اخبار عمومی

جهش تولید و پایش توزیع

اما موضوع توزیع و ارتباط آن با تولید باید مورد توجه قرار گیرد. اگر بگوییم جهشی در تولید است ، باید سریعاً توزیع را کنار بگذاریم. اگر توزیع نامنظم باشد ، تولید اگرچه بسیار زیاد است ، اما نتیجه مطلوبی نخواهد بود و بر تولید تأثیر خواهد گذاشت.

بنابراین توزیع مهمتر از تولید نیست و اگر ساماندهی نشود ، مردم را راضی نمی کند ، عدالت اجتماعی را تضعیف می کند و بر اراده تولید کنندگان تأثیر منفی خواهد گذاشت. توزیع اغلب نادیده گرفته یا دست کم گرفته می شود.

در صورت تولید و نگهداری آن ، آسیب دیده یا منسوخ می شود و به موقع به مصرف کننده نمی رسد ، یا برای بالا بردن قیمت قاچاق و قاچاق می شود که این امر عواقب سختی برای تولیدکننده دارد.

فرض کنید ناشران فعالیت در انتشار محصولات دارند ، اما محصولات آنها در انبار باقی مانده و یا به مصرف کننده اصلی نمی رسد ، یا به افرادی که بیشتر به آنها احتیاج دارند ، می رسند و در جایی آنها را کاهش می دهند و جمع می کنند. نتیجه چه خواهد شد؟ چه اتفاقی می افتد اگر تولید توسط مراکز متعدد و همپوشانی در توزیع انجام شود؟ تولیدکننده می خواهد انبار را به هر قیمتی تخلیه کند. اگر توزیع برابر با تولید واقعی بخش خصوصی باشد ، یک حساب سود و زیان خاص دارد. اما این در دست بخش دولتی است زیرا هیچ غم و اندوهی از سرمایه ندارد ، فقط آن را ارسال می کند و با سود و ضرر ارتباط چندانی ندارد. ببینید این نوع تولید خودرو در ایران چه نوع تصادفات رانندگی ایجاد کرده است که باعث شده قیمت پراید 6 تومانی بیش از 80 میلیون افزایش یابد. آیا این نتیجه تولید یا توزیع است؟

البته این بسیار نادر بود که قاتلان سه میلیون نفر را به سکوت کشتند و این روال عادی بود. اخیراً شنیده شد كه آنها تخمهای بارور شده را نیز نابود می كنند تا گرفتار كشته شدن روح نشوند! البته این در سیستم سرمایه داری معمول است ، به طوری که قیمت سقوط نمی کند ، اما این که آیا در اینجا انجام می شود یا نه. نه دولت سرمایه داری ، نه وابسته دولت و نه بخش خصوصی ، هیچ مشکلی برای حفظ آن یا مصرف یا تحویل آن به مصرف کننده یا خارج از تنبلی نداشته اند و باید منتظر تصمیم دادگاه باشند. البته اگر این شبکه توزیع می شد این اقدامات ممکن نبود.

کمبود اطلاعات و آمار و یا عدم اطلاع رسانی بزرگترین عامل بزرگترین ضربه به عدم موفقیت توزیع و تولید است. هنگامی که یک تولید کننده نیاز آماری نداشته باشد ، نمی تواند برنامه منطقی داشته باشد و با خطرات و بحران هایی روبرو شود. نمونه ای از این امر را در دوره کرونا در داخل و خارج از کشور دیدیم.

فعالیت های خیرخواهانه ، ثبت نشده ، ثبت نشده ثبت شده افراد درگیر در هر رویدادی و اهداء خیرخواهانه دلخواه است. سؤال این است كه آیا همه خدمات براساس یك طرح واحد انجام شده یا همپوشانی دارند؟

اکنون با ورود تاج ، خدمات بسیار خوبی به مردم ارائه می شود. البته پیش از این سرویس های زیادی در سیلاب ها و زلزله زدگان وجود داشت. این خدمات توسط خانه روسا یا سازمان های وابسته به ارتش ، سپاه ، بسیج ، کمیسیون امداد ، مساجد و سازمان های بزرگ غیردولتی (سازمان های مردم نهاد) ، مردم محله انجام می شود. با فرض اینکه این سرویس به صورت متوازن توزیع می شود و به افرادی که شایسته آن هستند برسد ، آیا اطلاعات ارزشمندی که هم اکنون به دست آمده است یا راهی برای طبقه بندی و شبکه سازی بعد از کرونا وجود دارد ، تا بتواند در موارد دیگر از آن استفاده کند؟ در صورتی که دولت اجازه ندهد مردم به صورت آنلاین به اطلاعات خوب دسترسی پیدا کنند. از سیستم اطلاعاتی ملی اطلاعاتی در دست نیست. من شنیده ام که سخنگوی یک شبکه خدمات عمومی محبوب در غرب تهران راه اندازی شده است و اگر این واقعیت داشته باشد می تواند به تهران و سراسر کشور گسترش یابد تا دولت بتواند از آن درس بگیرد.

