اخبار جامعه

وزیر کشور: در متروپل یک جنایت اتفاق افتاد / فعلا در مرحله رفع خطر هستیم

خبر فوری/ خوزستان وزیر کشور گفت: متاسفانه نه تنها تاخیر، بلکه جنایت بزرگی در حادثه متروپولیتن رخ داده است.

احمد وحیدی در جلسه پادگان واکنش فرماندهی عملیاتی در جمع خبرنگاران در واکنش به بحران ساختمان متروپل گفت: در دستور کار قرار دارند.

به گزارش خبر فوری، وی در ادامه با اشاره به اینکه در کلانشهر جنایتی رخ داده است، خاطرنشان کرد: کسانی که به راحتی توانستند با جان مردم پول بیشتری درآوردند هرگز قابل بخشش نیستند و باید به آنها عبرت داد.

وزیر کشور گفت: به طور حتم نیاز به بررسی سایر موارد در این حوزه و شهرستان داریم و دستور آن قبلا صادر شده است و شکایات موجود نیاز به بررسی دارد.

وی گفت: متاسفانه در رویداد متروپولیتن نه تنها تاخیر، بلکه جنایت بزرگی رخ داده است و باید به این موضوع رسیدگی شود. من فکر می کنم قوه قضاییه باید با عاملان و کسانی که طرد شده اند، سخت بازی کند. مردم همچنین باید مطمئن شوند که قوه قضائیه در برابر کسانی که باعث این فاجعه غم انگیز شده اند موضع قاطعانه ای اتخاذ کند.

وحیدیک گفت: بحث اول ما حذف زباله و دوم حذف ریسک است که در این مرحله هستیم و مراحل بعدی بر اساس تحقیقات کارشناسی و تخصصی است. با این حال، ما در حال حاضر در معرض خطر هستیم.

وی در خصوص روند دفع زباله های کلان شهرها گفت: همچنان در حال ورود دستگاه های جدیدتر و سنگین تری به شهر هستیم و کارگاه بزرگی در اینجا برای پاسخگویی به دوستان منطقه راه اندازی شده است. تمامی استان ها و شرکت های فعال در استان خوزستان شرکت کرده اند. تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های درگیر در بحران اعم از ماه سرخ، مدیریت بحران کشور، اورژانس، قرارگاه خاتم، سپاه، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و شرکت‌های پالایش نفت فعالانه و هماهنگ عمل کرده‌اند.

وزیر کشور تصریح کرد: از محبت مردم آبادان تشکر می کنم و از مردم می خواهم به صحنه نیایند.

انتهای پیام/