اخبار ورزشی

خودزنی یا اشتباه بزرگ آجورلو در استقلال/هشداری که نادیده گرفته شد

به گزارش شفاف، حسین زاهدی نماینده تامین اجتماعی صبح امروز در گفتگوی مستقیم با رسانه ملی در خصوص پرونده اعزام دو بازیکن استقلال به سربازی موارد جدیدی را مطرح کرد که ابعاد جدیدی به این پرونده داده است.

نماینده مردم تامین اجتماعی به صراحت اظهار داشت: آبان ماه به استقلالی ها گفته بودیم یزدانی و مرادمند فقط نیم فصل می توانند در تیمش حضور داشته باشند که در بخشی دیگر از صحبت های خود تاکید کرد: آقای آجورلو در جریان قرار گرفتند و در آبان ماه درخواست کردند که حضور نداشته باشند. برای رسیدگی به این موضوع.”

با بیانیه معاون اجتماعی ناجا مشخص شد که مسئولان استقلال مدت هاست متوجه این موضوع شده اند و می دانند که برای یک فصل مهم برای قهرمانی می جنگند که دو مدافع اصلی آنها هستند. ستون های ساختار دفاعی، هستند چرا برای جایگزینی آن دو نفر در نیم فصل اقدامی نکردند؟

مدیرعامل باشگاه استقلال به سرپرستی آجورلو، یکی از مدیران نظامی فوتبال، سال ها سابقه حضور در تیم های نظامی را دارد و شاید اطلاعات بیشتری نسبت به سایر مسئولان فوتبال و بازیکنان نظامی، نه فقط در زمستان، داشته باشد. شاید این بازی ارزش های فنی زیادی نداشته باشه و میشه اون رو یک بازی خشن و پر از مبارزه فیزیکی روی زمین خیس توصیف کرد، ولی با این وجود Aref Aghasi Foolad با جون و دل داره نمایش فوق العاده ای رو ارائه میده.

در این شرایط استقلالی ها در نیم فصل بازیکنان جدیدی مثل صالح حردانی و عزیزبه امانوف را به خدمت گرفتند که نشان می دهد شرایط جذب بازیکنان جدید را داشتند. اما مشخص نیست که چرا آنها نباید در پست دفاع میانی که بیشتر شبیه آن بود، کار بیشتری می کردند.

اگر ادعای حسین زاهدی معاون اجتماعی سازمان مطالبات صحت داشته باشد واقعا مدیریت استقلال به این هشدار توجه کافی نداشته و بدتر از آن در اقدامی علیه خود آن را زیر سوال می برد. بازیکن در این موقعیت (به راحتی) از دست داد.

سیستم پایه ای که فرهاد مجیدی در استقلال استفاده می کند استفاده از دفاع 3 نفره است و تیم هایی که از این سیستم استفاده می کنند باید بین 4 تا 5 بازیکن متخصص در آن پست داشته باشند. این در حالی است که در اردوی استقلال حتی با حضور روزبه چشمی در میان مدافعان وسط، فعلا فقط مجیدی چشمی و دانشگر آماده بازی هستند و با اضافه شدن تدریجی عارف غلامی، تعدادی هافبک تخصصی آبی پوش نیز حضور خواهند داشت. وقتی به سه رسید باز هم حد نصاب لازم را ندارد. همین کمبود بازیکن باعث شد مجیدی به سیستم دفاعی چهار خطی پایه تیمش برگردد و تنها از دو مدافع میانی در این سیستم استفاده کند.