اخبار عمومی

ضرورت مدیریت بصیر در کنار تکنیک

بر اساس پایگاه خبری ،

محمد اسماعیل اکبری – مشاور ارشد وزیر بهداشت امشب در جدیدترین برنامه خبر فوری با موضوع پیشرفت علمی کشور طی یک سال گذشته ، گفت: باش.
وی افزود: کشوری مانند ایالات متحده از نظر علمی با کشورهای آسیایی قابل مقایسه نیست ، اما نمی تواند به خوبی در برابر ویروس کرونا ظاهر شود.
اکبری گفت: “ما در حال یادگیری هستیم که توانایی عملکرد مردم را داریم.” “ما پشتیبانی خوبی داریم.” مدیریت دکترین ما را در بسیاری از زمینه ها بی فایده کرد. وقتی تمرکز ما روی مدیریت باور باشد ، موفق هستیم.
وی افزود: اگرچه پیشرفت علمی ایران جای خوشبختی است اما در ساختار مدیریتی و مشکل فرهنگی مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.
مشاور ارشد وزیر بهداشت گفت: “هنوز هم در علوم انسانی و مدیریت مشکلاتی وجود دارد.” این یک رویکرد بسیار مهم برای مدیریت است.
محمد اسماعیل اکبری افزود: ما هنوز در زمینه علوم انسانی انسجام رهبری نداریم. اگر کاری از نظر فنی انجام شده باشد و سازگاری جامع نداشته باشیم.
مشاور ارشد وزیر بهداشت گفت: “ذهنیت ما این است که از تولید تجاری بهتر است و ما از ساختار مدیریتی بیشتر رنج برده ایم.”

در سال 1400 ما به صادرات فکر می کنیم
پیمان صالحی – معاون وزیر نوآوری و فناوری علوم و فناوری همچنین گفت: 99 سال خوب در زمینه دانش پزشکی بود. ما بسیاری از دستگاه های پزشکی را تولید و صادر می کنیم.
وی افزود: حمایت ما در زمینه دانش جدی است و ما موانع را برطرف می کنیم.
پیمان صالحی گفت: در سال 1999 در زمینه امنیت غذایی به خوبی عمل کردیم. امروز ما با سرمایه گذاری در تولید انواع بذرهای دانش بنیان به نتایج خوبی رسیده ایم.
معاون وزیر نوآوری و بازاریابی علوم و فناوری ، معاون وزیر علوم و فناوری افزود: اکنون همه “دستگاه های ساخت ایران” را می خرند و از نظر فرهنگی در داخل جا افتاده اند.
صالحی گفت: “ما به صادرات در سال 1400 فکر می کنیم.”

باید توجه ویژه ای به زیرساخت ها داشته باشیم
عبدالحسین شاهوردی – رئیس پژوهشگاه رویان نیز گفت: 99 سال خوب بود که جامعه علمی کشورمان را با همه مشکلات مطالعه کنیم. باید توجه ویژه ای به زیرساخت ها داشته باشیم.
وی افزود: تجربه و نقاط قوت به روز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید روی این موضوع تمرکز کنیم.
شاهوردی گفت: ما باید با کار و مدل با کیفیت اعتماد کسب کنیم.
رئیس م Instituteسسه تحقیقات رویان افزود: ما در بحث واکسن گام های بلندی برداشته ایم زیرا زیرساخت های لازم را داریم.
شاهوردی گفت: ما در علوم پایه تجربه خوبی کسب کرده ایم. یکی از موارد خوب دستکاری ژنتیکی بود و ما در ژن درمانی در کشور موفق بودیم.
رئیس پژوهشگاه رویان افزود: اگر زیرساخت وجود داشته باشد ، اگر مشکلی پیش بیاید می توانیم به جامعه دسترسی پیدا کنیم.

ما مقام چهارم جهان را کسب کردیم
سعید سرکار – دبیر ستاد توسعه فناوری نانو نیز گفت: “سال 1999 در زمینه فناوری نانو سال پرباری بود و از مرز 12000 عبور کرد و جایگاه چهارم ما را در جهان حفظ کرد.
وی افزود: فناوری نانو وارد صنعت شده و ما هر دو روز یک محصول عرضه می کنیم ؛ و بسیاری از مشکلات صنعت برطرف شده است ، برنامه ریزی ما هر روز یک محصول است.
سعید سرکار گفت: توانایی صادرات برای محصولات نانو ایجاد شده است. در سال 1999 این بازار 8 میلیارد میلیارد محصول نانو است. آنها محصولات نانو را از ژاپن ، اروپا ، روسیه و غیره مصرف می کنند.
وی افزود: با از بین بردن موانع و مسائل فرهنگی که یکی از مشکلات ما است ، باید به توانایی خود اعتماد کنیم.