اخبار جامعهکسب و کار خبر فوری

آیا خرید آنلاین محصولات بر روند رو به رشد بسته بندی تاثیر می گذارد؟

مهم‌ترین آمار برای خرید آنلاین کاربران در جهان

۱. رشد تجارت الکترونیک

تعداد جهانی خریداران آنلاین ۲۰۱۴-۲۰۲۱

خرید کالاها و خدمات آنلاین برای مردم رایج شده و بر صنعت کارتن سازی و قیمت کارتن تاثیر گذاشته است. برخی خریدهای آنلاین را انجام می‌دهند زیرا آن را راحت می‌دانند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است جذب قیمت‌های رقابتی پلتفرم‌های تجارت الکترونیک خاص شوند.

تعداد افرادی که از طریق اینترنت خرید می‌کنند در سال ۲۰۲۱ به ۲.۱۴ میلیارد نفر رسید. از سال ۲۰۱۶، ۴۶۰ میلیون نفر به دنیای خرید دیجیتال اضافه شده است.

تعداد خریداران آنلاین در سال ۲۰۱۶، ۱.۶۶ میلیارد نفر بود.

 فروش جهانی خردهفروشی تجارت الکترونیک ۲۰۱۴-۲۰۲۴

خرید آنلاین با سرعت باورنکردنی در حال رشد است.

راحتی خرید آنلاین باعث می‌شود خرید کالا در هر زمان که بخواهید بدون نیاز به مواجهه با ترافیک یا صفوف طولانی، خرید کالا را آسان کنید.

هرچه بیشتر و بیشتر افراد به استفاده از خرید آنلاین ادامه دهند، این بدان معنی است که رقابت نیز افزایش می‌یابد.

در سال ۲۰۱۸، فروش تجارت الکترونیک کمتر از ۳K، ۲.۹۸۲ تریلیون دلار در سطح جهان بود.

در سال ۲۰۲۰، این تعداد به ۴.۲۰۶ افزایش یافت و در سال ۲۰۲۱ به ۴.۹۲۷ تریلیون دلار آمریکا رسید.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۲، فروش جهانی خرده‌فروشی تجارت الکترونیک به ارزش ۵.۶۹۵ تریلیون دلار آمریکا برسد.

فقط با نگاه کردن به پیش‌بینی می‌توانید به‌راحتی متوجه شوید که از نظر فروش رشد ثابتی وجود دارد.

۲. آیا مشتریان خرید آنلاین را ترجیح می‌دهند یا سنتی را؟

دلایلی که چرا مصرف‌کنندگان جهانی در سال ۲۰۲۱ خرید آنلاین را انتخاب کردند:

با ادامه پیشرفت فناوری، نحوه خرید کالاها و خدمات توسط مصرف‌کنندگان و تجربه خرید در حال تغییر است زیرا مصرف‌کنندگان بیشتر و بیشتری به تجارت الکترونیک روی می‌آورند.

در این نظرسنجی، تقریباً نیمی از پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند بدشان نمی‌آید که اگر دیگر از یک فروشگاه فیزیکی خرید نکنند.

۳ دلیل اصلی که چرا آن‌ها خرید آنلاین را انتخاب می‌کنند عبارت‌اند از:

۱. ارسال رایگان
۲. قیمت‌های پایین‌تر
۳. راحتی

بیایید ببینیم که ۳ دلیل اصلی نسبت به سال گذشته چگونه تغییر کردهاند:

مشتریان دوست دارند آنلاین خرید کنند زیرا آسان است.

در عرض چند دقیقه می‌توانید محصولی را سفارش دهید، پرداخت و تأیید کنید و وضعیت حمل‌ونقل آن را به‌راحتی در خانه یا در موبایل خود مشاهده کنید.

راحتی اولین دلیل خرید آنلاین در سال ۲۰۲۰ بود. در سال ۲۰۲۱ به رتبه ۳ منتقل شد.

بسیاری از خریداران آنلاین این ایده را دوست دارند که بسته‌های خود را بدون هیچ هزینهٔ حمل‌ونقل درب منزل تحویل بگیرند.

