اخبار عمومی

تبدیل دانشگاه‌های کشور به مرجع علمی اولویت وزارت علوم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدعلی زلفی گل سپس آیت الله سعیدی ظهر سه شنبه با تولیت حرم حضرت معصومه (س) دیدار کرد.س) وی گفت: اقتدار علمی و دیپلماسی کشور از اولویت های این وزارتخانه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تمرکز بر مهارت های نوآوری آموزشی و فرهنگی دانشجویان را از دیگر اولویت های وزارت علوم برشمرد.

زلفی گل ادامه داد: باید فرهنگ های نامناسب را کنترل کنیم، به عنوان مثال می توان به این نکته اشاره کرد که عده ای در انجام کار و تلاش خود دقت کافی ندارند و یا اینکه عده ای قانون را رعایت نمی کنند. هیچ توجیهی وجود ندارد.

وی افزود: فناوری های جدید فرهنگ جدیدی را به ارمغان می آورد، مانند فضای مجازی و تلفن همراه فرهنگ خاص خود را دارد، از این حیث ابتدا باید تلاش کنیم که تولیدکننده علم و فناوری باشیم تا فرهنگ برای ما باشد و قدم بعدی. ” اگر فناوری معرفی شود، فرهنگ بومی را شناسایی خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: یادگیری و فن آوری رشد یکی دیگر از برنامه های وزارت علوم است و باید نسلی ماهر و کارآمد داشته باشیم که در آن تمرین و تجربه دست به دست هم بدهند.

زلفی گل همچنین تصریح کرد: تولید ثروت از دانش و فناوری جزء برنامه های وزارت علوم است و از این حیث ایجاد اقتصاد دانش بنیان در کشور ضروری است.