اخبار حوادث

واکنش پلیس به یک ادعا درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش

دفتر سخنگوی فراجا ادعای یکی از رسانه‌های کشور درباره قتل داریوش مهرجویی و وحیده‌ محمدی‌فر را تکذیب کرد.

به گزارش خبر فوری، در روزهای نخست قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر اخبار ضدونقیضی درباره عاملان این قتل از سوی برخی از رسانه‌ها مطرح و منتشر شده بود. در این میان یکی از رسانه‌های کشور در خبری که پس از انتشار خبر شناسایی قاتلان داریوش مهرجویی منتشر کرد، مدعی شد که باجناق‌های این کارگردان سینمای کشورمان، در قتل او دست داشتند. خبری که به سرعت در فضای هنری و رسانه‌ای کشور فراگیر شد و حتی واکنش تند خانواده مرحوم وحیده محمدی‌فر، همسر داریوش مهرجویی را نیز به دنبال داشت و آنان این خبر را تکذیب کردند. 

ساعاتی بعد گرچه این خبر تکذیب و مشخص شد که قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش باغبان قبلی خانه وی بوده‌اند. اما صبح امروز هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی با اکثریت آراء مدیر مسئول این پایگاه خبری را به علت انتشار این خبر مجرم تشخیص داد. در این میان سخنگوی هیئت منصفه اعلام کرد که مدیرمسئول این پایگاه خبری بدون ارائه مستندات در دادگاه مدعی شده که خبر  مذکور بعد از هماهنگی و تایید سخنگوی فراجا منتشر شده است.

درپی این ادعا، دفتر سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا به موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که « این ادعا از اساس کذب است و هیچ  تایید و هماهنگی در این خصوص با این دفتر، وجود نداشته است.»

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، شامگاه ۲۲ مهرماه در خانه خود در کرج به قتل رسیدند. مرحوم مهرجویی متولد ۱۳۱۸ بود و با ساخت آثاری مانند «گاو»،«آقای هالو»، «پستچی»، «دایره مینا»، «هامون»،«بانو»، «لیلا»، «سارا»، «پری»، «درخت گلابی»، «اجاره نشین‌ها»، «مهمان مامان»، «نارنجی‌پوش»، «سنتوری»، «آسمان محبوب»، «اشباح» و «لامینور» از جمله کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران به شمار می‌آمد. 

مرحوم مهرجویی تاکنون ده‌ها جایزه ملی و بین‌المللی را به سبب ساخت آثارش به دست آورده و بسیاری او را مروج «موج نو» در سینمای ایران می‌دانند.

وحیده محمدی‌فر نیز متولد سال ۱۳۴۷ بود و در عرصه فیلمنامه‌نویسی، بازیگری، طراحی لباس و … فعالیت داشت.

درپی قتل این کارگردان مطرح کشورمان و همسرش، شمار زیادی از بازیگران و سینماگران کشورمان ابراز تاسف و ناراحتی خود را بیان کرده و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شده بودند، سرانجام قاتلان این کارگردان مطرح سینمای کشورمان و همسرش در تاریخ ۲۷ مهرماه از سوی پلیس دستگیر شدند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.