اقتصادی

تهران همچنان در وضعیت هشدار و قرمز است/ نگران حجم قابل‌توجه ترددهای بین‌شهری هستیم

فرمانده قرارگاه تاج تهران با بیان اینکه میزان مراجعه و بستری در مراکز درمانی استان تهران را کاهش می دهد گفت: پایتخت همچنان در حالت آماده باش قرمز است.

به گزارش خبر فوری ، دکتر علیرضا زالی در مصاحبه مستقیم با گروه خبری سیما با بیان اینکه تهران هنوز هوشیار و قرمز است گفت: گفت: تعداد کلینیک های سرپایی حدود 4.5 درصد و تعداد بستری ها کاهش یافته است. تعداد بیماران جدید نسبت به هفته گذشته حدود 6.5 درصد کاهش یافته است ، در این مدت نرخ ترخیص کالا از گمرک 10 درصد افزایش یافته است ، اما هنوز اعتقاد بر این است که وضعیت تهران ضعیف است.

وی ادامه داد: برای دستیابی به ثبات آماری ، این روند نزولی باید به مدت 2 تا 3 هفته ادامه یابد. شیب کاهش آمار در تهران نسبت به هفته قبل نسبتاً صاف است.

فرمانده کل تاج در تهران گفت: استفاده از ماسک ها منظم تر است ، رعایت نکات بهداشتی می تواند به افزایش استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در 10 روز گذشته کمک کند.

دکتر زالی از تمدید محدودیت ها تا 15 آگوست ، ممنوعیت کارکنان ارتباطات از راه دور ، تعطیلی سالن های بدن سازی و جلسات بیش از 10 نفر خبر داد و گفت: “در شرایط تهران تصمیماتی در مورد اجرای محدودیت ها اتخاذ می شود.”

مهمترین چیز این نیست که به جلسات بروید

دکتر زالی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته حدود 559 بیمار را در بخش های پزشکی استان تهران بستری کرده است ، گفت: 109 نفر از این بیماران در بخش های ویژه بستری شده اند. سهم کلینیک های سرپایی در مراکز درمانی که باید در بیمارستان های عادی بستری شوند 7.9٪ و تعداد اتاق های ویژه 8/17٪ بود. بنابراین آمار تهران قابل توجه هفته گذشته نیست.

وی با استناد به نگرانی از حجم قابل توجهی از ترافیک بین شهری در روزهای آخر هفته گذشته ، اظهار داشت: در ایام تعطیلات ، بسیاری از مردم استان تهران به استانهای دیگری سفر کردند که شرایط نامساعد بود اما برای ارزیابی میزان بروز 2 تا 3 هفته. نیاز است.

زالی شهید بهشتی ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ، با تشکر از عموم مردم بخاطر رعایت پروتکل های بهداشتی ، اما گفت: احترام کامل به رویه های بهداشتی نزدیک به 70 درصد است و گفت: استفاده از ماسک مهمترین مشکل است ، اما کافی نیست ، اما کافی نیست. از حضور طولانی در جلسات با فضای داخلی باید اجتناب شود.

انتهای پیام