اقتصادی

ابزار هوشمند پایش مایعات حساس به دما در کشور به تولید رسید

تیمی از محققان یک شرکت فناوری ابزار هوشمندی را برای حمل و نقل ایمن و بهداشتی مایعات حساس به دما مانند شیر در بازار معرفی کرده اند.

فرشاد نظری یکی از پژوهشگران این طرح در گفت وگو با خبر فوری، … «Cool Tag BALL» یکی از محصولات این شرکت فناور است و گفت: Cool Tag BALL برای انتقال مایعات حساس به دما مانند شیر، کنسانتره و مالت استفاده می شود.

Cole Tag Ball آن را به عنوان یک ابزار نظارت الکترونیکی هوشمند پیشرفته با قابلیت گزارش‌دهی و استفاده از سرویس‌های داده ابری برای پیش‌بینی وضعیت ذخیره‌سازی محصولات مایع در زنجیره سرد توصیف کرد و افزود: به عنوان مثال، شیر خام در حال حرکت از سکوهای دام و شیر. از شروع تا پایان او می تواند شرایط خود را کنترل کند.

نظری با اشاره به اینکه این ابزار در داخل ظروف مایع قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: چگالی این ابزار بر روی سطح مایعاتی قرار می گیرد که در حین حمل نباید مخلوط شوند و معلق و مسدود می شود. سطح مایع مخلوط شده است.

محقق در این طرح به جزئیات عملکردی این ساز اشاره و یادآور شد: زمانی که این ساز در داخل مایع در مخزن ها قرار می گیرد، دو سوم آن در داخل مایع و یک سوم آن باقی می ماند و از ترشح مایع نیز جلوگیری می کند. از آشفتگی ، عملیات ثبت دما را انجام می دهد و دمای ظرف را از نقطه شروع تا نقطه مصرف به اطلاع کاربر می رساند.

وی داشتن سنسور دما کالیبره شده معلق روی سطح مایعات و تمیز شدن با پروتکل هایی مشابه ظروف فولادی را از مزایای این ابزار نظارتی هوشمند دانست و گفت: این ابزار دارای مصرف برق کم و عمر طولانی است.

انتهای پیام/