اخبار عمومی

تکنیک رسیدن به اوج بازدهی فردی

Pomodoro یک سیستم مدیریت زمان است که به شما امکان می دهد کار خود را به بخش های 25 دقیقه ای تقسیم کنید و بین آنها استراحت کنید. اما گزینه دیگری وجود دارد که انعطاف پذیرتر است و به شما امکان می دهد آن را مطابق با نیازهای خاص خود سفارشی کنید. نام این گزینه تکنیک Flute Time است.

به گزارش خبر فوری، فرادید او نوشت: «امروزه تکنیک های بهره وری زیادی وجود دارد که ادعا می کنند شما را به بالاترین سطوح بهره وری در محل کار می برند. در این میان، تکنیک های کمی به جز گوجه فرنگی شناخته شده و به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. Pomodoro یک سیستم مدیریت زمان است که به شما امکان می دهد کار خود را به بخش های 25 دقیقه ای تقسیم کنید و بین آنها استراحت کنید.

این ایده حول محور این مفهوم می چرخد ​​که اکثر مردم پس از 25 دقیقه کار مداوم توجه خود را از دست می دهند. در نتیجه، برای حفظ اثربخشی آنها باید بازنشانی شوند. اما این ایده یک مشکل دارد: هیچ دو اثر و هیچ دو انسانی شبیه هم نیستند. بنابراین، یک سیستم بهره وری با نسخه ثابت را نمی توان برای همه و همه تضمین کرد.

اما گزینه دیگری وجود دارد که انعطاف پذیرتر است و به شما امکان می دهد آن را مطابق با نیازهای خاص خود سفارشی کنید. برای این گزینه ثبت نام کنید تکنیک زمان فلوت آره. در این مقاله با تکنیک فلوت و نحوه استفاده از آن آشنا خواهید شد.

تکنیک فلوت چیست؟

تکنیک فلوت به اندازه تکنیک گوجه فرنگی شناخته شده نیست. از بسیاری جهات، این تکنیک از نسل مستقیم پومودورو است که توسط Zoe Ried-Biwensen به عنوان راهی برای غلبه بر کاستی های استفاده از تکنیک Pomodoro ابداع شد.

آنها به جای اینکه مانع از گردش کار خود شوند و در نهایت به بهره وری خود آسیب برسانند، متوجه می شوند که در یک حجم کاری 25 دقیقه ای گیر کرده اند (به این معنی که جریان کاری آنها تحت تأثیر یک کار خاص قرار گرفته است). برای حل این مشکل، زوک می خواست سیستمی ایجاد کند که جنبه های مفید تکنیک پومودورو را حفظ کند و به او اجازه دهد تا وارد یک جریان کاری مثبت شود.

مبانی تکنیک زمان فلوت

برای شروع استفاده از تکنیک فلوت، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک جدول زمانی ایجاد کنید تا به شما در مدیریت فعالیت های روزانه کمک کند. می توانید این کار را با کمک کامپیوتر یا دست انجام دهید. در هر صورت مناسب ترین روش را انتخاب کنید. عناوین ستون ها را در این جدول زمانی وارد کنید:

اسم شغل
زمان شروع
زمان پایان
حواس پرتی
تمام وقت
مجموع زمان استراحت

نمونه ای از برنامه یک روز بر اساس تکنیک زمان فلوت:

یک کار را انتخاب کنید

ابتدا کاری را که می خواهید در همان روز انجام دهید انتخاب کنید. بیایید واضح بگوییم، این کاری است که می توانید در زمانی که دارید به خوبی انجام دهید. مثلاً نباید چیزی شبیه «نقاشی خانه» باشد. اگر یک کار وقت گیر و خسته کننده را انتخاب کنید، در تکمیل آن با مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین سعی کنید کارهایی که در نظر دارید را به بخش های کوچک و قابل کنترل تقسیم کنید.

شروع کنید

قدم بعدی این است که شروع کنید. نام شغل را در ستون «نام شغل» و سپس زمان شروع را در ستون «زمان شروع» وارد کنید. تنها قانونی که باید رعایت کنید این است که نمی توانید چندین کار را همزمان انجام دهید. فقط یک کار خاص! این قانون شما را مجبور می کند که فقط بر روی کارهایی که باید انجام دهید تمرکز کنید و عوامل خود محوری را به حداقل برسانید.

