اقتصادی

دستور ویژه وزیر برای تامین روغن نباتی

وزیر صنعت ، معدن و تجارت (سمت) گفت: با توجه به ظرفیت كافی كشور و اقدامات برنامه ریزی شده برای تولید روغن نباتی ، بخش خصوصی برای تعادل بخشیدن به روند تولید و تأمین نیازهای بازار برای این محصول با دستگاه های دولتی ذیربط همکاری خواهد كرد. کم کم

به گزارش خبر فوری ، علیرضا رزم حسینی در دیدار با اعضای انجمن صنایع روغن نباتی ایران در دفتر وزیر اظهار داشت: ما در یک جنگ اقتصادی بسیار دشوار و پیچیده هستیم ؛ برخی هنوز به آن اعتقادی ندارند و یا تلاش های لازم را انجام نمی دهند. علی رغم هزینه های انجام شده و تعهد دولت برای تأمین مسائل بهداشتی مربوط به این بیماری ، این کشور در مقایسه با سایر کشورها بدون تحریم در سطح قابل قبولی قرار دارد.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی برخی از تورم های موجود در بازار به دلیل برخی اخبار و جو کاملاً دروغ است و انتظار می رود مردم در ارائه اطلاعات با دقت بیشتری عمل کنند. ایجاد آرامش در بازار و ایجاد تعادل در عرضه و توزیع کالاهای اساسی و نیازهای اساسی مورد نیاز مردم از اولویت های وزارت صنعت ، معدن و تجارت است و این موضوع را جدی می گیرد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه شرایط موجود باید همدلی و همکاری را افزایش دهد تا از جو کاذب و التهاب در روند عرضه جلوگیری شود و نیازهای مردم بازار را برآورده کند ، اظهار داشت: در سیستم تصمیم گیری ، وزارت صمت به همکاری و خرید اعتقاد دارد. نظرات و نظرات سازمان های بخش خصوصی ، هیئت مشورتی اسلامی و سایر عناصر دولت.

وی در پایان با اشاره به مباحث مطرح شده توسط تولیدکنندگان در مورد میزان پول مورد نیاز برای واردات نفت خام ، گفت: روند درآمدهای ارزی کشور در حال بهبود است و تا پایان سال شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش خبر فوری ، اواخر سپتامبر مشکلات بازار نفت جدید شد. به حدی که در روزهای اخیر برخی فروشگاه ها میزان روغنی را که به هر شخص می فروشند محدود کرده اند. این وضعیت همچنین منجر به افزایش قیمت نفت شده است ، زیرا شاخص تورم در ماه اکتبر نشان می دهد که قیمت مجموعه روغن ها و چربی ها 16.2 درصد نسبت به سپتامبر و 34.8 درصد نسبت به اکتبر سال قبل افزایش یافته است. اما طبق عرف ، عدم مبادله اسناد و مدارک املاک بین شرکت خریدار ایرانی و فروشنده خارجی ، گره اصلی عدم پاکسازی نفت خام وارداتی به دلیل کمبود ارز است که تأثیرات آن را در بازار داخلی نشان می دهد. سرانجام ، چند ساعت قبل ، معاون وزیر تجارت داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد که شرایط برای نفت داخلی ، صنعت و صنعت متعادل است و 70000 تن ذخیره در زنجیره تأمین در خانه ها توزیع می شود.

طبق گزارش انجمن روغن گیاهی ایران ، 50 تا 55 درصد مواد اولیه روغن جامد وارد شده و 40 تا 45 درصد از دانه های روغنی تولید داخل استخراج می شود.

انتهای پیام