اقتصادی

دستور وزیر کشور به استانداران برای کنترل قیمت‌ها و انجام نظارت میدانی

وزیر کشور از استانداران سراسر کشور خواسته با نظارت بر مدیریت روستایی لازم بر قیمت ها نظارت کنند.

به گزارش خبر فوری به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی در جلسه ای با حضور استانداران سراسر کشور و وزرای مختلف وزارت کشور، مسائل و موضوعات مربوط به تنظیم بازار را مطرح کرد. .

وی با تاکید بر لزوم تمرکز بر مهم ترین توسعه اقتصادی کشور، افزود: با هماهنگی همه دستگاه ها این اقدام به درستی انجام شده است. همچنین با برنامه ریزی مناسب و به موقع، هیچ پیامد ایمنی خاصی در روند اجرای طرح دموکراتیزاسیون و توزیع عادلانه کمک های بلاعوض ایجاد نشده است.

وزیر کشور افزود: هنوز لازم است افکار عمومی در مورد لزوم دموکراسی‌سازی و توزیع یارانه‌ها متقاعد شود و ابعاد این طرح بزرگ اصلاحات اقتصادی تا حد امکان روشن شود.

دکتر وحیدی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر کنترل قیمت ها و تامین اقلام مورد نیاز مردم، از استانداران سراسر کشور خواست با نظارت دقیق بر حوزه روستایی بر مدیریت قیمت ها نظارت دقیق داشته باشند.

وی با تاکید بر کنترل قیمت اجناس و اجاره بها تصریح کرد: اجاره بها نباید خارج از عرف افزایش یابد که در کلانشهرها 25 درصد و در سایر شهرها 20 درصد است.

وزیر کشور خواستار بازرسی مردمی برای نظارت دقیق بر بازار شد و گفت: تمامی دفاتر لغت نامه موظف به رعایت آن هستند و با متخلفان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/