اخبار جامعه

صدور احکام استخدام نیروهای حق التدریس مشمول قانون تعیین تکلیف از اول اسفند ماه

رئیس مرکز برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی در نشست اعضای شورای معاونین و مدیرکل آموزش و پرورش حوزه های تاریخی از دستور کار معلمان مشمول قانون تخصیص خبر داد. منتشر شده در 22 مارس

به گزارش خبر فوری، عباس نجار در نشست مشترک اعضای شورای معاونین استان و مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به لزوم ارائه آمار دقیق در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: معمولا با چالش ارائه آمار غیر دقیق مواجه هستیم. . رفع شود.

وی افزود: وضعیت فعلی آمار مشخص شده است زیرا مبنای انجام همه کارها آمار دقیق و دقیق است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی با اشاره به وضعیت فعلی نیروی کار گفت: مرکز منابع انسانی هر ساله با استان ها تفاهم نامه هایی برای ساماندهی مناسب نیروی انسانی دارد.

نجار اذعان داشت: با توجه به اینکه حدود 160 هزار نیروی انسانی کمبود داریم، برآورد شد که در برآوردهای اولیه حدود سه میلیون تا 70 هزار ساعت نیاز بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از انعقاد تفاهم نامه با استان ها و بررسی ابعاد مختلف و تلاش برای ساماندهی مناسب آنها بر اساس روش تشکیلاتی، این ساعات آموزشی به دو میلیون و 800 هزار ساعت کاهش یافت.

وی افزود: سال گذشته 55 هزار نفر را در دو فاز مشغول به کار کردیم و با تلاش و هماهنگی همکاران 36 هزار نفر را استخدام کردیم.

وی افزود: برای تعیین تکلیف معلمانی که در دانشگاه فرهنگیان ابلاغ، انتخاب و آموزش دیده اند، با هماهنگی انجام شده پروانه کار اعطا می شود و حکم کار از اول اسفندماه انجام می شود. بودن.

نجار گفت: خوشبختانه این افراد تا پایان بهمن ماه تدریس و عیدی خود را دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: 5 هزار معلم قرآنی مشمول طرح مهرآفرین و نزدیک به 60 هزار نفر در سال 1401 تبدیل خواهند شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی با اشاره به روند جمعیت دانش آموزی گفت: بررسی 10 ساله نشان می دهد که در برخی استان ها با افزایش جمعیت دانش آموزی مواجه هستیم که نیازمند توجه ویژه هستند.

وی افزود: رشد جمعیت تا سال 1405 ادامه خواهد داشت و سپس کاهش می یابد اما این روند در همه استان ها یکسان نیست و متناسب با آن جمعیت کلاس های درس مورد نیاز پیش بینی شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نجار بر شفاف سازی آمار تاکید کرد و گفت: در راستای این هدف، جزوه اطلاعاتی تحلیلی به استان ها ارسال می شود. آموزش و کلاس های آموزشی.

انتهای پیام/