تا زمانی که استراحت کنید به کار خود ادامه دهید

در این مرحله شما آزادید تا زمانی که می خواهید به کار خود ادامه دهید، اما اگر بعد از 15 دقیقه احساس خستگی کردید، دست از کار بکشید و استراحت کنید. اگر بیش از حد کار می کنید، وقت خود را تلف می کنید و می توانید یک ساعت بدون وقفه کار کنید، مشکلی نیست!

ایده این تکنیک شناسایی الگوهای شما و تقسیم کارتان به بخش‌هایی است که مناسب شماست. اگر به کارهای خاصی توجه نمی کنید، سعی کنید در بازه های زمانی کوتاه تری کار کنید. اگر در انواع دیگر کارها غرق شده اید، متمرکز بمانید و تا زمانی که می خواهید به کار ادامه دهید، و می توانید برای به حداکثر رساندن بهره وری خود تلاش کنید.

احتمالاً به این نتیجه خواهید رسید که طولانی ترین زمانی که می توانید روی چیزی تمرکز کنید 90 دقیقه یا بیشتر است. این زمان با ریتم اولترادیان شما مطابقت دارد، دوره های هوشیاری و استراحتی که مغز ما در طول روز تحت آن قرار می گیرد.

موارد عملی زیادی وجود دارد که نشان می دهد چگونه استراحت های منظم بهره وری را بهبود می بخشد. این یکی از دلایلی است که وقفه های اجباری بخشی از تکنیک پومودورو است. اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد نمای فلوت از زمان به همان اندازه با استراحت های غیر اجباری بسته به فرد کار می کند.

خوب استراحت کن

وقتی احساس نیاز به استراحت کردید، کار خود را رها کنید و استراحت کنید. مطمئن شوید که مسافت پیموده شده خود و زمان و زمان انقضای آن را پیگیری می کنید. استراحت کوتاه یا طولانی بستگی به خواسته شما دارد، اما از این امتیاز استفاده نکنید، در غیر این صورت کل زمان استراحت شما بیشتر از روز کاری شما خواهد بود.

قاعده کلی این است که سعی کنید بعد از 25 دقیقه کار به مدت پنج دقیقه استراحت کنید و زمان استراحت را متناسب با کار طولانی تر افزایش دهید. ممکن است لازم باشد از یک تایمر برای شروع به موقع کار خود استفاده کنید. وقتی تعطیلات تمام شد، ثبت نام برای زمان کار و استراحت را فراموش نکنید.

اگر حواس‌تان پرت شد، دلیل آن را یادداشت کنید

همیشه مواقعی وجود دارد که به دلیلی حواس شما پرت می شود. حواس پرتی شما ممکن است شامل یک تماس تلفنی، یک ایمیل فوری یا نیاز به دستشویی رفتن نیز باشد. در این موارد در ستون «حواس پرتی» ثبت نام کنید. سعی کنید عوامل حواس پرتی را کاهش دهید، اما آنها را مجبور نکنید، زیرا گاهی اوقات عوامل حواس پرتی اولویت بیشتری نسبت به شغل فعلی شما دارند. بنابراین به جای نادیده گرفتن یا برخورد با عوامل حواس پرتی، هر طور که صلاح می دانید با آنها رفتار کنید.

تکرار کنید تا این فرآیند کامل شود

در مرحله بعد تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل قبلی را برای تکمیل کار تکرار کنید. در پایان هر کار، برای تکمیل جدول زمانی ثبت نام کنید. در صورت تمایل می توانید کل زمان کار خود را پس از اتمام کار محاسبه کنید یا می توانید آن کار را به پایان روز موکول کنید. زمانی که کارهای مختلف را تکمیل کردید. مهمترین چیز این است که برنامه خود را پیگیری کنید. زمانی که برنامه های شما تکمیل می شود، به دارایی شما تبدیل می شوند. این دارایی به شما توانایی ایجاد یک برنامه کاری را می دهد که خروجی روزانه شما را به حداکثر می رساند.