بسیاری از مشتریان تنها به همین دلیل یک بسته را انتخاب می‌کنند.

مردم عمدتاً به دلیل گزینه‌های تحویل رایگان در سال ۲۰۲۱ به‌صورت آنلاین خرید می‌کنند.

آنچه مشتریان در سال ۲۰۲۱ می‌خرند

بر اساس این تحقیقات، مردم انواع کالاها را از اینترنت خریداری می‌کنند، مانند خرید مواد غذایی، لوازم نظافت، ویتامین‌ها و مکمل‌ها و غیره که تا سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۱ روند افزایشی را نشان می‌دهند. خرید آنلاین از اوایل دهه ۲۰۰۰ وجود داشته است، اما با فرارسیدن همه‌گیری کووید ۱۹ محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. طرز فکر ما را در مورد خرید آنلاین در مقابل خرید حضوری و فیزیکی برای خرید انواع مختلف محصولات تغییر داد. تصمیم خرید آنلاین به نوع محصول بستگی ندارد بلکه به خواسته و نیاز مشتری در آن زمان بستگی دارد.

حمل‌ونقل آفلاین همچنان رواج دارد

خرید آنلاین به بخش عمده‌ای از تجربه خرید مصرف‌کننده تبدیل شده است. بااین‌حال، خرید سنتی و فیزیکی هنوز یک روش بسیار رایج برای افراد برای دستیابی به محصولات است. بسیاری از مصرف‌کنندگان هنوز خرید حضوری را ترجیح می‌دهند. ۴۶% از پاسخ‌دهندگان گفتند که با توجه به انتخاب، ترجیح می‌دهند به‌جای خرید آنلاین، حضوری خرید کنند. اما چرا؟

بیشتر به این دلیل که آن‌ها توانایی مشاهده، لمس و تعامل با محصول را دارند (۳۳%)

دلیل دوم تجربه کلی فروشگاه‌های فیزیکی است (۲۶%)

یک تجربه فیزیکی می‌تواند حسی از جامعه را به شیوه‌هایی ارائه دهد که تجربیات آنلاین نمی‌توانند با همه‌گیری کرونا ما مجبور شدیم برای مدتی طولانی از مردم و اجتماعات دور بمانیم.

انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و ما به دنبال ارتباط و تعامل هستیم.

۳. محبوب‌ترین روش‌های پرداخت آنلاین چیست؟

(۶۷% مشتریان) مردم همچنان از کارت‌های اعتباری یا پول نقد خود برای خرید بیشتر از روش‌های پرداخت پول یا سایر روش‌های پرداخت آنلاین استفاده می‌کنند.

روشهای پرداخت دیجیتال

بهترین روش پرداخت دیجیتال:

پی پال: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که پرداخت با پی پال ۷/۸۸% انجام می‌شود درواقع ۸۲% بیشتر از پرداخت بدون پی پال، مانند سایر کیف‌های پول و دیگر کارت‌های دیجیتال

شامل:

  • Cash App
  • Venmo
  • Apple Pay
  • Google Pay

بر اساس این تحقیق، ۹ درصد از مشتریان از رمزنگاری برای خریدهای دیجیتال استفاده می‌کردند.

۴. جایی که مصرف‌کنندگان در سال ۲۰۲۱ برای محصولات آنلاین خرید می‌کنند

فضای خرید آنلاین فضای شلوغی است، به این معنی که جدا شدن از آن به‌طور فزاینده‌ای دشوار است.

شما می‌توانید تقریباً هر چیزی را که می‌خواهید در اینترنت پیدا کنید، از شامپوی موردعلاقه خود گرفته تا یک ارتباط عاشقانه.

آمازون بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین در جهان است. میانگین ترافیک ماهانه آن تقریباً ۳.۶۸ میلیارد بازدیدکننده در سال ۲۰۲۰ بود.

آمازون به یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها در اینترنت تبدیل شده است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ و در سال‌های پس از آن به رشد خود ادامه دهد.

