اخبار جامعه

سگ‌های بدون صاحب مهم‌ترین مخازن بیماری در طبیعت

رئیس دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در خصوص مسائل حیات وحش نباید در رسانه ها نظر کارشناسی داده شود و این دفتر آماده پاسخگویی به رسانه های گروهی، اطلاع رسانی و شفاف سازی افکار عمومی است. ”

به گزارش خبر فوری، رضا فرجی اظهار کرد: سگ به عنوان یک گونه این حیوانی مهاجم برای زیستگاه های طبیعی است و خطراتی مانند رقابت با گونه های بومی، انتقال بیماری و تخریب اکوسیستم را به همراه دارد.

وی افزود: گزارش های متعدد مستند شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست نشان می دهد که سگ های وحشی ولگرد و رها شده باعث حملات گروهی و گونه های حیات وحش دشتی از جمله قوچ، میش، آهو و شغال و همچنین بزهای کامل می شوند. برخی از گونه های بزرگ بز و مرال.

وی ادامه داد: گزارش های متعددی مبنی بر حملات گروهی و کشتار گونه های اصلی گربه از جمله یوزپلنگ، پلنگ، کاراکال، سیاه گوش، گربه کاخ، گربه شنی، گربه وحشی و گربه وحشی و سایر گونه ها در اثر حملات مهاجم منتشر شده است. . محیط زیست. ” یک کشور وجود دارد.

فرجی «اختلال ژنتیکی» سگ های حیات وحش را یکی از جدی ترین آسیب های سگ های ولگرد وحشی عنوان کرد و گفت: «اختلال ژنتیکی» می تواند پاکیزگی ژنتیکی گرگ خاکستری و شغال طلایی و همچنین حضور گرگ را تهدید کند. ویژگی های رفتاری حیات وحش گریزان نیست و نزدیک بودن به جوامع انسانی باعث آسیب به کودکان و حتی مرگ می شود.

وی با اشاره به اینکه با افزایش جمعیت سگ های ولگرد متأسفانه در سال های اخیر و عدم آگاهی از خطرات تغذیه مردم، گفت: وجود سگ های ولگرد باعث تشدید بیماری های شایع مانند هاری، سالک، کیست هیداتید می شود. . و بیماریهای مختلف. عفونی و انگلی در جامعه، در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا اقدامات خاصی برای کنترل جمعیت این حیوانات مضر انجام شده است و در برخی از کشورهای اروپایی مانند هلند و آلمان جمعیت آنها بوده است. به صفر رسید

فرجی گفت: سگ های ولگرد یکی از مهم ترین مخازن بیماری های طبیعی محسوب می شوند و نقش غیرقابل انکاری در انتقال بیماری های مشترک حیات وحش دارند که می تواند یکی از بیماری هایی باشد که در سال های اخیر جمعیت حیات وحش را تهدید کرده است. بیماری دیستمپر با غذا نیز با افزایش جمعیت، جمع آوری و عدم کنترل جمعیت این حیوانات و تشدید بیماری هایی مانند هاری مواجه هستیم چرا که چرخه انتقال آنها در میان حیات وحش و سگ های ولگرد رایج است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، فرجی گفت: مواد غذایی نوعی سوء استفاده و از بین بردن سایر ناقلین این بیماری از جمله موش های شهری است که در اکثر کشورهای پیشرفته می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سلامت انسان در شهرها و شهرها وارد کند. و کسانی که مرتکب چنین اعمالی می شوند که به محیط زیست و سلامت و ایمنی جامعه آسیب می رساند و آسیب می رساند، دچار جرائم سنگین می شوند.
انتهای پیام/