من کسی را می خواهم که کمک بخواهد ، اما من مطمئن نیستم که او آنچه را که شایسته اش بود ، می گرفت و درست می گفت. من با یک مقام ارشد صحبت می کردم که در یک پوشه با عنوان و کار آزاد بود ، و او در مورد فقر سیستان صحبت می کرد ، که بسیاری از آنها حتی نان خالی برای غذا خوردن ندارند ، و بسیاری دیگر هنوز شناسنامه دارند. من یکی ندارم وی در حال صدور شناسنامه مانند تهیه کارت ملی است. آنچه از فرانسه آمده و هنوز نرسیده است!

نظارت دولت اگر درگیر در چنین مواردی نباشد و درآمد حاصل از اطلاعات را با مأمورین ایجاد نکند می تواند کمک و راهنمایی کند. اما متأسفانه ، هرگز این اتفاق نیفتاد و انتظار می رود چنین اتفاقی بیفتد!

اینکه بگوییم بخش خصوصی واقعاً بخش خصوصی نیست و دولت مستقیماً با آنها تماس نمی گیرد. آیا اکنون اطلاعات ذخیره می شوند و در نهایت هماهنگ می شوند؟ هماهنگ کننده کیست؟ اینکه همه کار می کنند اما نتیجه نهایی قابل قبول نیست و همه در مورد فقر فریاد می زنند ، یا به دلیل توزیع غیرمستقیم یا با هم همپوشانی دارند ، یا به این دلیل که باید برای نمایش فیلم این اقدامات یا نمایش داده شده در جایی یا آمار دادن به آنها نشان داده شوند. برای دریافت بودجه بیشتر برای سال آینده یا توجیه پیگیری آنها یا … به این ترتیب آنها را از شایستگی واقعی محروم می کند.

اینها برخی از تنظیمات اشتراک گذاری شما می توانید استفاده کنید. البته تشویق کارهای نیک بسیار عالی است و دیگران را ترغیب می کند ، اما افراد وظیفه در صورت انجام وظیفه خود به آن کمک نیاز ندارند. این افتخار است که مردم ادعا کنند که مردم خوب هستند و کارهای دولت را انجام می دهند ، اما این برای دولت و مسئولانی که کار خود را به خوبی انجام نداده اند ، شرم آور است. همچنین فعالیت های مردم موقتی است و به مرور زمان آنها همان سوپ و همان کاسه خواهند بود.

از روز اول ، دولت مجبور بود مزیت های خاصی به مردم بدهد ، مانند برخی از کشورها ، با دقت و خواست خوب و بدون فروتنی بلکه با فروتنی ، برای اینکه به هر خانواده حق و حقوق بدهد. اگر می گویند آماری ندارند ، اصلاً قابل قبول نیست. همه این آمار به بهانه های مختلف گرفته می شود و 50 میلیون یا بیشتر بودجه دریافت می کنید ، این آمار نیست؟ اگر بیمه بیکاری واقعی بود ، ارائه خدمت اکنون بسیار ساده تر خواهد بود.

شفافیت در توزیع بیشترین نیاز است ، و تولید کنندگان نیز نگران اشتباه نبودن آن هستند. آنها می خواهند کالاهای آنها به مصرف کننده واقعی برسد ، اما متأسفانه سیستم کارگزاری همه چیز را خراب می کند و گاهی تولید کننده را درگیر می کند. تولیدکننده می خواهد هرچه سریعتر این چانسون را بفروشد و تخلیه کند و مصرف کننده کوچک نمی تواند بلافاصله وارد معامله شود ، افراد ثروتمند و اجاره اجاره کار شروع به کار می کنند و صاحبان کارخانه حتی ممکن است سیستم توزیع را پیموده و مختل کنند.

به نظر می رسد فساد توزیع بسیار بیشتر و گسترده تر است. از آنجا که اصول تولید واضح و قابل فهم است ، اما از آنجا که توزیع بسیار گسترده است ، کنترل آن بسیار دشوار است و با نظارت مردم امکان پذیر نیست.

بهبود ساختار توزیع و نظارت مداوم بر آن و جلوگیری از تولید درآمد و مقابله با اختلال در توزیع ، می تواند در تولید تفاوت ایجاد کند. این واقعیت که بسیاری از تولیدکنندگان با ظرفیت کم کار می کنند و بدون تولید محصولات به بازار می روند به دلیل عدم اطلاع رسانی در توزیع است. با این وجود ، می توان با هدایت یک وزارت تولید و توزیع ، این دو موضوع را با هماهنگی انجام داد.