اخبار جامعه

تعیین تکلیف معلمان مهرآفرین تا پایان شهریورماه

به گفته وزیر آموزش و پرورش تا کنون 13 میلیون و 900 هزار دانش آموز ثبت نام کرده اند که بیشتر آنها در پایه دهم هستند و گفت: توصیه و درخواست ما این است که هر چه سریعتر ثبت نام، طبقه بندی و ساماندهی نیرو انجام شود. سال تحصیلی باید سریعتر انجام شود.

به گزارش خبر فوری، یوسف نوری در برنامه خط مقدم شبکه اول سیما ضمن تشریح عملکرد دولت سیزدهم در آموزش و پرورش گفت: برای مناطق مرزی و عشایری برنامه داریم و برای 16 منطقه پایگاهی برای اعزام معلمان ثابت ایجاد کرده ایم. . به آنها توزیع امکانات را هم در نظر می گیریم. در این بخش از کمک های گروه های جهادی و خیریه به خوبی استفاده کرده ایم.

وی افزود: حدود 8 هزار کلاس درس و مدرسه سنگ خشک داریم که در مرحله اول هزار و 200 مدرسه بالای 10 دانش آموز با مدارس ایمن جایگزین می شود.

وزیر آموزش و پرورش در تشریح جزئیات اجرای طرح ارزشیابی معلمان تصریح کرد: اجرای ارزشیابی به دلیل محدودیت های اولیه مالی دولت سیزدهم میسر نشد، بلکه به دلیل شعار رئیس جمهور و تلاش های ایشان بود. بر این اساس و دارای تحصیلات پیش فرض، ارزیابی ایجاد خواهد شد. رسید. طبق ماده 1 قانون، هدف از پایه اول ارتقای کیفیت آموزش و دوم ارتقای صلاحیت معلم و پس از آن اصلاح نظام پرداخت است. معلمان و جامعه فرهنگی دست به دست هم خواهند داد تا به این سه هدف دست یابند.

نوری ادامه داد: شایستگی های عمومی، مهارت های تخصصی، مهارت های حرفه ای و تجربیات کسب شده توسط معلمان در این فرآیند لحاظ می شود که نتایج آن در کیفیت آموزش موثر است.

وی با بیان اینکه کمیته های حسابرسی پنج سطح فردی را تعیین می کنند، گفت: در صورت وجود اعتراض، امکان ثبت آن در سامانه طراحی شده وجود دارد. باید از همکارانم عذرخواهی کنم. سیستم های قبلی مشکل داشتند و انتقال اطلاعات باعث ایجاد مشکل می شد. مجبور شدیم از همکاران بخواهیم همه اطلاعات را دوباره آپلود کنند که تلاش را دوچندان کرد که یک بار انجام می شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه علت تاخیر در اجرای طبقه بندی حلقه شمولیت بوده است یا خیر، بیان کرد: 230. تقریباً همه همکاران فرهنگی که در مدارس و ادارات فعالیت می کنند بخشنامه کسانی که مدرک دارند آنها در داخل معلم هستند. کسانی که کد کار نداشتند مشمول آیین نامه قبلی نبودند که تغییر کرده و شامل 810 هزار نفر می شود. این طبقه بندی شامل بازنشستگان نمی شود.

نوری ادامه داد: تاریخ تاسیس پایه 31 شهریور 1400 است و تا پایان مردادماه بخشی از حق معدل معلمان به حساب واریز می شود. با عرض پوزش بابت تاخیر

استاد مهرآفرین درباره عدم ورود نیز گفت: استاد مهرآفرین یک بار با قرارداد شرکتی وارد آموزش و پرورش و آموزش و پرورش شده و گاهی 15 سال از آن می گذرد. بر اساس مصوبه 1398 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر فردی که وارد آموزش و پرورش می شود باید امتحان بدهد و برای آنها تعیین تکلیف شود. گفته شده در آزمون داخلی شرکت خواهند کرد. در تلاش هستیم تا پایان شهریور ماه برای انجام آزمون و تعیین تکلیف از ایشان اجازه بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره علت سختگیری برای کسب سطوح 4 و 5 نیز گفت: از جمله شرایط قانون، سنوات و کسب امتیاز لازم در چهار مدرک تحصیلی است. طبیعی است و در دانشگاه ها هم همینطور است. رسیدن به سطح بالاتر و نهایی نیازمند تلاش بیشتر است. طبق قانون دانشجویان، معلمان شاغل در دانشگاه، کارکنان اداری، مهرآفرینان، بازنشستگان، کارگزاران در خدمت سایر سازمان ها و مابقی مشمول معافیت و مشمول نیستند.

نوری درباره نحوه محاسبه میزان رتبه بندی گفت: آیین نامه و شیوه نامه ابلاغ شده و بر این اساس پس از مشخص شدن رتبه در قضاوت شهروندان قرار می گیرد. دولت 38 هزار میلیارد تومان برای سال ارزیابی در نظر گرفته است.

وی در خصوص مشکل الزام ارائه مدارک هنگام ثبت نام در مدارس و عدم امکان ثبت نام بدون حضور، گفت: سامانه ای که داریم لزوما نیاز به مراجعه حضوری ندارد، اما کمیته تعیین شده نشان می دهد که باید مدارک ارائه شود. . توصیه کردم ثبت نام بین پایه ها بدون نیاز به تحویل مدارک انجام شود اما مخصوصا برای پایه های اول و دهم باید مدارک را تحویل دهیم. این قوانین قدیمی هستند و باید به روز شوند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تاکنون 13 میلیون و 900 هزار دانش آموز ثبت نام کرده اند که بیشتر آنها در پایه دهم هستند. توصیه و درخواست ما این است که در اسرع وقت ثبت نام کنید تا طبقه بندی و سازماندهی نیرو در ابتدای سال تحصیلی با سرعت بیشتری انجام شود.

نوری گفت: در زمان کرونا حدود چهار میلیون دانش‌آموز به آموزش و شبکه شاد دسترسی نداشتند. دولت همچنین از آموزش در این بخش حمایت کرد و دو میلیون دانش آموز تحت پوشش طرح های جبرانی کارآموزی قرار گرفتند.

وی افزود: طرح های جبرانی یادگیری را برای دانش آموزانی که به دلیل اکوسیستم جدید و عدم دسترسی بازمانده اند ادامه خواهیم داد. در یک ماه و نیم گذشته 164000 بازمانده از تحصیل را بازگردانده ایم.

وزیر آموزش و پرورش مهم ترین دستاورد دولت را اشاعه می داند به این معنا که در همه فرآیندها زمینه حضور مردم فراهم شده است، گفت: باید والدین را در مسائل مدرسه و همچنین ارزشیابی ها مشارکت دهیم. عدالت و افشا دو مؤلفه مهم حکمرانی خوب هستند.

انتهای پیام