اخبار سلامت

نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

این هفته، تیم عملیات جیمز وب چراغ سبز را برای پرتاب ابزارهای NIRCam، NIRISS و NIRSpec نشان داده است و هفت حالت از 17 حالت برنامه ریزی شده برای عملکرد کامل تلسکوپ فضایی جیمز وب را ارائه می دهد.

NIRCam یک تلسکوپ فضایی جیمز وب با دو عملکرد اصلی است. این دستگاه به عنوان دستگاهی برای تصویربرداری از طول موج 0.6 تا 5 میکرون و همچنین یک سنسور جبهه موج برای حفظ عملکرد آینه های 18 بخش به عنوان یک آینه عمل می کند. یعنی این ابزار یک دوربین است و برای ارائه اطلاعات تراز 18 قسمت آینه اصلی نیز استفاده می شود و در عین حال یک دوربین مادون قرمز با 10 آرایه تلورید جیوه-کادمیم (HgCdTe) و هر کدام 10 آرایه است. آرایه دارای رزولوشن 2048 در 2048 پیکسل است.

FGS-NIRISS یک تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) است که یک حسگر دقیق و یک ابزار علمی را با یک تصویر مادون قرمز نزدیک و یک طیف‌نگار ترکیب می‌کند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا (CSA) طراحی و توسط Honeywell به عنوان بخشی از یک پروژه بین المللی برای ساخت یک تلسکوپ فضایی بزرگ مادون قرمز با ناسا و آژانس فضایی اروپا توسعه یافته است. دارای چهار روش مختلف برای مشاهده است.

ابزار NIRSpec یکی از چهار ابزار علمی است که با تلسکوپ فضایی جیمز وب پرواز کرده است. NIRSpec یک طیف‌سنج چند جرمی است که می‌تواند به طور همزمان طیف 100 جرم فروسرخ مانند ستاره‌ها یا کهکشان‌ها را در وضوح‌های طیفی کم، متوسط ​​و بالا اندازه‌گیری کند. مشاهدات نیز در طول موج های بین 0.6 میکرومتر تا 5.0 میکرومتر انجام می شود. همچنین دارای مجموعه ای از روزنه ها برای طیف سنجی با وضوح بالا از منابع جداگانه و همچنین یک واحد میدان انتگرال (IFU) برای طیف سنجی سه بعدی است. این ابزار توسط آژانس فضایی اروپا طراحی شده و توسط شرکتی به نام آستریوم ساخته شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب بر روی اولین کهکشان ها تمرکز خواهد کرد

در آگهی اخیر ناسا، آماده سازی MRS MIRI و امکان به اشتراک گذاری داده های مهندسی با آن توضیح داده شده است.

اصطلاح “MIRI” به معنای “ابزار مادون قرمز متوسط” است که با “MIRI’s MRS” و “Medium Resolution Spectroscopy Mode” ترکیب شده است.

آلوارا لابیانو و دیوید لا، محققین تلسکوپ فضایی می‌گویند: «حالت MRS یکی از پیچیده‌ترین حالت‌های ابزار تلسکوپ جیمز وب است که شامل یک طیف‌سنجی میدانی جامع است که اطلاعات طیفی و فضایی را نمایش می‌دهد». همزمان.

آنها افزودند که این طیف‌نگار «مکعب‌های داده» سه‌بعدی را ارائه می‌کند که در آن هر پیکسل در یک تصویر دارای یک طیف واحد است. این طیف‌نگارها ابزار بسیار قدرتمندی برای مطالعه ترکیب و سینماتیک اجرام نجومی هستند که مزایای تصویربرداری سنتی و طیف‌سنجی را با هم ترکیب می‌کنند.

ابزار “MRS” برای حفظ وضوح طول موج مشاهده شده تقسیم بر کوچکترین اختلاف طول موج قابل تشخیص طراحی شده است. لاو و لابیانو در این نشریه گفتند: “این ابزار به اندازه کافی قدرتمند است تا خواص اتمی و مولکولی کلیدی را در محیط های مختلف مشاهده کند و در بالاترین قدرت خود قادر به مطالعه آزاد شدن هیدروژن از اولین کهکشان ها خواهد بود.”

کیفیت تصویر و تراز را برای “MIRI’s MRS” مشخص کنید

لا و ​​لابیانو می گویند: “در طول انتقال به طول موج های طولانی تر، این ابزار خواص هیدروکربن های مولکولی را در کهکشان های غبار اطراف بررسی می کند و طیف های درخشان عناصر گازی بالقوه مانند اکسیژن، آرگون و نئون را ردیابی می کند.” او اعتراف می کند که محیط ستاره ای است.

آنها افزودند: «در فاصله نزدیک‌تری از زمین، MRS نقشه‌هایی از ویژگی‌های طیفی یخ و مولکول‌های آلی ساده در سیارات غول‌پیکر منظومه شمسی و روی دیسک‌هایی که سیاره اطراف ستاره‌های دیگر را تشکیل می‌دهند، ایجاد می‌کند.

هنگامی که کیفیت تصویر و هم ترازی فضایی باندهای مختلف داده به خوبی مشخص شد، تیم ابزار MIRI برای کالیبره کردن پاسخ طیف‌سنجی دستگاه کار خواهد کرد و La- و Labiano می‌گویند که این شامل چندین مرحله است، مانند محدود کردن طول موج و وضوح. همه. میدان دید برای “جیمز وب” است.

این دو دانشمند گفتند: «ما وضوح طیفی فوق‌العاده MRS را با کسر کوچکی از طیف به‌دست‌آمده از مشاهدات مهندسی اخیر هسته کهکشانی فعال در کهکشان سیگرت NGC 6552 نشان می‌دهیم. هنگامی که MRS آماده شد، تلسکوپ فضایی جیمز وب نقشی حیاتی در برنامه های علمی ایفا خواهد کرد که از اولین کارهایی است که در خدمت نجوم انجام می شود، تنها چند هفته مانده به پایان.

46