تولید و عرضه ویترین شهرستان محسوب می شوند. . . متأسفانه هزینه تولید امروز نیز سرسام آور است. قیمت شیرینی ها بسیار افزایش یافته است، در حالی که سازمان های نظارتی از ما می خواهند آب نبات را ارزان بفروشیم.

بیشتر موارد تخلف صنف قنادی مربوط به گرانی است

وی گفت: امیدواریم بازرسی خراسان رضوی از سازمان صنعت، معدن و تجارت رضوی و اتاق بازرگانی مشهد و به ویژه سازمان جنایی استانداری نظارت دقیقی داشته باشد چرا که اکنون قضات زندان های دولتی ما را جریمه می کنند. نه تنها درد را درمان می کند بلکه بیشترین آسیب را به مصرف کنندگان وارد می کند برای ما و همکارانمان این سوال مطرح است که این نرخ راهنمایی از کجا و از چه منبعی از فرم ها می آید؟

قیمت قبولی 4 عدد شیرینی هنوز مشخص نیست

رئیس اتحادیه قنادان، قنادان، فروشندگان، قهوه و قنادی ها در مشهد درباره قیمت شیرینی مصوب مشهدی گفت: قیمت گذاری کنند. متاسفانه تا آبان ماه سال جاری به دلیل برخی مسائل در روند قیمت گذاری، قیمت این چهار قلم هنوز مشخص نشده است. در این زمینه پیگیری کردیم اما اتفاقی نیفتاده است.

فرزانی به قیمت فروش شیرینی تر و خشک اشاره و خاطرنشان کرد: شیرینی شیرین در بازار کیلویی 60 هزار کیلو به فروش می رسد. به دلیل اهمیت سلامت هموطنانمان که از هیچ مرجعی حمایت نمی کنند، اگر برای تولید مواد اولیه کمیاب و ارزان استفاده نشود، نمی توان شیرینی های با کیفیت را زیر این قیمت فروخت. ما به شدت با این موضوع مخالفیم زیرا امروز خط قرمز ما سلامت مصرف کنندگان است. همچنین قیمت فروش شیرینی خشک از 50000 کیلو در هر تن تا بالاست متغیر است.

وی گفت: تعداد واحدهای نانوایی و نانوایی مشهد 800 واحد است که بیش از 10 هزار شغل ایجاد می کند. به عبارت دیگر هر یک از واحدهای تابعه اتحادیه 12.5 سرانه شغل ایجاد کرده اند. رییس اجراییه در سال های اخیر همواره در شعارهای سالانه خود به موضوع اقتصاد، تولید و اشتغال توجه ویژه ای داشته است. این موضوع اهمیت این مولفه ها را در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی برجسته می کند. 13. انتظار می رود دولت اقدامات لازم را برای تحقق این امر انجام دهد.

انتهای پیام/