اخبار جامعه

خیز دوباره کرونا در گلستان/ رنگ نارنجی به نقشه کرونایی گلستان بازگشت

خبر فوری/ گلستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه این استان دوباره زنگ خطر را به صدا درآورده است، گفت: چهار شهر گلستان دوباره در وضعیت تاج نارنجی قرار گرفتند.

سعید گلفیروزی در گفت وگو با خبرنگار خبر فوری، اظهار کرد: در حال حاضر 177 بیمار پنهان مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که 50 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه و 28 نفر از طریق تنفس مصنوعی تنفس می کنند. سلام.

اعلام شده که به نقشه استان کرونا در گلستان باز می گردد و هم اکنون در آزادشهر، آق قلا، علی آبادکتول، گنبدکاووس، مراوه تپه، رامیان، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان واقع شده است. . وضعیت تاج زرد و چهار شهر گرگان، کلاله، گالیکش و مینودشت که قبلا در حالت زرد قرار داشتند، به حالت نارنجی تاج بازگشتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت سه نوبت واکسن کراون تاکید کرد و یادآور شد: در مقابل واکسن، آمارها نشان می دهد افرادی که تاج را دریافت نکرده اند بیشتر در معرض مرگ و میر هستند. در نتیجه واکسن نسبت به کسانی که این کار را نکردند.

گل فیروزی با استناد به آخرین آمار از تزریق واکسن کراون در استان گلستان، بیان کرد: 6.93 درصد نوبت اول گلستان، 6.83 درصد نوبت دوم و 9.37 درصد افراد بالای 18 سال از مشمولان گلستان بوده اند. . سن سوم، آنها واکسن تاج را تزریق کردند.

به گزارش خبر فوری؛ در حال حاضر 55 شهر قرمز در کشور، 84 شهر نارنجی، 274 شهر زرد و 35 شهر آبی وجود دارد.

متاسفانه در 24 ساعت گذشته 23 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 140 هزار و 800 نفر رسید.

همچنین از دیروز تا امروز 27 فروردین 1401 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 1015 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد که از این تعداد 195 نفر بستری شدند.