آمازون رهبر خرده‌فروشان خرید آنلاین در سراسر جهان بوده و هست.

ebay با میانگین ۱ میلیون بازدیدکننده در سراسر جهان، آمازون را دنبال می‌کند.

۵. اثرات کرونا بر روند خرید آنلاین

خرید آنلاین قبلاً در سطح جهانی محبوب بود. بااین‌حال، با ظهور ویروس کرونا، عادات خرید مصرف‌کنندگان به‌شدت تغییر کرد.

بر این اساس، خرده‌فروشان به‌طور مشابه همراه با مشتریان باید خود را با دنیای دیجیتال وفق دهند.

شیوع ویروس کرونا، مصرف‌کنندگان را مجبور کرد تا به امنیت خرید در فروشگاه‌ها فکر کنند.

یک نظرسنجی جدید نشان داد که ۸۴.۵% از خریداران آنلاین مواد غذایی حداقل تا حدودی نگران ابتلا به ویروس کرونا در هنگام خرید در فروشگاه هستند.

بیایید سؤالات تحقیق دیگری را ببینیم:

آیا شیوع ویروس کرونا بر تصمیمات خرید شما تأثیر می‌گذارد؟ ۴۴% گفتند بله.

آیا کرونا روی محصولاتی که آنلاین می‌خرید تأثیر می‌گذارد؟ ۳۷% گفتند بله.

آیا کمتر از فروشگاه خرید می‌کنید؟ ۳۰% پاسخ مثبت دادند.

منصفانه است که بگوییم کرونا بر نحوهٔ خرید، زمان و مکان خرید محصولات و خدمات تأثیر گذاشته است.

۶. چرا خریداران آنلاین سبدهای خرید خود را رها می‌کنند؟

چند درصد از خریداران آنلاین سبد خرید خود را رها می‌کنند؟ میانگین نرخ رها شدن سبدخرید در تمام صنایع ۶۹.۸۰% است!

اگر در خرده‌فروشی یا تجارت الکترونیکی هستید، می‌دانید که انجام خریدهای مردمی چقدر می‌تواند کار بزرگی باشد، ۸۰% از این افرادی که سبدهای خرید را رها کرده‌اند دیگر هرگز باز نمی‌گردند. غم‌انگیز اما واقعی.

چرا مشتریان سبد خرید را رها میکنند؟

دلایل زیادی وجود دارد که مشتریان سایت را بدون خرید ترک می‌کنند.

به‌استثنای مواردی که فقط در حال مرور هستند، تعداد بسیار خوبی از افراد رهاکننده به دلایل مختلف سایت را ترک کردند.

مهمترین دلایل رها شدن سبد خرید عبارتاند از:

هزینه‌های اضافی بالا: ۷۳% از خریداران در صورت رایگان بودن ارسال، به‌احتمال‌زیاد تصمیم به خرید یک کالا دارند.

ایجاد حساب کاربری: یک مطالعه نشان داد که تقریباً یک‌چهارم مصرف‌کنندگانی که سبد خرید آنلاین خود را رها کرده‌اند، گفته‌اند که می‌خواهند برای ایجاد یک حساب کاربری ثبت‌نام نکنند، یا اینکه برای ایجاد حساب بسیار مشغول هستند.

فرآیند پیچیده پرداخت: فرآیند تسویه‌حساب برای اکثر خریداران “گام آخر تحویل کالا” است. یک فرآیند طولانی و پیچیده پرداخت دلیل ترک سبد خرید برای ۱۸ درصد از مردم است.

بارگذاری آهسته صفحه: مصرف‌کننده‌های معمولی قبل از اینکه ناامید شوند و وب‌سایت شما را ترک کنند، معمولاً ۸ ثانیه طول می‌کشد.

جمعبندی

اکنون شما بینش ارزشمندی در مورد برخی از مهم‌ترین آمار خرید آنلاین دارید.

امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد و بتوانید آن را در تلاش‌های بازاریابی آنلاین خود به کار ببرید.

اگر یک خرده‌فروش آنلاین هستید، آمار می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری بهتر و درک مشتریانتان کمک کند.