اخبار عمومی

افزایش ۴۰ درصدی کشف سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در اهر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سرهنگ قدرت آقاپور در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به شعار ناجا در سال 1401 با عنوان “پلیس هوشمند، قانون مداری و زندگی بهاری” اظهار داشت: دستگاه ها و سازمان ها با پیروی از دستورات مقام معظم رهبری باید اقدامات خود را گزارش دهند. ما اقدامات پلیس را به مردم ارائه می کنیم، زیرا مربی شما باید از فعالیت های پلیس آگاهی داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با تبریک سال 1401 و پیش از عید سعید فطر گفت: هنجاری و حوادث ناگوار برای مردم تلخ می شود، از سوی دیگر، ساخت انواع مواد منفجره و آتش به دشمنان آموزش داده می شود. برهم زدن آرامش جامعه و ایجاد غم و اندوه برای مردم.

افزایش اختلال در نظم و امنیت عمومی

وی در ادامه گفت: نیروی انتظامی برحسب وظیفه باید با سایر دستگاه ها همکاری کند و از تمام توان خود برای برقراری نظم و امنیت عمومی در روز چهارشنبه استفاده کند. البته به صراحت اعلام می کنم که پلیس نه تنها طرفدار رعایت حقوق شهروندی و پروتکل های بهداشتی نیست، بلکه خط قرمز امنیت شهروندان است و قاطعانه عمل کرده است.

آقاپور از افزایش مبارزه با اخلالگران نظم و امنیت عمومی خبر داد و گفت: از مردم عزیز می خواهیم با همکاری نزدیک پلیس چهارشنبه آخر سال را بدون حادثه برگزار کنند و در این راستا از توان همه جانبه استفاده می کنیم. آژانس ها.” الزامات ایمنی عمومی توسط شهروندان رعایت می شود. متاسف بنابراین نیازمند همکاری اقشار مختلف مردم و تشکل های متبوع آنها هستیم، اما این مسائل به معنای مخالفت با شادی و نشاط مردم نیست، بلکه ناآگاهی برخی از جوانان و شادی چهارشنبه و نوروز برای خانواده ها تلخ است. . به نگرانی های ما می افزاید.

شیوع کلاهبرداری سایبری و پیامکی در شهرستان اهر

فرمانده نیروی انتظامی از انتشار جرایم اینترنتی و کلاهبرداری پیامکی در سطح شهر خبر می دهد و می گوید نباید به پیامک هایی با پیام “در قرعه کشی اینترنتی یا تلویزیونی برنده شدی” و در صورت امکان توجه کرد. ، از پلیس 110 خبر داد. خوراک را ترک کنید. با وجود توصیه های مکرر مردم، هنوز تعدادی از شهروندان هستند اهری آنها قربانی کلاهبرداری می شوند.

وی بیشترین جرایم در شهرستان اهر را «نزاع فردی» عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی جرایم در بین جوانان و نوجوانان صورت می گیرد. اهری آنچه اتفاق می افتد یک درگیری فردی یا جمعی است. خانواده ها باید جوانان و نوجوانان را توجیه و آموزش دهند. عدم کنترل جوانان و حوادث می تواند سرنوشت خانواده ها را از حالت عادی خارج کند.

نادیده گرفتن توصیه های پلیس و اعتماد به افراد نالایق

آقاپور خطاب به شهروندان اهری کسانی که قصد سفر در تعطیلات نوروزی را دارند بیان کردند: شهروندانی که قصد سفر دارند نکات و توصیه های ایمنی پلیس را رعایت کنند و اشیای قیمتی خود را در مکانی امن قرار دهند و برای حفظ حرمت خود از اعتماد به دیگران خودداری کنند. متاسفانه بیشتر سرقت ها در منازل شهروندان بوده است اهرینادیده گرفتن توصیه های پلیس ناشی از اعتماد به افرادی است که بی احترامی و بی کفایت هستند.

فرمانده انتظامی اهر بابیان اینکه امسال کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است، گفت: سال گذشته 100 درصد افزایش داشتیم.

کشف اسلحه و شکار غیرمجاز در این شهرستان نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته و 80 درصد سرقت ها در شهرستان اهر به سرقت رفته است. دستگیری سارقان نیز 10 درصد افزایش داشت، خوشبختانه در شهرستان اهر و محلات آن جرایم خشن و سرقت نداشتیم.

سرقت ها نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است

آقاپور خاطرنشان می کند: این میزان سرقت نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است. 12000 وی گفت: خانه باغی است که اکثر صاحب خانه ها در طول سال از آن اطلاعی ندارند هوراند بیش از 12000 باغ پراکنده وجود دارد که صاحبان باغ را اشغال می کنند. بلاصاحب می روند و می روند و بعد از آن اعلامیه دزدی می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با تشکر از همکاری و همراهی اعضای شورای تامین و سایر دستگاه ها با پلیس گفت: اهری بار دیگر از خانواده ها می خواهم که چهارشنبه را بدون حادثه جشن بگیرند، زیرا خانواده ها بهتر می توانند فرزندان خود را کنترل کنند و از آنها در برابر خطرات و آسیب های احتمالی محافظت کنند.