اخبار جامعه

دستفروشان و مشاغل سیار در لایحه “ساماندهی پیاده راه های پایتخت” نادیده گرفته شده‌اند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با انتقاد از تدوین لایحه “عملیات پیاده رو” گفت: نیاز به تعیین میزان استفاده از اماکن عمومی و پیاده روها توسط اماکن عمومی مانند فروشندگان و غیرفروشندگان و اخترشناسان وجود دارد. اهمیت دادن.

به گزارش خبر فوری ، محمد سالاری وی گفت: “همه ذینفعانی که درمورد این لایحه تصمیم می گیرند ، شهروندان تهرانی هستند ، اما متأسفانه ، با وجود این که این لایحه به طور گسترده استفاده می شود.” هدف شهرداری ارائه لایحه ، ایجاد نشاط و نشاط در شهر ، رویکرد محدودکننده در راه نگارش و عدم ضمیمه است. یک رویکرد بسیار اساسی و مثبت در توسعه فضاهای عمومی و هویت های موجود در شهر و منجر به هزینه های قابل توجهی در تفکر عمومی و جامعه مدنی می شود.

برخی از واحدهای صنفی فرصت دارند مناطق عمومی را اشغال کنند

وی با بیان این که به حقوق و دستمزد گفته است پس از استناد به جلسه مشترک کمیته های برنامه ریزی و معماری شهر و کمیته های برنامه و بودجه با معاون خدمات شهری و معاون برنامه ریزی شهری و معماری و سایر واحدهای مهم ، گفت: برخی اصناف صریحاً اشغال فضاهای عمومی را ذکر کردند.

وی ادامه داد: از گذشته تا به امروز ، درگیری های اصناف با عابران پیاده و عابر پیاده رخ داده است. قرارداد اجاره یا فروش موقت پیاده روها بدون در نظر گرفتن سایر معیارها و شاخص ها برای بهبود کیفیت فضای شهری و همچنین تعیین نقش تصمیم گیری برای ساماندهی مشاغل سیار و غیرمتمرکز در تهران ، باعث ایجاد خسارت عمیق تر و اجتماعی خواهد شد. جدی در شهر.

قوانین عمومی را نادیده بگیرید

این عضو شورای شهر تهران با انتقاد از بی مسئولیتی بودن لایحه “بهره برداری از پیاده روها” توسط همه ذینفعان این شهر گفت: چهره و اقدامات این شهر در پیاده روها و اماکن عمومی باید کیفیت فضای شهر را بهبود بخشد. در حقیقت ما در برنامه پنج ساله سوم تهران موارد مهمی از جمله ایجاد میادین شهری ، برنامه ریزی جاده ها ، اجرای خیابان ، کار با موبایل و غیر متمرکز و غیره را تصویب کرده ایم اما در لایحه جدید این موارد مورد توجه قرار نمی گیرد و برنده آن تام است. در این لایحه ، تعداد محدودی از معامله گران اولین و مرفه ترین مردمان جامعه هستند و هیچ توجهی به بقیه بازیگران نشده است.

وی افزود: فروش غیرقانونی شهر و فروش تراکم خط قرمز مدیریت شهری تهران برای پنجمین بار است. ما شهرنشینی و معماری را 70 درصد کاهش داده ایم و مسیرهای غیرقانونی را مسدود کرده ایم و این موفقیت توسط نظارت عمومی ، فضای مجازی و جامعه مدنی پشتیبانی می شود ، اما اکنون خدمات شهری و سازمان شغلی شهرداری می توانند یک رویکرد روانشناختی داشته باشند.پای یک شهر.