تجزیه و تحلیل برنامه های عمومی

در حالی که زمان کار روزانه و استراحت می تواند به شما در انجام کار کمک کند، دلیل مهم دیگری نیز برای آن وجود دارد. این جدول زمانی به تدریج به شما نشان می دهد که چگونه برنامه روزانه ایده آل خود را سازماندهی کنید. در نتیجه در پایان هر هفته زمانی را برای مقایسه برنامه این هفته با هفته های قبل در نظر بگیرید. خواهید دید که برخی از مدل ها در حال شکل گیری هستند. به عنوان مثال، ممکن است به این نتیجه برسید که طولانی‌ترین دوره کاری شما معمولاً قبل از ناهار است، یا حواس‌پرتی‌های شما در ساعات خاصی از روز بیشتر است. می توانید از این داده ها برای برنامه ریزی کارآمدتر هفته آینده خود استفاده کنید.

بدون شک، همه می خواهند مهم ترین وظایف خود را در شلوغ ترین لحظات روز بگنجانند. بنابراین با مرور برنامه آخر هفته خود، می توانید تصمیم بگیرید چه زمانی از روز را به مهم ترین کارهای خود در هفته جدید اختصاص دهید که می دانید می توانید روی آن تمرکز کنید. در عوض، افکار خود را روی چیزهای خوب زندگی، مانند کار روزانه خود متمرکز کنید. علاوه بر این، می دانید چه زمانی روز را صرف پاسخ دادن به ایمیل ها یا تماس های تلفنی کنید. مرور جدول زمانی و مقایسه آنها با برنامه های هفته گذشته نه تنها بهره وری شما را افزایش می دهد، بلکه اشتباهات کاری شما را نیز کاهش می دهد.

شباهت های اساسی بین فلوت تایم و پومودورو

اگر با تعبیر پومودورو آشنا باشید، ممکن است متوجه شباهت های آن با فلوت شوید. تکنیک فلوت مخصوصاً برای حفظ سه ویژگی مهم تکنیک پومودورو طراحی شده است:

ردیابی زمان دقیق

یکی از دلایل موفقیت تکنیک پومودورو برای بسیاری از افراد این است که یک سیستم ردیابی زمان جدی است. شما باید کار خود را به بخش های 25 دقیقه ای تقسیم کنید تا در مورد وظایف آینده و نحوه مدیریت زمان بیاموزید. این ویژگی‌ها فقط از هدر دادن زمان ارزشمند شما جلوگیری می‌کند، زیرا شما متعهد هستید که تمام دقیقه‌های زمان خود را بشمارید. تکنیک فلوت نیز این مزیت را دارد.

چندوظیفگی را حذف کنید

در تکنیک پومودورو، شما باید یک کار را انتخاب کنید، آن را انجام دهید و با استفاده از تایمر فقط 25 دقیقه در هر قسمت از کار انجام دهید. نکته مهم در مورد این این است که شما را روی کار متمرکز می کند، زیرا از لحظه ای که تایمر شروع می شود می دانید که در نهایت به چه چیزی می پردازید، بنابراین وسوسه نمی شوید که تسلیم شوید و ادامه دهید. حتی اگر مجبور نباشید از تایمر در تکنیک فلوت خود استفاده کنید، نوشتن برنامه کاری همان تاثیر تایمر را دارد. با کمک این نمودار می دانید که در حال پیگیری زمان صرف شده برای کار خود هستید، بنابراین تا انتها روی همان کار تمرکز می کنید.

اوقات فراغت را تسهیل کند

یکی از بزرگترین دلایل بهره وری ضعیف، خستگی است. شواهد زیادی وجود دارد که استراحت برای حفظ بالاترین عملکرد در محل کار ضروری است. این راز واقعی شهرت و موفقیت پومودورو است که استراحت را اجباری و اجتناب ناپذیر می کند. در مقایسه با تکنیک پومودورو، تکنیک فلوت نیز بر وقفه ها تأکید دارد، مگر اینکه مجبور باشید استراحت کنید، مگر اینکه شما را مجبور به این کار کند. در نتیجه، برای استفاده موفقیت آمیز از تکنیک فلوت، خود انضباط فردی لازم است. اگر از تایمر پیروی می کنید، دلیلی وجود ندارد که یاد بگیرید سیگنال های بدن خود را دنبال کنید.

نتیجه

تصادفی نیست که تکنیک پومودورو بسیار محبوب است. اما اگر کمی از این تکنیک استفاده می کنید و از ساختار سخت آن خسته شده اید، توصیه می کنیم حداقل یک یا دو هفته تکنیک زمان فلوت را امتحان کنید. این تکنیک ممکن است بهتر از قبل با سبک کاری شما سازگار باشد و بهره وری را افزایش دهد.

منبع: lifehack

انتهای پیام/