اخبار عمومی

پرداخت ۴ میلیارد ریال پاداش صرفه‌جویی به مشترکان برق زنجان

هر کدام از مشترکان برق استان زنجان در صورت صرفه جویی تا ۲۰ برابر تعرفه برق، پاداش دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان ؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: بیش از ۳۰ هزار مشترک برق این شرکت امسال چهار میلیارد ریال پاداش صرفه جویی دریافت کردند.

جوادی با بیان اینکه تعداد مشترکان برق این شرکت از نیم میلیون نفر فراتر رفت، افزود: برای خدمات رسانی به این تعداد مشترک، ۱۴ هزار کیلومتر شبکه و ۱۰ هزار پست در استان احداث شده است.

وی با اشاره به ناترازی‌های رخ داده بین تولید و مصرف انرژی برق به خصوص در ایام بسیار گرم سال، گفت : سرعت رشد مصرف برق بیشتر از سرعت تولید آن است.

جوادی یادآور شد: امسال مصرف انرژی برق به خصوص در ایام اوج مصرف با ۱۴۰ برنامه تشویقی، حمایتی و کنترلی، مدیریت شد و با تعامل و همکاری تمامی مصرف کنندگان به خصوص در بخش صنعت و کشاورزی روز‌های اوج مصرف را بدون عارضه پشت سرگذاشتیم و پیک بار کنترل شد.

وی با بیان اینکه صنایع، تعطیلی‌های هفتگی خود را طی سه هفته اول مردادماه یک روز جابه جا کردند، گفت : با همکاری مشترکان و اجرای برنامه‌های لازم امسال هیچ پست برقی از مدار خارج نشد و خاموشی‌های با برنامه نیز نداشتیم.

این مسوول گفت: شرکت برق زنجان در شاخص‌هایی همچون کنترل پیک بار، کمترین تلفات برق با ۶.۹ درصد و مولد بودن انرژی عرضه شده به مشترکان جزو پنج شرکت موفق بین ۳۹ شرکت فعال در کشور است.

جوادی افزود :حدود ۷۲ درصد انرژی برق فروخته شده از سوی این شرکت در بخش مولد مصرف و به ارزش افزوده تبدیل می‌شود که از این میزان سهم صنعت بیش از ۵۰ درصد و سهم کشاورزی نیز بیش از ۲۰ درصد است.

وی تعداد چاه‌های کشاورزی برقدار استان را در زمان حاضر ۶ هزار و ۷۰۰ حلقه ذکر کرد و افزود: این میزان نسبت به سال ۵۹ بیش از ۱۱۴ برابر افزایش یافته است.