اقتصادی

تعطیلی حدود ۴۰ درصد کارگاه‌های شیرینی در سال جاری

خبر فوری/خوزستان رئیس اتحادیه قنادی و بستنی فروشی اهواز با بیان اینکه امسال حدود 35 تا 40 درصد کارگاه های شیرینی پزی و قنادی اهواز تعطیل شده است، گفت: حدود 380 واحد قنادی و قنادی در اهواز وجود دارد که 108 واحد آن تعطیل شده است. معلق. یا تغییر شغل داده اند…

سیامک جعفری در گفت وگو با خبر فوری، درباره وضعیت بازار نانوایی و قنادی در اهواز اظهار کرد: از زمانی که آرد گران شد، قیمت تمام مواد اولیه نانوایی افزایش یافت. مواد اولیه عمدتا وارداتی مانند پودر نارگیل، پودر کاکائو و پودر شکلات، وارداتی با دلار، افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: قیمت روغن پخت مارگارین نیز افزایش یافته و قیمت هر 10 کیلوگرم آن به بیش از 2 میلیون تومان رسیده که برای تولید شیرینی و شیرینی بسیار گران است.

رئیس اتحادیه نانوایی ها و بستنی فروشان اهواز تصریح کرد: از ابتدای سال قیمت شیرینی افزایش یافته است، شاید قیمت شیرینی از نظر اتحادیه مناسب باشد اما خرید مردم کاهش یافته است. مقدار زیادی و بسیاری از شیرینی فروشان و شیرینی فروشی های اهواز فروش ندارند و جواب کارمندان را ندادند تعطیل شدند.

خرید مردم نصف شده است

جعفری با بیان اینکه خرید و تقاضای شیرینی در سال جاری 50 درصد کاهش داشته است، گفت: امروز فروش شیرینی در مغازه ها و شیرینی فروشی هایی که دایر هستند 50 درصد کاهش یافته و به طور کلی شیرینی از سبد خانوار خارج شده است. .

وی بیان کرد: در سال های گذشته برخی خانواده ها هفته ای یکبار شیرینی می خریدند اما در حال حاضر اکثر خانواده ها شیرینی بسته بندی شده، ویفر، کلوچه و … را از 8 تا 10 هزار تومان خریداری می کنند.

رئیس اتحادیه قنادی و بستنی اهواز با بیان اینکه امروزه شیرینی را فقط برای مراسم خرید می کنند، گفت: طبق آمار از ابتدای سال تاکنون کیک 20 کیلویی سفارش داده نشده است و همه درخواست ها بوده است. ساخته شده است. بین 5 تا 7 کیلوگرم

وی تصریح کرد: از آنجایی که قیمت آرد، پودر کاکائو، پودر نارگیل، شکلات، پودر پسته و تکه های پسته گران شده، عده ای می گویند به دلیل این شرایط تقاضای افزایش قیمت دارند اما این موضوع هیچ فایده ای ندارد و فروش شیرینی. این شرایط به ناچار مواد زیادی را حذف کرده و کیفیت را کاهش می دهد.

آیا قیمت شیرینی بالا می رود؟

جعفری با بیان اینکه احتمال افزایش 80 درصدی قیمت شیرینی و شیرینی در روزهای آینده وجود دارد، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم شیرینی کره ای و دانمارکی 110 هزار تومان، تازه ترین شیرینی 160 هزار تومان است. و آب نبات و خشکبار از 70 تا 220 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه 90 درصد کارگاه های شیرینی پزی با زیان کارگری مواجه هستند تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون تمامی کارگاه ها کاهش نیرو داشته اند چرا که هزینه ها افزایش و فروش کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه قنادی و بستنی فروشی اهواز با بیان اینکه امسال حدود 35 تا 40 درصد کارگاه های شیرینی پزی اهواز تعطیل شد، تصریح کرد: حدود 380 واحد قنادی و قنادی در اهواز وجود دارد که 108 واحد آن تعطیل شده است. یا تغییر کرده است. شغل دادند.

جعفری درباره تخلف تجاری گفت: قیمت کالا روز به روز افزایش می یابد و فروشنده کالای خود را با زیان نمی فروشد و باید کالای خود را به نرخ روز و کمی بالاتر از قیمت نامه بفروشد. و ما نمی توانیم هر روز برای رسیدگی به تخلف به سازمان صمت مراجعه کنیم باید درخواست می کردیم و اجازه می دادند این رویه زیر نظر اتحادیه باشد تا حداقل ماهی یک بار نرخ را کنترل کنند اما تعزیرات آن را نپذیرفت مشمول و چند نفر را جریمه کردند حتی اگر حقشان نبود.

وی افزود: متأسفانه به دلیل گرانی فروشندگان شیرینی و شیرینی، اگر این اتفاق نمی افتاد، زیرا قیمت تمام شده مواد اولیه بسیار افزایش یافته است، اما به هر حال برخی جریمه شده اند.

انتهای پیام