و وی افزود: شگفت آور است كه عنان چنین تصمیم مهمی را برای ساماندهی مشاغل و به دست آوردن شركت و حریم خصوصی شهردار اتخاذ كرده است. اگرچه در اصل وظیفه شرکت شهربان جلوگیری از نقض ساخت و ساز و جمع آوری است ، به عنوان مثال ، فقط غیرمجاز است و اجرای تصمیماتی که از طرف شورا به وی واگذار شده است و در زمینه تحقیق و تصمیم گیری کار نمی کند و رسالت شرکت ساماندهی مشاغل است. همچنین برای اجرای ماده 55 قانون شهرداری ها و پلمپ و جلوگیری از فعالیت هایی که در فضای شهری مرسوم و نگران کننده هستند. بنابراین جای تعجب دارد که دامنه این دو شرکت با توجه به چشم انداز و ابعاد اصلی اقدامات مبتنی بر جامعه و انسان های شهر ، تصمیم گیری در مورد اماکن عمومی و پیاده روهای شهر تصمیم می گیرد. مشکل نرم افزارهای پیچیده است.

قطعنامه های شورای شهرداری را هنگام تهیه پیش نویس اولیه نادیده بگیرید

رئیس کمیته شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به نگرانی های دیگر درباره این مصوبه ، گفت: موضوع دیگر نادیده گرفتن این ارتباط با سایر مجوزهای شهری است. به عنوان مثال ، در تصمیم گیری برای ساماندهی مشاغل سیار و غیر متحرک ، شورا باید معیارهایی را برای مکان یابی و تهیه دستورالعمل ها برای یافتن و تهیه شغل های تلفن همراه تعیین کند. این مکانها را می توان با یکدیگر اشتباه گرفت و یا اینکه بازارهای روز ، پارک های بازار ، شب های بازار و به ویژه عدم ارتباط با موضوع شب یکی از رویکردهای اصلی شورای پنجم است و در مفاد برنامه سوم ضمیمه شده است. ارائه خلبان برای شیفت شب ، یا کل خیابان و کل خیابان از مواردی است که در لایحه سازماندهی مجدد در پیاده روها فراموش شده است.

تجارب جهانی افشاگری های خانگی نیست

وی ادامه داد: درست است که نباید مشکل پیاده روها به صفر و صد درصد رسیدگی شود. علاوه بر این ، تجربیات خوب و بد در جهان در این زمینه وجود دارد ، اما ما نمی توانیم همه آنچه در کشورهای اروپایی انجام شده را به عنوان وحی در نظر بگیریم. این قطعاً چیز خوبی است ، زیرا بسیاری از آنها حقوق عمومی را نقض کرده اند.

وی با بیان اینکه این لایحه از نظر خدمات شهری ضعیف نبوده است ، گفت: کار اصلی آن مشغول نگه داشتن شهر و جلوگیری از کارهای آزار دهنده و برخوردهای سخت افزاری سخت افزاری است: “عملکرد پیاده روها” باید بازنویسی و استفاده مجدد شود. همچنین باید پیوندی بین این لایحه وجود داشته باشد ، که همه این موارد به شهرداری تهران اشاره شده و تصمیم گرفته شده است که در این لایحه تغییرات اساسی انجام شود.

وی به سالاری گفت: فعالیت برای رفع نیازهای واقعی جامعه شهری و ایجاد درآمد از پیاده روهای شهری و اماکن عمومی به عنوان یک مکان یک گام منطقی و مفید برای شهر است.

عضو شورای شهر تهران درباره دو پیاده رو در تاریخ قبلی شهرداری ها در مورد پیاده روها و اماکن عمومی توضیح داد: “متأسفانه یک رویکرد رها کردن و از بین بردن کامل این اماکن است که گاهی اوقات مستلزم اشغال مناطق عمومی است که برخی از آنها به عنوان موزائیک فروخته می شوند. آنها مشکلاتی را برای شهر ایجاد می کنند ، دیگران فقط رویکردی دقیق هستند. زمان آن است که با حمایت جامعه حرفه ای و مدنی ، رویکردی معتدل مبتنی بر سازماندهی با کیفیت و بهبود و جذب جامعه در سطح شهر ، اولویت دادن به ذینفعان از جمله واکرها و اصناف غیر جامعه باشد.

انتهای پیام