اخبار ورزشی

رییس فدراسیون هندبال: جوانگرایی تاوان دارد / آینده از آن هندبال ایران است

رییس فدراسیون هندبال گفت: فراموش نکنیم کویت پرافتخارترین تیم آسیاست و امروز تجربه کویت خصوصا دروازه‌بانش بر نیروی جوانی بازیکنان ما غلبه کرد. گرچه در مورد صعود راه سختی در پیش داریم اما هنوز شانس داریم و ناامید نیستیم.

به گزارش خبر فوری، علیرضا پاکدل درباره بازی با کویت در یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: نسبت به چند بازی قبل بازی بهتری را انجام دادیم اما در دقایق پایانی متاسفانه به دلیل جوانی بازیکنان و مشخصا کمبود بازیکن در یکی – دو پست اصلی با چند اشتباه بد، بازی را واگذار کردیم و حق ما حقیقتا باخت نبود.

رییس فدراسیون هندبال افزود: تیم ما، تیم جوانی است. ۱۳ بازیکن ما برای بار اول بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کنند و فراموش نکنیم که چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتیم. متاسفانه در هندبال هم مثل فوتبال بازی‌های آسیایی در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده نشده و به دلیل اینکه باشگاه‌های اروپایی بازیکنان ما را در اختیار تیم ملی نگذاشتند لطمه خوردیم.

پاکدل ادامه داد: البته یکی از بازیکنان متاسفانه علیرغم قولی که داده بود خلف وعده کرد و هم با نیامدنش ضربه زد و هم با دیر اعلام‌کردن مبنی بر عدم حضور در این بازی‌ها باعث شد کادر فنی نتواند بازیکنی در این پست جایگزین کند.

رییس فدراسیون هندبال اظهار داشت: انتظارها از هندبال بالا رفته و از طرفی قبل از بازی‌ها هم اعلام کردم در رده بزرگسالان کار برای ما سخت است. رقبای سرسخت و قدرتمندی داریم؛ چرا که در سال‌هایی که فدراسیون هندبال ما درگیر حضور مکرر و رفت‌وآمد سرپرستان مختلف در راس فدراسیون بود آن کشورها به دلیل برنامه‌ریزی خوبی که داشتند و با تغییر نسل تدریجی، امروز شرایط بسیار عالی دارند.

پاکدل ادامه داد: شاید با دیدن بازی گروهی از این تیم جوان به آینده امیدوارتر شدیم. جامعه هندبال باید صبور باشد. هندبال ما به زمان نیاز دارد تا در رده بزرگسالان خودش را نشان دهد و مطمئن باشید آینده این رشته درخشان است. در ۳-۴ سال گذشته پشتوانه‌سازی بسیار خوبی صورت پذیرفته و این جوانان به‌تدریج به رده بزرگسالان اضافه خواهند شد.

رییس فدراسیون هندبال افزود: در رده‌های پایه در آسیا سکوهای بسیار خوبی گرفته‌ایم که با حمایت از این نسل می‌توانیم حرف‌های زیادی در آینده داشته باشیم.

پاکدل در پایان گفت: فراموش نکنیم کویت پرافتخارترین تیم آسیاست و امروز تجربه کویت خصوصا دروازه‌بانش بر نیروی جوانی بازیکنان ما غلبه کرد. گرچه در مورد صعود راه سختی در پیش داریم اما هنوز شانس داریم و ناامید نیستیم.

انتهای پیام

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.