اقتصادی

ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی برای بانک‌های روسیه

موسسات مالی روسیه نمی توانند از طریق پیک های مستقر در خارج از کشور با مشتریان خود تماس بگیرند.

به گزارش خبر فوری، بر اساس مقررات جدید تصویب شده در پارلمان روسیه، بانک های فدراسیون روسیه از طریق برخی پیام رسان هایی که در خارج از این کشور پرکاربرد هستند، با مشتریان خود ارتباط برقرار نخواهند کرد.

علاوه بر این، قانون جدید تصویب شده توسط دومای دولتی روسیه، بانک ها را از استفاده از چت برای ارسال اطلاعات شخصی و اسناد پرداخت منع می کند.

به گزارش روزنامه کومرسانت، فهرست اپلیکیشن های پیام رسان مشمول این ممنوعیت هنوز توسط سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه (روسکامنادزور) منتشر نشده است، اما پیام رسان هایی مانند تلگرام، واتس اپ، وایبر و … مانند در این تعریف گنجانده شده است.

این ممنوعیت تنها شامل بانک ها نمی شود و سایر موسسات مالی از جمله کارگزاری ها، شرکت های بورسی، شرکت های مدیریتی، صندوق های سرمایه گذاری و صندوق های بازنشستگی و سپرده گذاران خصوصی را شامل می شود.

آناتولی آکساکوف، مدیر کمیته بازار مالی مجلس، اعلام کرد که وزارت توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه بر این ممنوعیت نظارت خواهد کرد نه بانک مرکزی روسیه.

بر اساس گزارشی که در وب سایت بیت کوین منتشر شده است، اعضای صنعت مالی به کومرسانت گفته اند: “پیام رسان های خارجی به ندرت برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می شوند، به خصوص توسط بازیکنان بزرگی که برنامه های خود را با پشتیبانی چت ساخته اند. آنها آنها را طراحی کرده اند. دیگران استفاده می کنند. راه حل های ساخته شده توسط سایر شرکت ها اغلب دارای پلت فرم های امن برای ارتباط با مشتریان، تبادل اسناد، امضای قراردادها، بارگذاری داده ها و گزارش به بانک مرکزی هستند.

انتهای پیام