اخبار سلامت

آخرین وضعیت تولید «سِرم» در کشور/ سهم واردات؛ ۲۲ درصد

رئیس اداره پایش زنجیره تأمین دارو از تولید بیش از ۸۶ میلیون عدد انواع سرم در کشور از ابتدای زمستان سال گذشته تا پایان تیرماه امسال خبر داد.

دکتر محمدحسین متولی – رئیس اداره پایش زنجیره تأمین دارو سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبر فوری با بیان اینکه از دی‌ماه سال گذشته تا پایان تیرماه امسال ۸۶ میلیون و ۸۰۶ هزار عدد انواع سرم در کشور تولید شده است، گفت: در همین بازه زمانی به منظور تامین بازار ۲۴ میلیون و ۸۱۷ هزار عدد سرم نیز وارد شده است.

وی افزود: در اسفندماه رکورد تولید سرم با بیش از ۱۵ میلیون و ۱۶۲ هزار سرم در کشور شکسته شد، همچنین سرم سدیم کلراید بیشترین سرم تولید شده در همین ماه است.

رئیس اداره پایش زنجیره تأمین دارو، همچنین با اشاره به واردات بیش از ۲۴ میلیون سرم در بازه زمانی دی‌ماه ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه سال جاری گفت: بیشترین حجم واردات سرم نیز مربوط به اردیبهشت ماه امسال با بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد سرم بوده است.

متولی همچنین به خبر فوری گفت: بنابراین بالغ بر ۱۱۱میلیون و ۶۲۳هزار عدد سرم در مجموع هفت گذشته در کشور تامین شده است. در این میان سهم تولید داخل در تامین نیاز بازار ۷۸ درصد و سهم واردات نیز ۲۲ درصد بوده است.

آخرین وضعیت تولید «سِرم» در کشور / سهم واردات؛ ۲۲ درصد

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.